Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › motor schokt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2013 om 20:01 #17262560
Hallo wij hebben een zafira B diesel ecotec motor van 94 en hebben een probleem als we aan het rijden zijn dan schokt de motor een paar keer en dan rijdt hij weer verder, als we stilstaan dan doet hij dit ook en valt zelfs stil soms. Ben ermee naar de garage geweest en hebben hem daar aan computer gehangen maar was geen fout te zien. De man zei dat het ofwel de voorgloeiers zijn of de brandstof terugloop ? Heb onlangs nog de brandstoffilter nieuw gezet.
Heeft iemand dit probleem ook al voor gehad en wat kan de oorzaak zijn ?13 december 2013 om 20:37 #18198793Welkom! Het is wel een heel vroeg Zafira B uit ’94! On topic: Had ie dit probleem ook al voordat het brandstoffilter was vervangen? Zoniet dan is deze verdacht: verkeerd type of verkeerd gemonteerd. De gloeispiralen worden alleen gebruikt om de motor te starten, dus een beetje vreemd dat de garage dit oppert.
13 december 2013 om 21:15 #18198794Z19DT of Z19DTH? of een 1.7 CDTI?
27 februari 2014 om 22:25 #18198795Hallo ik heb van onze zafira 2.0 DTI-16v de EGR klep gekuist en het uitlaatdeksel ook los gedaan en daar zat ook veel roet.Nadat ik alles weer gemonteerd had en probeerde te starten deed hij het niet, volgens mij ligt het aan de brandstofpomp want hij geeft geen diesel naar de filter. Heb filterkap al paar keer los gedaan na proberen te starten en er zat niet voldoende diesel in heb dus handmatig toegevoegd maar helaas nog geen draaiende motor.
Ik vindt het nogal vreemd dat daar iets mis is, voor het schoonmaken starten hij normaal. Dacht eerder dat het zou liggen aan de rubbere slangen die naar de EGR lopen, ook heb ik de 4 ijzeren brandstof leidingen losgedraaid anders kon ik moeilijk aan het deksel werken.
Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen zodat er terug diesel in de filter zit en hij normaal start ?
Kan ik de auto laten slepen en zodoende starten of moet ik blijven starten tot hij toch gaat heb ook al met spuitbus in uitlaat gespoten ?
alvast bedankt27 februari 2014 om 23:07 #18198796Zafira-A 2.0DTi dus, dat is even HEEL andere koek dan de Isuzu of Fiat diesels.
Y20DTH motor..heb hier hetzelfde gedaan bij een Zafira-A 2.0DTi Y20DTH (overigens met Electrische EGR (2004)), deze ging met een keertje hulp van remmenreiniger zo aan de gang.
Met starten wilde ze echt niet aan de gang..let wel op, te veel is ook niet goed, dan heb je kromme kleppen, Dus starten met bak in 5 en voet op de koppeling, als ze dooschiet kan je de koppeling laten opkomen..
Willem
1 maart 2014 om 19:26 #18198797Tja heb gisteren auto binnen gedaan in de garage, nu zou blijken dat er bij het schoonmaken van de EGR kleppen, er stukjes roet de leidingen zijn in geraakt en daarom hij niet start. Ook zouden de injecteurs geraakt zijn en de mazoutpomp.
Dat was dus ff een hele klap in ons gezicht, nietmeer de moeite om terug laten te maken zei hij.
Spijtig genoeg heb ik die auto pas aangekocht.
Shit Happens he… :swear :cry :puke7 maart 2014 om 22:24 #18198798Kan er iemand mij zeggen waar dat de injectors of ook inspuiting genoemd, zich juist bevinden in de motor?
OPEL ZAFIRA
Fabriekstype: T98Monocab
Bouwjaar: 2004
Motorinhoud: 1995 cm³
Motorvermogen: 74 kW
Icy :wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.