Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Opknapbeurt Manta B GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2014 om 17:08 #17263136
Goede avond,
Met de naderende APK datum kwam het er toch echt aan dat er aan de manta gewerkt
moest worden. Ik wist dat er wat slechter plaatwerk :hmmz aan de voorkant zat en nu
zag ik mijn kans om het te vervangen.Een mooie brug was beschikbaar:
En de ruil met de daily driver voor een ander was afgeslagen: :angel
Eerst begonnen aan de bijrijderszijde met het vervangen van de kriksteun en wat ander
plaatwerk en daarna een nieuwe benzineleiding erdoor heen.
De nieuwe kriksteunWat kleine stukken en de complete onderste bocht.
Daarna kwam de bestuurderszijde en deze was er toch wel veel slechter aan toe. De complete
a-stijl was zwaar aangevreten door de roest en de bodem was ook slecht. Hier is ook de tevens
de kriksteun weer vervangen.
Hiervoor is een nieuwe besteld bij leidinger tuning in Duitsland via ebayAlle lasnaden worden nog netjes afgeslepen zodat ze net als aan de andere kant onzichtbaar
worden. Daarna word alles in de menie getjet en daarna tectiel.Nu heb ik alleen nog een goede gordelhouder nodig deze:
Heeft iemand er nog eentje voor me liggen?
6 januari 2014 om 18:13 #18205599herkenbaar! veel van die plekken (kriksteunen, bodem) zijn bij mijn Manta een aantal jaren geleden ook gelast:
voor de gordelhouder zou ik http://www.mantaparts.nl proberen. Heb ik goede ervaringen mee.
6 januari 2014 om 19:16 #18205600Voor die gordel houder was ik ook in overleg met ronald van mantaparts
alleen daar hij kan hij nu zo snel niet bij, dus daarom vraag ik het hier ff.Maar zijn indd echt wel de standaard manta plekken. Alleen de vorige eigenaar
was nogal creatief geweest met plamuur helaas6 januari 2014 om 21:14 #18205601Hebben we hier ook allemaal meegemaakt, zie bovenstaande link…
Over je kriksteun: ik heb Klokkerholms ingelast, zo te zien aan het etiket jij ook.
Probeer eens of de originele krik in dat buisje past, bij mij paste dat dus niet.(buisje te smal)
‘t Vervelende was dat ik dat pas in de Pyrenéen ontdekt heb!
Succes met’t werk!6 januari 2014 om 22:26 #18205602De kriksteunen zijn inderdaad van klokkerholm. Ik had ook al de geruchten gehoord
van dat deze niet zouden passen en dus voor het monteren nog gecontroleerd.Ze passen echt niet :( . Daarom zelf een buisje met de juiste diameter gevat en iets
schuin erin terug gelast zodat ze ook niet in de buurt komen van de sideskirts als deze
er weer op zitten.Maar ik begrijp niet waarom ze bij reproductie de verkeerde diameter pakken :hmmz
6 januari 2014 om 22:58 #18205603Ik heb het oude buisje uitgeslepen en in de klokkerholm kriksteun gelast. En inderdaad, als je het namaakt doe het dan goed. Kom je bij veel imitatie tegen.
7 januari 2014 om 07:08 #18205604@manta-gsi wrote:
Maar ik begrijp niet waarom ze bij reproductie de verkeerde diameter pakken :hmmz
Volgens mij is het zo als het geen origineel (imitatie/reproductie) product is, moet deze 20% afwijken van het originele product.
Heb ooit eens gehoord/gelezen dus of dit correct is?..10 januari 2014 om 22:13 #18205605Vandaag ook begonnen om te proberen de deur pinnen eruit te trekken.
Speciaal bij brezan een scharnier pennentrekker gehaalt. En vervolgens
Vol goede moed begonnen.Maar die krengen zijn voor geen mogelijkheid eruit te krijgen, veel smeerolie
Erbij maar het is gewoon kansloosHet was een idee van een moer met daarop een opdraaibaar busje, dan een
Ijzer met inkeping op het vaste eind. En maar rammen maar,het beweegt nog
Geen millimeter. Wat kan er aan de hand zijn?11 januari 2014 om 20:04 #18205606Inspuiten met WD40, dat na 1 dag herhalen. Als er dan na 1 dag nog geen beweging in is, warm stoken met een klein gasbrander.
Zo heb ik ze altijd eruit gekregen, als echt vast zaten. zowel bij de Manta A en B.12 januari 2014 om 08:31 #18205607Dat is een knap stukje laswerk !! :thumb :thumb
Word weer een geslaagde reddingspoging !!
12 januari 2014 om 15:40 #18205608
ik heb dit nagemaakt, maar dan met een korter stuk draad en dan een zwaar stuk ijzer eraan en trekken of tegen kloppen met hamer. Ging vlot!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.