Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Ervaring carterventilatie Z22SE (2 oliecarters)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2013 om 22:04 #17262568
Hoe kun je olie in het inlaatspruitstuk van een Z22se verhelpen? Staat ongeveer een halve cm olie onderin het spruitstuk (weet nu tenminste wel waar die olie blijft) Gaat die doorlaat voor de carterventilatie in het spruitstukhuis wel eens kapot? Dan zou ik die eens moeten vervangen.
18 december 2013 om 20:23 #1819890218 december 2013 om 20:31 #18198903er blijkt een filter te zijn voor de carter bij de inlaat. wie weet welke dat is. en hoe zet je die erop ?
18 december 2013 om 22:52 #18198904Dat de pcv (dat klepje tussen de tweede en derde cilinder) stukgaat heb ik nog niet van gehoord op de Z22SE.
Als dat kleine gaatje om de een of andere reden dicht zit, gaat je blok eventuele positieve druk wel via je kleppendekselontluchting duwen.Er zijn naast de pcv nog 2 opties die troep in je inlaat kunnen spugen.
1. Je kleppendeksel ontluchting. Haal de pijp tussen je luchtfilterkast en gasklep eens los, en kijk of daar ook olie inzit.
2. Je egr. (het stukje pijp wat onderin het grote gat van je foto zit). Dat zou echter alleen vettige roet mogen zijn, en geen olie.Is je blok getuned, waardoor je misschien meer overdruk in je kleppendeksel hebt gekregen?
19 december 2013 om 17:20 #18198905Had al wat info gevonden op de speedster site aangezien dit niet de gebruikelijke constructie is.
Heb de verbindingsslang tussen kleppendeksel en luchtaanzuig er af gehad en doorgeblazen, zat een beetje in en in de luchtaanzuigbuis ook een en ander.
De slang van de EGR heb ik er ook af gehad maar die is schoon (alleen klein beetje roet).
Enigste wat ik kan bedenken is dat de pcv (wist niet dat die zo heet) dicht zit en inderdaad daardoor olie via de kleppendeksel aansluiting in de inlaat komt.19 december 2013 om 20:16 #18198906Je zou een kleine catchtank tussen je kleppendekselslang en de aansluiting op de buis van het luchtfilter kunnen plaatsen om de olie op te vangen.
19 december 2013 om 20:22 #18198907Ik zat er eigenlijk aan te denken om het gaatje in dat pcv klepje iets op te boren, vergelijkbaar met het opboren bij de andere Opel motoren onder in het gasklephuis.
27 april 2014 om 17:43 #18198908@Midnight black, Is alles nu opgelost van wat je toen had. Wat heb je allemaal gedaan als ik vragen mag?
@midnight black wrote:
Ik zat er eigenlijk aan te denken om het gaatje in dat pcv klepje iets op te boren, vergelijkbaar met het opboren bij de andere Opel motoren onder in het gasklephuis.
27 april 2014 om 17:48 #18198909Hoeveel olie verbruikt jullie Z22SE dan? Vind het namelijk erg moeilijk om de olie te pijlen van de Z22SE. Vrij moeilijk de olie pijlstok eruit krijgen en daarna het aflezen is helemaal erg. Heb er nu +/- 1000KM 5W40 Kroon olie in maar kan moeilijk de olie pijl zien. Valt niet mee.
Die van mijn Astra was veel beter makkelijk af te lezen. De olie pijlstok ging er ook veel makkelijker uit rechtomhoog. Die van de Z22SE zit schuin.
27 april 2014 om 17:55 #18198910Heb je de inlaat ook ff schoon gemaakt? zo ja hoe allss er af?
31 mei 2014 om 20:31 #18198911@Midnight black hoe is dit probleem bij jouw opgelost verholpen. Heb namelijk het zelfde ondervonden. Ik heb zelf ook olie in het inlaatspruitstuk van een Z22se?
@midnight black wrote:
Ik zat er eigenlijk aan te denken om het gaatje in dat pcv klepje iets op te boren, vergelijkbaar met het opboren bij de andere Opel motoren onder in het gasklephuis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.