Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Abnormale geur Astra J
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2013 om 14:49 #17262105
Ik merk sinds een paar dagen een abnormale geur aan mijn Astra J na het afschakelen van de motor na een rit. De geur lijkt op de geur van iets dat aan het roken is en wordt geproduceerd aan de linkerkant/linkerachterkant. De km-stand is 50.000. Heeft iemand een gelijkaardig probleem en wat kan de oorzaak zijn ?
23 november 2013 om 14:57 #18194999Wat voor geur is het ongeveer?
23 november 2013 om 14:58 #18195000Het klinkt misschien gek. Maar check even of er niet iets van een plastic zakje tegen je uitlaat aan is gesmolten. Dit heb ik eens gehad, gaf een vervelend geurtje!
23 november 2013 om 21:56 #18195001AnoniemLid sinds:
1 January 1970Te herkennen als een zoetige lucht? Dan zou het koelvloeistof kunnen zijn..
24 november 2013 om 02:40 #18195002Of een erge stank wat je doet denken aan rotte eieren, je koppelings platen.
Dus of verbrand plastic,
Of verbrande koelvloeistof
Of verbrande koppelings platen.Waarbij ik btw denk aan het eerste :)
24 november 2013 om 06:39 #18195003Is het een diesel toevallig ?
Misschien het roetfilter wat aan het regenereren is.
24 november 2013 om 07:25 #18195004Ik ga het verder opvolgen. Het is een 1.3 Diesel. Heb al even uitlaat bekeken, er zit zo te zien geen plastic of teer of asfalt op.
Het is de geur van een verbrandingsproces, nog het best te vergelijken met die van hout dat verbrandt.
24 november 2013 om 08:04 #18195005Lekke verstuiverringen? Trek de plaat boven de motor er eens af.
24 november 2013 om 10:11 #18195006Ik heb intussen de motor wat laten draaien. De geur komt van onder de motorkap.
Als ik de motorbeschermplaat verwijder, dan komt de geur recht vanbovenaf van het motorblok. Net alsof het ter hoogte van de verstuivers is.
Kan het een lekke verstuiverring zijn ? Is dat een dure reparatie ?
24 november 2013 om 10:22 #18195007Bij mijn voorgaande Astra H had ik ooit lek in een EGR-pakking, dat heb ik kunnen lokaliseren met een donspluim – ter hoogte van het lek werd het dons weggeblazen. Ik vermoed dat een verstuiverring-lek echter veel kleiner is en veel minder of geen werveling zal geven. Ik ga het straks wel eens checken met een donspluim.
24 november 2013 om 11:12 #18195008Met pluim getest: duidelijk drukpulsen op de pluim aan de onderkant van één injector. Er zit ook smurrie rond de voet van die injector. Daarnaast is er een sissend geluid. Ziet er inderdaad uit dat verstuiverring defect is.
24 november 2013 om 12:58 #18195009veelvoorkomend probleem bij de 1.3 zal er niet te lang mee doorrijden voordat de verstuiver zo meteen helemaal dicht gekoekt zitten.
26 november 2013 om 06:06 #18195010Pakking en seal ring zijn vervangen; lijkt gekend probleem te zijn; weinig details over de oorzaak – vermoedelijk zit hoge druk 1800 bar er voor iets tussen, samen met trillingen en sterk wisselende temperatuur v/e motorblok kan dat een metalen pakking het begeeft. Kan ook zijn dat er door die combinatie van omstandigheden de inwendige structuur v/h metaal v/d pakking wijzijgt en er microcracks komen (soort metaalmoeheid). En een microcrack in combinatie met 1800 bar dat begeeft het.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.