Opknapbeurt Manta B GSI

Forumindex Forums Modellen Manta Opknapbeurt Manta B GSI

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263136
    manta-gsi
      Lid sinds:
      1 November 2010

      Goede avond,

      Met de naderende APK datum kwam het er toch echt aan dat er aan de manta gewerkt
      moest worden. Ik wist dat er wat slechter plaatwerk :hmmz aan de voorkant zat en nu
      zag ik mijn kans om het te vervangen.

      Een mooie brug was beschikbaar:

      En de ruil met de daily driver voor een ander was afgeslagen: :angel

      Eerst begonnen aan de bijrijderszijde met het vervangen van de kriksteun en wat ander
      plaatwerk en daarna een nieuwe benzineleiding erdoor heen.


      De nieuwe kriksteun

      Wat kleine stukken en de complete onderste bocht.

      Daarna kwam de bestuurderszijde en deze was er toch wel veel slechter aan toe. De complete
      a-stijl was zwaar aangevreten door de roest en de bodem was ook slecht. Hier is ook de tevens
      de kriksteun weer vervangen.


      Hiervoor is een nieuwe besteld bij leidinger tuning in Duitsland via ebay

      Alle lasnaden worden nog netjes afgeslepen zodat ze net als aan de andere kant onzichtbaar
      worden. Daarna word alles in de menie getjet en daarna tectiel.

      Nu heb ik alleen nog een goede gordelhouder nodig deze:

      Heeft iemand er nog eentje voor me liggen?

      #18205599
      Dolmans
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 June 2009

        herkenbaar! veel van die plekken (kriksteunen, bodem) zijn bij mijn Manta een aantal jaren geleden ook gelast:




        voor de gordelhouder zou ik http://www.mantaparts.nl proberen. Heb ik goede ervaringen mee.

        #18205600
        manta-gsi
          Lid sinds:
          1 November 2010

          Voor die gordel houder was ik ook in overleg met ronald van mantaparts
          alleen daar hij kan hij nu zo snel niet bij, dus daarom vraag ik het hier ff.

          Maar zijn indd echt wel de standaard manta plekken. Alleen de vorige eigenaar
          was nogal creatief geweest met plamuur helaas

          #18205601
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            viewtopic.php?t=83986

            Hebben we hier ook allemaal meegemaakt, zie bovenstaande link…
            Over je kriksteun: ik heb Klokkerholms ingelast, zo te zien aan het etiket jij ook.
            Probeer eens of de originele krik in dat buisje past, bij mij paste dat dus niet.(buisje te smal)
            ‘t Vervelende was dat ik dat pas in de Pyrenéen ontdekt heb!
            Succes met’t werk!

            #18205602
            manta-gsi
              Lid sinds:
              1 November 2010

              De kriksteunen zijn inderdaad van klokkerholm. Ik had ook al de geruchten gehoord
              van dat deze niet zouden passen en dus voor het monteren nog gecontroleerd.

              Ze passen echt niet :( . Daarom zelf een buisje met de juiste diameter gevat en iets
              schuin erin terug gelast zodat ze ook niet in de buurt komen van de sideskirts als deze
              er weer op zitten.

              Maar ik begrijp niet waarom ze bij reproductie de verkeerde diameter pakken :hmmz

              #18205603
              electronicasmurf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 January 2013

                Ik heb het oude buisje uitgeslepen en in de klokkerholm kriksteun gelast. En inderdaad, als je het namaakt doe het dan goed. Kom je bij veel imitatie tegen.

                #18205604
                JOZO
                  Lid sinds:
                  29 September 2006

                  @manta-gsi wrote:

                  Maar ik begrijp niet waarom ze bij reproductie de verkeerde diameter pakken :hmmz

                  Volgens mij is het zo als het geen origineel (imitatie/reproductie) product is, moet deze 20% afwijken van het originele product.
                  Heb ooit eens gehoord/gelezen dus of dit correct is?..

                  #18205605
                  manta-gsi
                    Lid sinds:
                    1 November 2010

                    Vandaag ook begonnen om te proberen de deur pinnen eruit te trekken.
                    Speciaal bij brezan een scharnier pennentrekker gehaalt. En vervolgens
                    Vol goede moed begonnen.

                    Maar die krengen zijn voor geen mogelijkheid eruit te krijgen, veel smeerolie
                    Erbij maar het is gewoon kansloos

                    Het was een idee van een moer met daarop een opdraaibaar busje, dan een
                    Ijzer met inkeping op het vaste eind. En maar rammen maar,het beweegt nog
                    Geen millimeter. Wat kan er aan de hand zijn?

                    #18205606
                    manta2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Inspuiten met WD40, dat na 1 dag herhalen. Als er dan na 1 dag nog geen beweging in is, warm stoken met een klein gasbrander.
                      Zo heb ik ze altijd eruit gekregen, als echt vast zaten. zowel bij de Manta A en B.

                      #18205607
                      variant
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2005

                        Dat is een knap stukje laswerk !! :thumb :thumb

                        Word weer een geslaagde reddingspoging !!

                        #18205608
                        cruez
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 July 2006



                          ik heb dit nagemaakt, maar dan met een korter stuk draad en dan een zwaar stuk ijzer eraan en trekken of tegen kloppen met hamer. Ging vlot!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.