Zafira A OPC – Geen vermogen meer

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira A OPC – Geen vermogen meer

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262232
    bluezafke
      Lid sinds:
      21 March 2005

      Hallo, sinds vandaag geen vermogen meer. Soms geluid als een stofzuiger.
      Ik had al een paar dagen de indruk dat de extra duw in de rug eruit was.
      Iemand een idee? Turbo overleden, slang gescheurd?

      Bouwjaar 2003, originele LET-turbo, EDS fase 2, +- 86000 km.

      #18196033
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Dat klinkt inderdaad als een probleem met de turbo, drukslang vanaf turbo kapot of los?

        #18196034
        bluezafke
          Lid sinds:
          21 March 2005

          Na onderzoek in de garage is gebleken: niets mis met de turbo of slangen.
          Volgens tech 2 wel een foutcode i.v.m. te arm lopen.
          Zou dus vorige week in noodloop gegaan zijn en hierdoor zo weinig vermogen/turbodruk.
          Fout is nu gewist en zafira rijdt terug normaal volgens hun (zelf nog niet kunnen testen).
          Er zou soms wel een probleem zijn i.v.m. arm mengsel vanaf 3500 tpm.

          Brandstofpomp is recent vervangen door iets groter exemplaar op aanraden van EDS.

          Iemand een idee?
          Zal nog eens een ritje naar EDS worden.

          #18196035
          bluezafke
            Lid sinds:
            21 March 2005

            Nieuwe info i.v.m. foutcode:
            Dit komt uit de Tech 2:
            Lambdasonde rij 1
            Brandstofcorrectie rij 1

            Denk foutcode P0170

            Op Duitse fora zie ik defecte LMM langskomen. Nog iemand ervaring met deze foutcode?

            #18196036
            djplan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 November 2010

              zou het niet aan je brandstofpomp liggen aangezien je een grotere erin heb laten zetten ?
              en als het de lmm zou zijn en je zet de originele dan zal ik je gewoon aanraden om bij de dealer het te halen aangezien je recht heb op alle onderdelen en werkzaamheden 20%korting scheelt toch centjes (alleen als je auto 10jaar of ouder is )

              #18196037
              gijzbed-opc
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Dit heb ik er over kunnen vinden!

                Okay,

                Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.

                Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.

                Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.

                Danke.. und Ende.

                _________________
                Astra OPC Z20LET `2003
                Klasen V1

                #18196038
                bluezafke
                  Lid sinds:
                  21 March 2005

                  Dubbelpost

                  #18196039
                  bluezafke
                    Lid sinds:
                    21 March 2005

                    @bluezafke wrote:

                    @gijzbed-opc wrote:

                    Dit heb ik er over kunnen vinden!

                    Okay,

                    Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.

                    Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.

                    Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.

                    Danke.. und Ende.

                    _________________
                    Astra OPC Z20LET `2003
                    Klasen V1

                    Hier heb ik dus wat aan! Hartstikke bedankt!

                    #18196040
                    bluezafke
                      Lid sinds:
                      21 March 2005

                      Onderstaand antwoord kreeg ik van EDS:
                      Het wordt er niet duidelijker op, volgens hun: lambdasonde defect (na 85000 km, is wel snel).
                      Ik begin mijzelf ook af te vragen of het niets met de 200 cell-kat te maken heeft (vorig jaar geplaatst).
                      Toen ging na een paar dagen ook een lampje branden (foutcode?). Is nadien opgelost met afstandsbusje tussen de lambdasonde te plaatsen.

                      Misschien toch eerst die verbinding in de kabelboom laten controleren (met dank aan gijzbed-opc), beginnen met het goedkoopste.

                      Hallo,
                      .
                      das hört sich ganz nach Lambdasonde an. Ich würde als erstes die Lambdasonde erneuern.
                      Mit freundlichem Gruß / Kind Regards

                      Marcel Wingerath
                      Kraftfahrzeugmechatroniker

                      EDS Fahrzeugtechnik GmbH
                      Zechenstr.19
                      45772 Marl

                      #18196041
                      Hans
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 September 2004

                        die kabelboom is zeker op die plek onder de accubak, waar 4 massa draden met elkaar zijn verbonden?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.