Astra F 1.6 16V (GSI)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra F 1.6 16V (GSI)

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262196
    Kefke GSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2013

      Hier zijn de pics van men astra F bij de aankoop:
      Aangekocht in 2011

      Heb dan na bijna een jaartje andere velgjes gemonteerd, opgemaakte ‘bbs’
      En heb dan van de grijze Irmsher velgen matzwarte wintervelgen gemaakt.

      Zo is al een voorsmaakje van hoe ie eruit ziet de rest volgt nog wel!

      #18195776
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Maar eeh dit is toch geen echte gsi?

        #18195777
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          @Haasje17 wrote:

          Maar eeh dit is toch geen echte gsi?

          op de skirts na is ie wel gsi uitgevoerd.
          weet alleen niet wat voor blok er in ligt ;)

          moet zeggen dat ik het wel mooie sideskirts vind trouwens, heb deze nog niet eerder gezien

          #18195778
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik vind die skirts niet af, de lijn klopt niet meer icm de voor en achterbumper

            #18195779
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              ze hadden inderdaad iets hoger mogen zijn ja.
              en om het af te maken ook ff een deel voor op de deur.
              nu lijkt het er op dat er op de deur wat mist.

              alles bij elkaar vind ik het verder een nette auto in ieder geval

              #18195780
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Vindt het toch een gaaf astraatje hoor! :thumb

                #18195781
                Kefke GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 November 2013

                  Is geen echte GSI, daarom dat in de titel ‘GSI’ tussen haakjes staat.

                  De sideskirts zijn van Irmscher zelf, dat de lijn v/d skirts niet opvolgt met de bumpers vind ik persoonlijk niet echt afsteken ze. Valt in realiteit mss minder op.

                  Maar zal nog wat foto’s plaatsen, zodat er nog wat vragen kunnen opgelost worden ;)

                  Bij deze de motor, de X16XEL

                  En dan begint men verhaal:
                  Begin dit jaar is de koppakking stuk gegaan dus gelijk de motor opgedaan want chocomelk in de motor is niet goed:


                  Dan ook maar de onderblok eruit en voorzien van nieuwe dichtingen
                  Oeps waar is men motor

                  Ah gevonden

                  En dan motor weer terug gemonteerd en tydje mee gereden zodat ik wist dat hij goed was.
                  Maar dan begonnen de problemen, moest men auto terug keuren om hem in te schrijven, kreeg men auto er niet door omdat de co-waarde te hoog was en er teveel blauwe rook uit de uitlaat kwam.
                  Eerst dacht ik aan de katalysator te vervangen maar had geen effect, EGR-klep kon het niet zijn was al afgesloten, ben dan uiteindelijk uitgekomen op de klepsteelhoedjes van de kleppen.
                  Dus deze vervangen zonder de cilinderkop te moeten demonteren, gelukkig.
                  Of ongelukkig, want na deze te vervangen was het probleem nog niet opgelost en we waren dan al een maand of 2 bezig ermee.
                  Ben dan uitgekomen op de olieschraapveren van de zuigers was het enige wat nog niet vervangen was dus gelijk maar geprobeerd é, dus terug de motor helemaal uit elkaar gehaald:

                  Zuigers opgekuist:

                  En dan eindelijk door de keuring geraakt na alles vernieuwd te hebben met dit als resultaat:
                  Inlaat in kleur van auto
                  Veerpootbrug geplaatst
                  katalysator eruitgehaald en etc..

                  Dan deze zomer Astra voorzien van nieuwe ‘occasie’ cupvelgen:


                  En er liggen nog remschijven van de GSI te wachten voor onder de Astra in de plaats van men remtrommels, is trouwens een inspiratie geweest van iemand hier op het forum die dat ook heeft gedaan, dus altyd handig deze forums.

                  Bij deze zowat een korte samenvatting van wat er al allemaal aan de auto is gedaan/gebeurd.
                  Hopelijk heb je er ook wat aan voor sommigen hier.
                  Men andere projecten zullen binnenkort ook wel op het forum verschijnen en de updates natuurlijk ook.

                  En vandaag is de auto aan een mooi aantal km gekomen (200 000 KM):

                  #18195782
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Netjes gedaan, een tip, soms komt die juist wel door de keuring als je de egr klep NIET afdopt.
                    Deze is bedoeld om de uitlaatgassen te circuleren om zo uitstoot te verminderen.

                    #18195783
                    Kefke GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 November 2013

                      Mja, met de egr-klep afgesloten heb ik nog een co-waarde van 0,13 op 0,3.

                      De te hoge co kwam door teveel olie-rook in de uitlaat.

                      #18195784
                      Kefke GSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 November 2013

                        Voila astra staat in winter modus.
                        Met BBS als wintervelgen.

                        Vraagje: Zijn er hier “collega’s ” die weten hoe je het best remklauwen achteraan van een ASTRA f 2.0 ontlucht?
                        Want er zit geen ontluchtingsnippel op die remklauwen.

                        Iemand een oplossing laat maar horen.

                        #18195785
                        Vannos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2010

                          zo te zien heb je trommels achter, dus je moet de remcilinders ontluchten zit een nippel boven of naast de remleiding die je open kan draaien.

                          #18195786
                          Kefke GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 November 2013

                            @vannos ja dat weet ik ook hoe je trommels ontlucht

                            Maar het is zo dat de trommels moeten plaats maken voor remschijven maar op de klauwen zit geen ontluchting enkel de remleiding.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.