Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F 1.6 16V (GSI)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2013 om 23:00 #17262196
Hier zijn de pics van men astra F bij de aankoop:
Aangekocht in 2011Heb dan na bijna een jaartje andere velgjes gemonteerd, opgemaakte ‘bbs’
En heb dan van de grijze Irmsher velgen matzwarte wintervelgen gemaakt.Zo is al een voorsmaakje van hoe ie eruit ziet de rest volgt nog wel!
28 november 2013 om 06:39 #18195776Maar eeh dit is toch geen echte gsi?
28 november 2013 om 06:54 #18195777@Haasje17 wrote:
Maar eeh dit is toch geen echte gsi?
op de skirts na is ie wel gsi uitgevoerd.
weet alleen niet wat voor blok er in ligt ;)moet zeggen dat ik het wel mooie sideskirts vind trouwens, heb deze nog niet eerder gezien
28 november 2013 om 08:55 #18195778ik vind die skirts niet af, de lijn klopt niet meer icm de voor en achterbumper
28 november 2013 om 10:25 #18195779ze hadden inderdaad iets hoger mogen zijn ja.
en om het af te maken ook ff een deel voor op de deur.
nu lijkt het er op dat er op de deur wat mist.alles bij elkaar vind ik het verder een nette auto in ieder geval
28 november 2013 om 17:40 #18195780AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vindt het toch een gaaf astraatje hoor! :thumb
28 november 2013 om 23:25 #18195781Is geen echte GSI, daarom dat in de titel ‘GSI’ tussen haakjes staat.
De sideskirts zijn van Irmscher zelf, dat de lijn v/d skirts niet opvolgt met de bumpers vind ik persoonlijk niet echt afsteken ze. Valt in realiteit mss minder op.
Maar zal nog wat foto’s plaatsen, zodat er nog wat vragen kunnen opgelost worden ;)
Bij deze de motor, de X16XEL
En dan begint men verhaal:
Begin dit jaar is de koppakking stuk gegaan dus gelijk de motor opgedaan want chocomelk in de motor is niet goed:
Dan ook maar de onderblok eruit en voorzien van nieuwe dichtingen
Oeps waar is men motor
Ah gevonden
En dan motor weer terug gemonteerd en tydje mee gereden zodat ik wist dat hij goed was.
Maar dan begonnen de problemen, moest men auto terug keuren om hem in te schrijven, kreeg men auto er niet door omdat de co-waarde te hoog was en er teveel blauwe rook uit de uitlaat kwam.
Eerst dacht ik aan de katalysator te vervangen maar had geen effect, EGR-klep kon het niet zijn was al afgesloten, ben dan uiteindelijk uitgekomen op de klepsteelhoedjes van de kleppen.
Dus deze vervangen zonder de cilinderkop te moeten demonteren, gelukkig.
Of ongelukkig, want na deze te vervangen was het probleem nog niet opgelost en we waren dan al een maand of 2 bezig ermee.
Ben dan uitgekomen op de olieschraapveren van de zuigers was het enige wat nog niet vervangen was dus gelijk maar geprobeerd é, dus terug de motor helemaal uit elkaar gehaald:
Zuigers opgekuist:
En dan eindelijk door de keuring geraakt na alles vernieuwd te hebben met dit als resultaat:
Inlaat in kleur van auto
Veerpootbrug geplaatst
katalysator eruitgehaald en etc..
Dan deze zomer Astra voorzien van nieuwe ‘occasie’ cupvelgen:
En er liggen nog remschijven van de GSI te wachten voor onder de Astra in de plaats van men remtrommels, is trouwens een inspiratie geweest van iemand hier op het forum die dat ook heeft gedaan, dus altyd handig deze forums.
Bij deze zowat een korte samenvatting van wat er al allemaal aan de auto is gedaan/gebeurd.
Hopelijk heb je er ook wat aan voor sommigen hier.
Men andere projecten zullen binnenkort ook wel op het forum verschijnen en de updates natuurlijk ook.En vandaag is de auto aan een mooi aantal km gekomen (200 000 KM):
29 november 2013 om 05:50 #18195782Netjes gedaan, een tip, soms komt die juist wel door de keuring als je de egr klep NIET afdopt.
Deze is bedoeld om de uitlaatgassen te circuleren om zo uitstoot te verminderen.29 november 2013 om 18:36 #18195783Mja, met de egr-klep afgesloten heb ik nog een co-waarde van 0,13 op 0,3.
De te hoge co kwam door teveel olie-rook in de uitlaat.
2 december 2013 om 23:17 #18195784Voila astra staat in winter modus.
Met BBS als wintervelgen.Vraagje: Zijn er hier “collega’s ” die weten hoe je het best remklauwen achteraan van een ASTRA f 2.0 ontlucht?
Want er zit geen ontluchtingsnippel op die remklauwen.Iemand een oplossing laat maar horen.
3 december 2013 om 09:28 #18195785zo te zien heb je trommels achter, dus je moet de remcilinders ontluchten zit een nippel boven of naast de remleiding die je open kan draaien.
3 december 2013 om 18:11 #18195786 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.