Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoog branstof verbruik 1.7CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2013 om 14:06 #17262415
Al enige tijd merk ik op dat na het tanken er geen 1265km meer op de display verschijnt.
En ook is het daawerkelijke aantal km per volle tank diesel verminderd van 850 naar rond de 700km .
dat vind ik best wel veel.Ik rijd merendeels snelweg op de CC 100km/u een ecte rustige rijder.
Waar zou het allemaalaan kunnen liggen wat zou ik moeten vervangen aanpassen.
ook is de olie en filters vervangen.Ik hoor het wel wat jullie bevindingen zijn.
mvg ray
7 december 2013 om 15:48 #18197545koude weer….
7 december 2013 om 16:07 #18197546100km/u wil niet zeggen dat ie per definitie zuiniger is als bij 120km/u…
maar idd het koude weer laat een auto meer verbruiken
7 december 2013 om 18:09 #18197547toevallig winterwielen gemonteerd (goede maat)
gr.7 december 2013 om 19:20 #18197548Dit had ik ook al in de zomer.
7 december 2013 om 19:45 #18197549Rij je nog wel het zelfde gemiddelde aantal km op één tank ?
Op de dagteller?Ik deed meestal tussen de 800 en 900 op één tank met mijn 1,7CDTI.
7 december 2013 om 20:49 #18197550Ja nog steeds dagelijks de zelfde route. 800-850 reed ik voorheen ook voordat ik ging tanken en nog voordat het oranje brandstof lampje ging branden.
Nu brand het reserve lampje al bij 670 km.8 december 2013 om 12:35 #18197551AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik merk het ook echt heel duidelijk. De diesel verbruikt veel meer dan in de zomer, soms kom ik op 5 liter per 100 km uit(volgens de computer, dus niet precies nemen), terwijl dat in de zomer op 4,3 ligt..
Het zij zo, ik weet zeker dat het door het weer komt.
Overigens is mijn auto met 120km/h zuiniger dan met 100..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
8 december 2013 om 12:48 #18197552In de zomer reed ik ongeveer 720km op een volle tank.
en nu word het steeds minder.
Dat het door het weer komt kan een reden zijn maar geloof niet dat het 150 tot 200 verschil mag zijn.
Er zullen naar mijn mening ook andere mechanische electronische oplossingen voor moeten zijn. 0f moet er een andere motor in met minder kmers. de mijne zit net over de 2 ton.8 december 2013 om 15:41 #18197553– Verstuivers
– Temp. Sensor
– LMM
– EGR
– Boost Pressure Sensor
– Actuator Regeling Variabele Turbogeometrie (VGT)
– Etc Etc EtcWillem
8 december 2013 om 18:09 #18197554Willem,
En hoe kom ik er achter dat
-Verstuivers
– Temp. Sensor
– LMM
– EGR
– Boost Pressure Sensor
– Actuator Regeling Variabele Turbogeometrie (VGT)
mindergoed zijn zonder te meten wat merk ik dan.10 december 2013 om 22:10 #18197555Verstuivers kunnen gecontrleerd worden bij een dieselspecialist, de rest is meet lees en reinigwerk
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.