Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Probleem boost pressure sensor Z17DTH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2013 om 12:19 #17262285AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
Ik kan die sensor nergens vinden bij mijn 1.7… Ik begrijp dat hij bij de Z19DTH naast de EGR zit en makkelijk eruit te krijgen is, maar
ik zie hem hier niet:
Ook even een foto van achter het blok gemaakt:
En die locatie ingezoomd:
Wie weet waar die zit en hoe hij eruit te krijgen is?
1 december 2013 om 14:21 #18196421AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hmmm.. Heb m al gevonden, en daar werd ik niet vrolijk van.. inbus is helemaal rondgedraaid, dus de schroef is er niet uit te krijgen. Er is een soort streepje overheen gezaagd, vermoedelijk door de vorige eigenaar met de bedoeling er een schroevendraaier in te krijgen.. Dat gaat dus niet. Die sensor krijg ik dus nooit los.. :evil:
1 december 2013 om 17:13 #18196422schroevendraaier op een ratel in een bitje? griptang erop? afslijpen en een tweekantje erop maken dmv slijptol en dan een griptang erop? 2 moertjes erop nadat je hem heb afgezaagd, en dan eruit draaien? Als laatste optie uitboren en tappen.
zat mogelijkheden..
1 december 2013 om 17:19 #18196423AnoniemLid sinds:
1 January 1970Schroevendraaier lukt niet, je kunt er ook slecht bij.. Met een griptang lukt ook niet want het is een bol laag kopje..
Ik denk dat de kop eraf geslepen moet worden en dan het draad eruit draaien.. Denk dat de sensor er wel mee beschadigd raakt..
Misschien met zo’n schroef verwijder bitje? Met een accuboormachine kan ik er niet bij maar wel met zo’n klein schroef tolletje..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
1 december 2013 om 17:20 #18196424AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat bedoel je trouwens met een tweekant?
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
1 december 2013 om 17:23 #18196425dat je het kopje eraf boort/slijpt, en dat je twee kantjes vlak maakt, dan pakt je griptang beter…
1 december 2013 om 18:01 #18196426AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier zie je het schroefje.. Ik weet zelf even niet wat ik er mee aan moet.. Ik heb dit soort dingen nog nooit gedaan. Ik ga zo’n schroef verwijder setje bestellen, eens kijken of het daarmee lukt. Zo niet, dan maar naar de garage ermee..
1 december 2013 om 18:59 #18196427torx dop erin tikken….
1 december 2013 om 19:02 #18196428AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat heb ik geprobeerd met een Torx 27.. Maar die draaide ook rond.. een grotere torx krijg ik er niet in helaas..
1 december 2013 om 20:09 #18196429Zou het eventueel lukken als je een zijkniptang met één punt erin steekt, met de andere punt aan de buitenkant er flink kracht op zet en dan los proberen te draaien.
Schroefje zal daarna waarschijnlijk niet meer te gebruiken zijn, maar dat was je sowieso niet van plan lijkt me ;)
1 december 2013 om 20:24 #18196430AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, het nadeel is dat je met de tang van het bolle kopje afglijdt..
Die schroef gaat inderdaad gelijk weg als ik m ooit looking hahaha!
1 december 2013 om 22:06 #18196431Sleuf in zagen slijpen, Dikke platte schroevendraaier erop.
Willem
1 december 2013 om 22:25 #18196432@wim-v6 wrote:
Sleuf in zagen slijpen, Dikke platte schroevendraaier erop.
Willem
en rammen maar, dan moet ie haast wel losgaan
2 december 2013 om 05:50 #18196433AnoniemLid sinds:
1 January 1970er zit al een sleufje in. Die zou ik dan met een dremel denk ik ff wat groter moeten maken, dan kan ik wat kracht zetten met een schroevendraaier. Dat is wel nodig, want een inbus bout zit natuurlijk vaster dan een gewone schroef..
2 december 2013 om 14:00 #18196434een m6 moertje er voorzichtig oplassen is evt ook nog een optie en dan met steekring 10 losdraaien
15 december 2013 om 21:25 #18196435AnoniemLid sinds:
1 January 19702 uur bezig geweest vandaag, maar eindelijk die dolgedraaide bout van de turbodruksensor eruit. Hoop werk, de halve auto uit elkaar gehad om er bij te kunnen!
Deksel oliefilter eraf voor de ruimte, luchtfilter eruit met complete aanvoerbuis, kop van de bout afgeboord.. Daarna de sensor eraf gehaald, en telkens met een griptang een millimetertje opschuiven, alles in totaal bijna twee uur werk!
Nu zit er weer een nieuw boutje in, zachtjes aangedraaid zodat hij gewoon nog eens los kan om gereinigd te worden..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.