Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verbruik Astra Tourer 1.7 CDTI 110pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2013 om 11:37 #17262655
Sinds mei ben ik een gelukkige eigenaar van een nieuwe Astra Sports Tourer Cosmo 1.7 CDTI ecoFLEX handgeschakeld 6-bak – 81kW (110pk) Start/Stop.
Volgens opgave van Opel is de gemiddelde verbruik:
Binnen bebouwde kom 4.6 l/100km
Buiten bebouwde kom 3.6 l/100km
Gemiddeld 4 l/100kmVanaf de eerste dag hou ik mijn verbruik bij.
Doordeweeks staat de auto bijna altijd overdag stil.
3 keer per week gebruiken we de auto om te gaan sporten, gem. 40 km / keer op 80km wegen.
In het weekend rijden we vooral lange afstanden.
Totaal rijden we 27.000 km per jaar, vooral in het weekend en op 80 en 120 km wegen.Mijn verbruik is tot nu toe 5,99 l/100km of 1:16.69.
Ik ben van bewust dat de fabrieksopgave niet haalbaar is maar de verkoper vertelde me dat ik een verbruik van 5,3 l/100km of 1:19 zou moeten halen.Ik ben op zoek naar verbruik gegevens van mede nieuwe Astra gebruikers.
17 december 2013 om 12:24 #18200431Alles staat of valt met je rijstijl.
17 december 2013 om 12:34 #18200432Goed litertje erbij per 100km en je had ook in een v6 kunnen rijden :P
Je zou inderdaad verwachten dat het beter zou moeten kunnen. Al een keer wat injectiecleaner er doorheen gegooid?
17 december 2013 om 12:35 #1820043317 december 2013 om 12:36 #1820043417 december 2013 om 12:43 #18200435@DG80 wrote:
Goed litertje erbij per 100km en je had ook in een v6 kunnen rijden :P
Je zou inderdaad verwachten dat het beter zou moeten kunnen. Al een keer wat injectiecleaner er doorheen gegooid?
das gelul, red je niet met een v6.
miss hooguit alleen 80 wegen, en schakelen bij 1500 toeren.
Dus dan rij je er niet mee zoals een v6 bedoeld is.
17 december 2013 om 12:45 #18200436@sjoerdie wrote:
@DG80 wrote:
Goed litertje erbij per 100km en je had ook in een v6 kunnen rijden :P
Je zou inderdaad verwachten dat het beter zou moeten kunnen. Al een keer wat injectiecleaner er doorheen gegooid?
das gelul, red je niet met een v6.
miss hooguit alleen 80 wegen, en schakelen bij 1500 toeren.
Dus dan rij je er niet mee zoals een v6 bedoeld is.
Ik rij gewoon 1 op 13 a 1 op 14 en rijd echt niet als een oud wijf. Maar ja kan je natuurlijk ook prima vergelijken een v6 op diesel met een v6 op benzine.
17 december 2013 om 12:56 #182004371:16.5 tegenover 1;13.5 is dus niet 1litertje meer……
En ik heb het niet over benzine v6 gehad hoor
17 december 2013 om 13:05 #18200438@sjoerdie wrote:
1:16.5 tegenover 1;13.5 is dus niet 1litertje meer……
En ik heb het niet over benzine v6 gehad hoor
Ik zeg ook een goed litertje meer, 100/14 = 7,14 & 100/13 = 7,7 t.o.v. 100/16.69 = 5,99. Verschil van 1,15 t/m 1,7 Je was zeker niet echt een ster in rekenen op school?
Maar ik neem aan dat jij al heel wat kilometertjes praktijkervaring hebt in een V6 op diesel? En volgens mij heeft de gemiddelde dieselbezitter zijn auto toch voornamelijk om veel kilometers op de snelweg te maken, en moet je daar dan altijd 160 rijden omdat het anders een v6 niet waardig is?
17 december 2013 om 13:11 #18200439nee ik was geen ster….rekenmachine wel.
maar je vergeet dat je stompzinnige beredenering kant nog wal raakt uiteraard.
want jij hebt ruime ervaring met je station diesel……net geen maand :wtf
17 december 2013 om 13:24 #18200440@sjoerdie wrote:
nee ik was geen ster….rekenmachine wel.
maar je vergeet dat je stompzinnige beredenering kant nog wal raakt uiteraard.
want jij hebt ruime ervaring met je station diesel……net geen maand :wtf
Dan heb ik waarschijnlijk een maand meer ervaring ermee dan jij. En weet na 11 jaar diesel rijden wel dat een auto er in de zomer meestal wel wat zuiniger op wordt.
En mijn beredenering klopt precies, heb het speciaal voor jou in een eenvoudig sommetje verwerkt. En weet wel zeker dat er hier meer forumleden zijn met een soortgelijke auto die ook deze verbruikscijfers halen.
Natuurlijk was mijn opmerking niet serieus bedoelt op TS zijn vraag, en was het meer als een “leuke” opmerking bedoelt en heb ik best positieve ervaringen met injectie (turbo/egr) cleaners . Beetje jammer dat jij er gelijk zo triest op reageert.
17 december 2013 om 13:40 #18200441Zo’n cleaner heeft nauwelijks effect op een auto die iets meer dan een half jaar oud is en iets van 15.000 km gelopen heeft.
Ik vind een verbruik van bijna 1 op 17 nog best netjes voor een auto van 1400(!) kg met een 110 pk-tuffeltje erin.Echter vind ik het altijd jammer dat de fabrieksopgave niet wordt gehaald en snap ik ook dat het jou tegenvalt.
Wel de nieuwste softwareversie op de auto? (ik vraag maar even)
17 december 2013 om 14:17 #18200442Je kan kijken op http://www.spritmonitor.de” onclick=”window.open(this.href);return false; wat andere verbruiken.
17 december 2013 om 14:29 #18200443Heb inderdaad maar rare gebruikcijfers :P
Maar genoeg offtopic.
17 december 2013 om 15:24 #18200444De 1.7cdti vooral niet te laag in toeren rijden, dan loopt ze ook duurder.
Het kan zomaar zijn dat 100 in 5 zuiniger is als 100 in 6
De V6cdti kan (met handbak) goed 1op 16 a 1op 17 halen hoor.
De nieuwe cijfers zijn alleen voor de bijtellings voordelen.
Veer het verbruik van deze moderne commonrail moet ik met mijn vol mechanische indirect ingespoten opgeschrorfde rotorpomp diesel, met mechanisch geregelde turbodruk zonder intercooler, roetfilter en egr, VOLGAS stampen.
Moderne motoren lopen in de werkelijke wereld echt niet veel goedkoper als vroeger
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
17 december 2013 om 15:45 #18200445Kijk eens op werkelijkverbruik.nl , hier zie je dat het redelijk over een komt.
En heb je geen last van onzin V6 verhalen waar je niet naar vraagt.
Soms staat op autoweek.nl ook wel gebruikers die hun verbruik bijhouden.
Toets dit in op google.17 december 2013 om 18:25 #18200446@Supermotard wrote:
Kijk eens op werkelijkverbruik.nl , hier zie je dat het redelijk over een komt.
En heb je geen last van onzin V6 verhalen waar je niet naar vraagt.
Soms staat op autoweek.nl ook wel gebruikers die hun verbruik bijhouden.
Toets dit in op google.V6 verhalen zit ik zeker niet op te wachten.
Wel naar vergelijkbare auto met daarbij horende ervaring.Sent from my iPad using Tapatalk
17 december 2013 om 20:24 #18200447Heb momenteel 101500km op men Sports Tourer 110pk staan en men BC geeft een gemiddeld verbruik van 5.9L/100km aan.
17 december 2013 om 20:35 #182004481op 17 in de stad met een 1.7CDti 100pk Combo-C 2012
Lange rit is 1 op 20 wel te halen, dan moet je geen 130 gaan rijden
1250kg en 5bak
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
17 december 2013 om 20:43 #18200449AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een Astra H 1.7 CDTI, 100 PK, 5-bak. Mijn verbruik is ook afhankelijk van de staat van de auto, dus bij deze ook die info: bouwjaar 2005, km stand 165.000. Ik rijdt bijna alleen maar snelweg (Den haag – Amsterdam), gemiddelde snelheid van 110-120 km/h, en ik rij zo’n 1 op 18. Gek genoeg is hij dan zuiniger als wanneer ik 100 km/h rijdt..
Jouw verbruik zou wellicht te wijten kunnen zijn aan het gewicht van de auto, en inderdaad zoals Wim zegt, het rijden in lage toeren. Ik rijd persoonlijk wat hoger in de toeren, niet extreem, maar schakelen bij zo’n 3000 toeren.
Hoeveel vrienden van mij met diesels bij 2000 toeren schakelen, pfff. Die hele motoren gaan tekeer..
Hoop dat je er wat aan hebt. Hoop ook dat het V6 gezeik nu wegblijft uit het topic. de Topicstarter heeft een serieuze vraag, laten we hem niet vermoeien met andere onzin.. Mijn god, ik zie echt niveau schoolplein voorbij komen hierboven..
17 december 2013 om 22:26 #18200450Dank je voor je antwoord, ik zal wat hoger in de toeren een tijdje proberen.
Het is niet zo dat ik, zoals men vroeger, bij 1800 toeren schakel maar echt doortrekken doe ik niet.
Behalve met inhalen of invoegen.Sent from my iPad using Tapatalk
18 december 2013 om 07:49 #18200451Ik zelf heb een Opel Astra G 2.0 16V DI (X20DTL) gechipt naar 110PK met 240NM, Bouwjaar:2000, Gewicht 1214KG. En heb op advies van Wim-V6 ook getest om met mijn oude diesel wat hoger in de toeren te gaan dus i.p.v. 2000rpm naar 3000rpm. En resultaat was dat mijn auto zuiniger is geworden puur door andere rijstijl. king:
Ik rij gemiddeld:
Stadsverkeer: 1 op 15
Autobaan: 1 op 17 (gemiddelde snelheid 130 a 140). Rij stevig door.18 december 2013 om 11:11 #18200452@pixels66 wrote:
Ik heb een Astra H 1.7 CDTI, 100 PK, 5-bak. Mijn verbruik is ook afhankelijk van de staat van de auto, dus bij deze ook die info: bouwjaar 2005, km stand 165.000. Ik rijdt bijna alleen maar snelweg (Den haag – Amsterdam), gemiddelde snelheid van 110-120 km/h, en ik rij zo’n 1 op 18. Gek genoeg is hij dan zuiniger als wanneer ik 100 km/h rijdt..
Jouw verbruik zou wellicht te wijten kunnen zijn aan het gewicht van de auto, en inderdaad zoals Wim zegt, het rijden in lage toeren. Ik rijd persoonlijk wat hoger in de toeren, niet extreem, maar schakelen bij zo’n 3000 toeren.
Mijn god, ik zie echt niveau schoolplein voorbij komen hierboven..
Frustraties zitten hoog of niet? Volgens mij was het toch wel duidelijk dat het verder ontopic bleef.
18 december 2013 om 13:25 #18200453AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat een klein kind ben jij zeg.. Zelf zeiken en dan als iemand er wat van zegt ineens gaan roepen dat het ontopic bleef.. Ja daar gaan frustraties zeker hoog van zitten, mensen zoals jij die het voor anderen hier verzieken..
Overigens klopt je rood gemarkeerde verbetering niet helemaal, lees de zin nog eens zou ik zeggen. Ik rijd (…) maar schakel, als in ~ik schakel~…
:wtf
18 december 2013 om 13:52 #18200454@pixels66 wrote:
Wat een klein kind ben jij zeg.. Zelf zeiken en dan als iemand er wat van zegt ineens gaan roepen dat het ontopic bleef.. Ja daar gaan frustraties zeker hoog van zitten, mensen zoals jij die het voor anderen hier verzieken..
Overigens klopt je rood gemarkeerde verbetering niet helemaal, lees de zin nog eens zou ik zeggen. Ik rijd (…) maar schakel, als in ~ik schakel~…
:wtf
Ik schakelen?
Het enige waar ik op reageer is dat mijn verbruik in twijfel getrokken wordt (en je mag daar doorgaans op reageren op een openbaar forum). En gaf als opmerking dat een v6 niet heel veel onzuiniger is dan een gloednieuwe diesel met veel minder vermogen. En bleef niet helemaal offtopic in mijn 1e post.
En jouw verbruikscijfers zijn net zo offtopic als die van mij, jullie hebben 2 compleet verschillende auto’s (nou vooruit het zijn beide Astra’s)
Collega van mij heeft trouwens wel een soortgelijk type Astra met exact dezelfde motor, 2 jaar oud en 65.000 op de teller. Even gevraagd en die haalt maar 1 op 15, maar dacht als hij een beetje zijn best deed dat hij wel 1 op 16 a 17 moet kunnen halen. Dus heel zuinig zijn ze gewoon niet. Op Autoweek staat de gebruiksmonitor op 1 op 18.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.