Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Fusee los krijgen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2013 om 17:10 #17262193
Zit wat te klooien met de monza, en ik krijg die gallige fusee pen niet los. Op het schroefdraad meppen lijkt me niet zo handig, fuseetrekker al bijna gesloopt was ook geen succes….
Krik onder de veerpoot en dan op de draagarm meppen oid?
27 november 2013 om 17:21 #18195744enige manier is op het fusee meppen dicht bij de fusee pen met een DIKKE hamer, fusee trekkers worden vaak verkeerd gebruikt, maar hiermee kan je spanning op de kogel zetten en dan slaan met die dikke hamer ;)
je kan eventueel nog het fusee even beetje warm maken (hoeft niet rood gloeiend)
27 november 2013 om 17:43 #18195745Met een breekijzer/ stuk pijp je onderste draagarm goed naar beneden drukken dan meppen net zoals sw16v zegt
27 november 2013 om 19:24 #18195746+1 voir sw16v zo zou ik het ook doen inderdaad
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
27 november 2013 om 19:39 #18195747Idd met een grote hamer op het stuk slaan waar de kogel in zit. Misschien nog even onder spanning zetten met een grote staaf of buis op de draagarm. (met 2 man dan)
Ik gebruik die kogeltrekkers niet, ze passen vaak niet eens op de auto waar ik mee bezig ben.
Een flinke tik met de hamer werkt altijd. En als het dan niet wil dan sla je niet hard genoeg, of je hamer is te klein.27 november 2013 om 21:28 #18195748hey hep het vorig week ook gedaan zat ook muur vast driepoot er onder gezet 1 dag laten staan goed inspuiten met spuitbuis ontroesten ken niet op de naam komen haha van dat spul paar en met een grote hamer slaan klikte er so uit allebei dus
27 november 2013 om 22:22 #18195749gebruik zelf een fussee vork.. een die je er tussen mept, ipv zon prut draai ding…
9 van de tien geven het dan wel op… en de 10 krijgt een ram op zijn kop…
en verliest het dan ook wel ;)
28 november 2013 om 07:56 #18195750volgens mij kan je er met een 2 poot poulietrekker er tussen komen om hem los te krijgen
28 november 2013 om 09:00 #18195751@fluks wrote:
volgens mij kan je er met een 2 poot poulietrekker er tussen komen om hem los te krijgen
Ook al er op gezet :). Probleem is dat ik dan nergens meer kan meppen… Kom net bij de werkplek vandaan en begin een beetje agressief te worden :jerry
Zou een lange stalen pijp tussen de veerpoot en de draagarm en een flinke tik (of meerdere) op de veerpoot ter hoogte van de pen voldoende moeten zijn?
28 november 2013 om 19:54 #18195752Gewoon paar dagen HEEL VEEL kruipolie erop en in laten weken
Dan slaan op dat kreng…..28 november 2013 om 21:45 #18195753als je slaat op de fusee draai er dan een moer op tot net boven de draad zodat je de schroefdraad niet beschadigd
29 november 2013 om 10:35 #18195754@hans-rekord-e wrote:
als je slaat op de fusee draai er dan een moer op tot net boven de draad zodat je de schroefdraad niet beschadigd
Dat is de laatste optie :) Ook al draai ik er een moer op, gezond voor het schroefdraad zal het nooit zijn ;)
3 december 2013 om 10:33 #18195755Draagarm maar los gemaakt :) Werkt een stuk sneller en het rubbertje is nog heel :D
3 december 2013 om 19:04 #18195756Wie je die tip gegeven heeft moet wel het beste met je voor hebben. :P
9 december 2013 om 18:32 #18195757Nou, lang verhaal kort gemaakt: veerpoot los dmv draagarm methode gaat prima. Maarrrr, vast is niet te doen omdat je de hulp draagarm (die stang) niet fatsoenlijk in de auto kan schuiven.
Uiteindelijk met wat geweld, een vork en 2 man sterk de boel los kunnen krijgen.
Tip van flip: vork + fusee + Hele grote hamer + nieuw rubber = de beste manier :)
9 december 2013 om 20:37 #18195758een fusee arm is de beste manier mits op een brug( een buis/pijp van een meter of 2 is ongeveer hetzelfde) goed onder spanning houden en dan een flinke klap op de zijkant van de kogel en poef hij is los
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
9 december 2013 om 20:44 #18195759Ach als de reactiestang rubber niet vast gerot was was het een leuke idee om het draagarm er onderweg te halen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.