Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Richtingaanwijzer rechts brandt constant
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2014 om 07:11 #17263116
Heyy mensen
Ik heb sinds vanochtend een probleempje met mijn opel astra uit 2000. (Opel Astra-G-CC Z1.6XE)
Ik reed vanochtend in een bocht naar rechts, vlak voor een kruispunt waar ik ook naar rechts moet. In de bocht deed ik mijn richtingaanwijzer rechts aan en toen bleef die non-stop branden, ook nadat ik de bocht uit was en de richtingaanwijs-hendel terugklikte. Hij is continu blijven branden, niet knipperen. Hij blijft gewoon aan ook al zet ik de motor af en ook wanneer ik het andere knipperlicht aandoe (links doet het normaal :/ ). Hij blijft ook branden wanneer ik de alarmlichten aanzet, links knippert dan terwijl rechts continu blijft branden. Motor af, auto op slot en hij blijft nog steeds branden… Ik heb voor nu de zekering eruit gehaald zodat de accu niet leegloopt, maar dit moet natuurlijk wel opgelost worden. Stiekem toch geprobeerd het zekeringetje er weer in te doen, maar dan begint het gewoon weer opnieuw met dat hij continu blijft branden… :S
Iemand een idee? Ik had niet het idee dat het aan het relais zou liggen, gezien het linker knipperlicht het nog wel normaal doet.. Maar ik ben maar een noobje dus heb er verder geen verstand van…
alvast bedankt!6 januari 2014 om 07:33 #18205375Ik zat eerst te denken aan je knipperlichtrelais (dat die vast is blijven zitten) maar dan zal die wel uit moeten gaan als je je contact uitzet, maarja je kan hem altijd even omwisselen met de andere kant
6 januari 2014 om 08:22 #18205376AnoniemLid sinds:
1 January 1970klinkt als corrosie op de printplaat waar het lampje in zit.. Hierdoor geleid stroom van andere verlichting naar je knipperlicht..(en/of lekstroom) Even lichtjes opschuren en invetten..
6 januari 2014 om 08:34 #18205377Ik denk niet dat het dat kan zijn, gezien hij ook blijft branden als ik alle verlichting uit heb…
6 januari 2014 om 08:38 #18205378AnoniemLid sinds:
1 January 1970= dus lekstroom..
6 januari 2014 om 09:42 #18205379ok wist niet dat dat kon ;) Ga iig ff proberen de relais om te wisselen kijken of het daaraan ligt. Thx iig!
6 januari 2014 om 14:09 #18205380Zit er een trekhaak op ? dan even kijken of de bedrading geen sluiting maakt.
Aan het relais zal het niet liggen want dan moet het voor ook blijven branden denk ik.6 januari 2014 om 14:28 #18205381Er zit geen trekhaak op. En zowel voor als achter blijft hij gewoon branden, niet alleen achter. Heb nog niet kunnen proberen om de relais om te wisselen.
6 januari 2014 om 17:28 #18205382@
Johanhummer zit goed.
Deze auto heeft geen knipperautomaat maar 2 door de multitimer gestuurde relais ( kunnen in 1 blok zitten of kunnen 2 losee relais zijn.Op deze staat constant spanning omdat de knippers zonder contact ook moeten werken als alarmknipperlicht.
Dit zijn de 2 uiterst rechtse (of 1 geel blok) relais in het rijtje relais bovenin de zekerinkast onder het dashboard.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
29 maart 2015 om 11:11 #18205383ik heb een soort gelijk probleem. Alleen bij mij gaan de knippers juist branden als ik mijn contactsleutel uit het slot haal.
Zodra ik het contact aandraai gaan zij weer uit. Net nadat ik het contact ongeveer 5 min aan heb gehad gingen ze wel uit toen ik de sleutel verwijderde.
Echter toen ik de centrale vergrendeling erop deed bleven ze weer branden.Heeft dit ook te maken met de relais of is dit een ander probleem?
29 maart 2015 om 14:06 #18205384Tot vorige week (had) ik het zelfde probleemnb bleek dat de kniperlicht relair bijft hangen dit zijn bij mij astra station(1998)2 gele relair`s)
deze heb ik nu omgdraaid en geen problemen meer gehad.gr ronald
31 maart 2015 om 11:00 #18205385Bedankt voor de reactie. Ik heb ze inmiddels ook omgedraaid en er wat tegen getikt maar na een paar dagen toch weer dat ze gaan branden.
Haal nu maar de zekering eruit van de knippers. Denk dat ik de relais dan maar moet gaan vervangen31 maart 2015 om 19:13 #18205386Wissel ze eens voor een van de naast gelegen relais (mistlamp / mistachterlicht / Claxon / achterwisser
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 maart 2015 om 19:16 #18205387Veel voorkomend probleem bij de Astra G / Zafira A, latere modellen hebben meestal 1 groot relais ipv de 2 kleine, deze is veel betrouwbaarder.
31 maart 2015 om 20:19 #18205388Die Grote zit ook in mijn Vectra-B
Als je naar devsloop rijdt en je plukt er een paar uit de Astra-G / Zafira-A / Vectra-B kan je weer even vooruit.Mooiste is zo,n grote die de 2 losse vervangt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.