Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ombouw Automaat naar handbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2013 om 22:54 #17262334
Beste Mensen!
Waarschijnlijk is dit al 100 keer besproken, en heb gezocht naar een bestaand topic maar ik wil graag verse info :P
Mijn Vectra heeft op dit moment een automaat… bij het upgraden naar een verse 3.0 V6 heb ik besloten om de automaatbak te laten zitten omdat dit origineel was en omdat ik automaat echt fantastisch vind rijden…
Maar na lang wikken en wegen wil ik terug naar handbak… Enkel vanwege het karakter van de motor… die word een beetje verpest door de 4bak die er nu onder ligt…Nu heb ik een aantal vragen…
Als donor voor de 3.0 V6 heb ik destijds een in elkaar gedouwde Omega gekocht, en dus heb ik geen onderdelen/aanbouwdelen van een hand geschakelde Vectra/Calibra meer…Als ik dit lijstje neerzet: F25/F28 Bak (ben er nog niet uit)
Vliegwiel/Koppeling/drukgroep/druklager
Koppelingskabel
Pedaalset
Schakelmechanisme/pookheb ik dan alles?
Naar mijn weten zijn de aandrijfassen hetzelfde, en veranderd er niets aan de kabelboom… enkel dat het bakbrein niet meer is aangesloten… Kan iemand dat bevestigen?Verder twijfel ik over de baksteun, is deze anders t.o.v. een handbak?
En of ik een F25 bak of een F28 Bak moet hebben… het gaat mij om de eindratio, het voordeel van een Automaat is dat je op 120 KM/h een bescheiden 2600 toeren draait, en dit wil ik het liefst behouden. Weet iemand welke bak op dat gebied een beste keus is?Ik ben van plan zo goed als alles nieuw te kopen, zodat ik jarenlang geen gezeur heb met slijtage of wat dan ook…
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, en dat diegene mij wellicht wat tips kan geven!
Alvast bedankt!
5 december 2013 om 10:13 #18196728F25 code WT of QQ
Abs met snelheidsdraad f25 heeft geen telleraandrijving.
Electrische snelheidsmeter.
Handschakelpook met huis en schakelstang type R rechts achter.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
6 december 2013 om 12:29 #18196729@wim-v6 wrote:
F25 code WT of QQ
Abs met snelheidsdraad f25 heeft geen telleraandrijving.
Electrische snelheidsmeter.
Handschakelpook met huis en schakelstang type R rechts achter.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Bedankt voor je reactie Willem!
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de snelheidsmeter… de meter is nu al electrisch, is de handbak met een kabel? :???: Dat was bij mijn laatste Astra F ook niet…
7 december 2013 om 20:57 #18196730Nope, had even een Zwak moment, ben bekender met ombouw NAAR V6, dan moet je inderdaad de teller veranderen..
Willem
7 december 2013 om 21:09 #18196731Hier ligt zowat alles wel op dat lijstje… enkel alles uit Vectra B, weet niet of dan de pedalen en zo passen… Maar dat moet wel lukken om dat voor een A te vinden toch?
Zal de bakcodes van mijn F25’s eens bekijken…7 december 2013 om 21:11 #18196732je zit dan nog wel met de koppeling … a vec is allemaal kabel toch?
7 december 2013 om 21:13 #18196733Vectra-B is RC, deze is qua verhouding korter als de Vectra-A / Calibra, en andere bevestiging bellhouse aan achterste motorsteun..
eindtrap RC is i=4,05
eindtrap WT QQ = i=3,82Verschil bij 120km/u in een Vectra B:
RC = 120km/u – 3100 toeren
WT / QQ = 120km/u – 2800 toerenKoppeling is mechanisch bij de Vectra-A / Calibra
Hydraulisch bij de Vectra-BWillem
9 december 2013 om 16:03 #18196734 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.