Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira A OPC – Geen vermogen meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2013 om 21:11 #17262232
Hallo, sinds vandaag geen vermogen meer. Soms geluid als een stofzuiger.
Ik had al een paar dagen de indruk dat de extra duw in de rug eruit was.
Iemand een idee? Turbo overleden, slang gescheurd?Bouwjaar 2003, originele LET-turbo, EDS fase 2, +- 86000 km.
30 november 2013 om 20:25 #18196033Dat klinkt inderdaad als een probleem met de turbo, drukslang vanaf turbo kapot of los?
2 december 2013 om 20:48 #18196034Na onderzoek in de garage is gebleken: niets mis met de turbo of slangen.
Volgens tech 2 wel een foutcode i.v.m. te arm lopen.
Zou dus vorige week in noodloop gegaan zijn en hierdoor zo weinig vermogen/turbodruk.
Fout is nu gewist en zafira rijdt terug normaal volgens hun (zelf nog niet kunnen testen).
Er zou soms wel een probleem zijn i.v.m. arm mengsel vanaf 3500 tpm.Brandstofpomp is recent vervangen door iets groter exemplaar op aanraden van EDS.
Iemand een idee?
Zal nog eens een ritje naar EDS worden.4 december 2013 om 23:07 #18196035Nieuwe info i.v.m. foutcode:
Dit komt uit de Tech 2:
Lambdasonde rij 1
Brandstofcorrectie rij 1Denk foutcode P0170
Op Duitse fora zie ik defecte LMM langskomen. Nog iemand ervaring met deze foutcode?
4 december 2013 om 23:39 #18196036zou het niet aan je brandstofpomp liggen aangezien je een grotere erin heb laten zetten ?
en als het de lmm zou zijn en je zet de originele dan zal ik je gewoon aanraden om bij de dealer het te halen aangezien je recht heb op alle onderdelen en werkzaamheden 20%korting scheelt toch centjes (alleen als je auto 10jaar of ouder is )5 december 2013 om 09:05 #18196037Dit heb ik er over kunnen vinden!
Okay,
Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.
Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.
Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.
Danke.. und Ende.
_________________
Astra OPC Z20LET `2003
Klasen V15 december 2013 om 16:53 #18196038Dubbelpost
5 december 2013 om 16:55 #18196039@bluezafke wrote:
@gijzbed-opc wrote:
Dit heb ik er over kunnen vinden!
Okay,
Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.
Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.
Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.
Danke.. und Ende.
_________________
Astra OPC Z20LET `2003
Klasen V1Hier heb ik dus wat aan! Hartstikke bedankt!
8 december 2013 om 00:08 #18196040Onderstaand antwoord kreeg ik van EDS:
Het wordt er niet duidelijker op, volgens hun: lambdasonde defect (na 85000 km, is wel snel).
Ik begin mijzelf ook af te vragen of het niets met de 200 cell-kat te maken heeft (vorig jaar geplaatst).
Toen ging na een paar dagen ook een lampje branden (foutcode?). Is nadien opgelost met afstandsbusje tussen de lambdasonde te plaatsen.Misschien toch eerst die verbinding in de kabelboom laten controleren (met dank aan gijzbed-opc), beginnen met het goedkoopste.
Hallo,
.
das hört sich ganz nach Lambdasonde an. Ich würde als erstes die Lambdasonde erneuern.
Mit freundlichem Gruß / Kind RegardsMarcel Wingerath
KraftfahrzeugmechatronikerEDS Fahrzeugtechnik GmbH
Zechenstr.19
45772 Marl24 december 2013 om 15:13 #18196041die kabelboom is zeker op die plek onder de accubak, waar 4 massa draden met elkaar zijn verbonden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.