Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › malende nokkenas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2013 om 08:29 #17262180
goede dag opel liefhebbers
ik heb een maand geleden mijn koppakking vervangen van mijn opel kadett d 13n en olie ververst met 15w40
vanaf die tijd na een week heb ik een malende nokkenas gekregen ik heb het nokkenashuis vervangen en na weer een week hetzelfde er spettert genoeg rond en uit de olievuldop wanneer ik de dop erafhaal tijdens de moter loopt dus olie tekort lijkt mij sterk
wat kan dan het probleem zijn
mvg pascal27 november 2013 om 09:39 #18195674Legerkampen op zelfde volgorde gehouden?
27 november 2013 om 16:25 #181956751.3n heeft geen lagerkappen voor de enkele nokkenas. Die wordt op zijn plek gehouden door een plaatje en 2 schroeven achter de ontsteking.
Wat moet ik verstaan onder een malende nokkenas? Heb je je klepstoters uit elkaar gehad en goed schoongemaakt van binnen?
Dat moet je echt doen bij de 8v blokken.
Hoe zien de tuimelaars eruit en de nokkenas zelf? Heb je foto’s?27 november 2013 om 20:50 #18195676het geluid komt presies tussen de distrebutie en de brandstofpomp vandaan een droog malend geluid
ik heb alles schoon gemaakt en op de zelfte plek weer terug gezet en de nokkenas op de plekken van de tuimelaars zijn mooi en niet versleten27 november 2013 om 20:55 #18195677de tuimelaars zijn ook mooi en het geluid is er alleen wanneer de moter warm is
28 november 2013 om 07:17 #18195678of zit er een gaatje dicht van de koppakking die de olie toevoer in de nokkenas blokkeert
28 november 2013 om 13:18 #18195679Mijn eerste gedachte is: Wel de juiste koppakking gemonteerd?
2 december 2013 om 23:09 #18195680Distributie te strak? Heb ik wel eens met een 1.4 gehad, was door een garage gedaan destijds, maar gewoon veel en veel te strak gezet…
11 december 2013 om 18:22 #18195682iedereen bedankt voor alle tips de distributie riem zat te strak heb de waterpomp 3 mm verdraait zodat de riem iets losser zit en het geluid was weg
11 december 2013 om 20:13 #18195683Hmmm, apart toch, had je die een beetje op gevoel gespannen, of echt met een riemspanningsmeter? (wat een woord hee! :shock: ) Vraag me gewoon af of er iets in de specificaties niet klopt ofzo, omdat ik mijne destijds ook niet zelf had ingebouwd en je mag verwachten dat een Opel dealer wel weet hoe ze het moeten spannen. Mijne was toen daar gedaan namelijk… Er lag toen bij mijne (een C14NZ) zelfs metaal slijpsel onderin de distributiekappen. Heb toen van de dealer wel een nieuwe riem gekregen en een deel van het geld terug en heb hem er toen met behulp van een kennis op gezet. Vandaag zou ik het zelf wel kunnen…
Wel mooi dat het weg is in elk geval! :thumb
12 december 2013 om 13:03 #18195684mijn oude blok was versleten vanwege versleten olieschraapveren heb toen een andere 1300 blok in me kadett gezet ze hebben gezecht dat het blok een paar weken eerder uit een rijdende opel is gehaald ik heb dus alleen het blok over gezet maar na twee weken hat ik een lekke koppakking ik heb dus de koppakking en de distributieriem vervangen maar dan zonder de waterpomp te verdraaien want dat is de spanner van de distributieriem dus omdat de nieuwe koppakking misschien dikker is dan de oude en de distributieriem nieuw en niet versleten is dan de oude dan zit de nieuwe riem dus te strak
ik bedenk net dat ik geluk hat; mijn kadett is heeft een automaat bak en het geluid hoorde ik alleen wanneer de motor stationar draaide met de voet op de rem en de automaat in de stand D of R met een schakelbak heb je die combinatie niet
12 december 2013 om 13:45 #18195681De waterpomp van de 1.4 gaat ook zo.
Maar geen nieuwe waterpomp? Zou ik altijd gelijk mee pakken, kost misschien twee/drie tientjes extra, maar kan je een hoop kopzorgen schelen!
12 december 2013 om 14:45 #18195673ik heb de waterpomp eraf gehad maar hij heeft geen speling op de poeli en het schoepje is blauw lijkt mij een nieuwe
hij had nog geen aanslag heb meteen de kachelradiateur en de radiareur schoon gespoeld -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.