Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opel Manta 1.8 B 1986
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2014 om 18:54 #17263196
Hallo,
Ik heb sinds kort een Manta op de oprit staan. Ik kan er alleen niet goed achter komen wat voor soort type het precies is en wat verdere specificaties. Ook als ik bij de RDW gegevens opvraag zie ik niet alle specificaties ingevuld. Weet iemand misschien een manier om daarachter te komen?
En dan nog een vraag: hij loopt niet. na wat speurwerk bleek dat er geen brandstof bij de injectoren komt. De brandstof wordt wel uit de tank gepompt, want onder de motorkap staat er druk op de toevoerleiding. De leiding splitst op een bepaald moment en daar zit een potje met een vacuumslangetje bovenop. Na dat potje komt geen brandstof meer. Nu zou het kunnen liggen aan dat potje, maar ik heb meer het idee dat het aan het vaccuumsysteem ligt. Is er misschien iemand die daar verstand van heeft?
Alvast bedankt!
Mvg, Erik
8 januari 2014 om 18:55 #18206012Misschien is de Manta hier bekend en helpt een foto of het kenteken al een heel stuk.
8 januari 2014 om 19:19 #18206013een foto plaatsen lukt niet echt.
Het kenteken is in ieder geval: TR-PR-628 januari 2014 om 19:50 #18206014Hier vindt je wat meer als bij het RDW
http://www.kentekeninformatie.net/kenteken.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een foto moe je eerst uploaden nar een foto server zoals b.v. mijn album,
de plek (URL) van de foto zet je dan tussen de tags [img]en[/img]8 januari 2014 om 20:13 #18206015Dat potje is de benzinedruk regelaar. Het kan in mijn beleving 3 dingen zijn:
-Of de pomp komt wat druk betreft niet hoog genoeg en daardoor geen doorlaat na de regelaar. (nog nooit gehoord + dan zou de manta wel benzine moeten krijgen.
-Of de retour zit verstopt. Ook hier geld: dan zouden de injectoren wel (te veel) benzine moeten krijgen
-Of de regelaar zit gewoon vast. Maar ook dan nog zouden de injectoren benzine moeten krijgen.Nog even terug gelezen: de aansluiting op het potje is de retour. De andere aansluiting is dan de aanvoer (duh) Zitten deze verkeerd om dan krijgt ie geen benzine
8 januari 2014 om 22:52 #18206016AnoniemLid sinds:
1 January 1970als de groene draad vanaf de bobine
niet een pulsje aan de computer geeft
gaan de injectoren niet open ;)
die zelfde draad gaat door naar de toerenteller ;)9 januari 2014 om 18:35 #18206017Allemaal bedankt voor jullie hulp. De brandstofleidingen zaten inderdaad verkeerd om aangesloten. De toevoer zat aan de benzine-drukregelaar, dat heb ik nu omgewisseld, en het was starten lopen. Dank u voor de hulp.
Nu nog wat kleine opknappuntjes en het is weer een toppie auto!
9 januari 2014 om 19:17 #18206018:thumb :thumb
9 januari 2014 om 20:10 #18206019:kewlpics Fotoooooo’s king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.