Abnormale geur Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Abnormale geur Astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262105
    TCTC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2011

      Ik merk sinds een paar dagen een abnormale geur aan mijn Astra J na het afschakelen van de motor na een rit. De geur lijkt op de geur van iets dat aan het roken is en wordt geproduceerd aan de linkerkant/linkerachterkant. De km-stand is 50.000. Heeft iemand een gelijkaardig probleem en wat kan de oorzaak zijn ?

      #18194999
      inzane19
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2007

        Wat voor geur is het ongeveer?

        #18195000
        Piel
          Lid sinds:
          10 July 2013

          Het klinkt misschien gek. Maar check even of er niet iets van een plastic zakje tegen je uitlaat aan is gesmolten. Dit heb ik eens gehad, gaf een vervelend geurtje!

          #18195001
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Te herkennen als een zoetige lucht? Dan zou het koelvloeistof kunnen zijn..

            #18195002
            inzane19
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 June 2007

              Of een erge stank wat je doet denken aan rotte eieren, je koppelings platen.

              Dus of verbrand plastic,
              Of verbrande koelvloeistof
              Of verbrande koppelings platen.

              Waarbij ik btw denk aan het eerste :)

              #18195003
              stefanDTI
                Lid sinds:
                10 May 2007

                Is het een diesel toevallig ?

                Misschien het roetfilter wat aan het regenereren is.

                #18195004
                TCTC
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 July 2011

                  Ik ga het verder opvolgen. Het is een 1.3 Diesel. Heb al even uitlaat bekeken, er zit zo te zien geen plastic of teer of asfalt op.

                  Het is de geur van een verbrandingsproces, nog het best te vergelijken met die van hout dat verbrandt.

                  #18195005
                  beurjean
                    Lid sinds:
                    19 July 2011

                    Lekke verstuiverringen? Trek de plaat boven de motor er eens af.

                    #18195006
                    TCTC
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 July 2011

                      Ik heb intussen de motor wat laten draaien. De geur komt van onder de motorkap.

                      Als ik de motorbeschermplaat verwijder, dan komt de geur recht vanbovenaf van het motorblok. Net alsof het ter hoogte van de verstuivers is.

                      Kan het een lekke verstuiverring zijn ? Is dat een dure reparatie ?

                      #18195007
                      TCTC
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 July 2011

                        Bij mijn voorgaande Astra H had ik ooit lek in een EGR-pakking, dat heb ik kunnen lokaliseren met een donspluim – ter hoogte van het lek werd het dons weggeblazen. Ik vermoed dat een verstuiverring-lek echter veel kleiner is en veel minder of geen werveling zal geven. Ik ga het straks wel eens checken met een donspluim.

                        #18195008
                        TCTC
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 July 2011

                          Met pluim getest: duidelijk drukpulsen op de pluim aan de onderkant van één injector. Er zit ook smurrie rond de voet van die injector. Daarnaast is er een sissend geluid. Ziet er inderdaad uit dat verstuiverring defect is.

                          #18195009
                          beurjean
                            Lid sinds:
                            19 July 2011

                            veelvoorkomend probleem bij de 1.3 zal er niet te lang mee doorrijden voordat de verstuiver zo meteen helemaal dicht gekoekt zitten.

                            #18195010
                            TCTC
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 July 2011

                              Pakking en seal ring zijn vervangen; lijkt gekend probleem te zijn; weinig details over de oorzaak – vermoedelijk zit hoge druk 1800 bar er voor iets tussen, samen met trillingen en sterk wisselende temperatuur v/e motorblok kan dat een metalen pakking het begeeft. Kan ook zijn dat er door die combinatie van omstandigheden de inwendige structuur v/h metaal v/d pakking wijzijgt en er microcracks komen (soort metaalmoeheid). En een microcrack in combinatie met 1800 bar dat begeeft het.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.