Beste mensen, ik heb sinds enkele dagen een leuke Opel Ascona B 1.9n van bouwjaar 1981 (november)
Deze auto zou ik graag willen voorzien van een 5-bak,zodat ie wat lager in toeren zit op de snelweg bij een gangetje van 130km/h.
Ik kan een Getrag 240 kopen die uit een Manta 2.0 GSI komt. Ik weet dat ik dan ook een aandrijfas nodig heb van een Manta GSI.
Maar nu is m’n vraag; hoe zit het met de versnellingsbaksteun(en rubber) moet die ook van de Manta GSI zijn,of kan ik die van de oude 4-bak gebruiken? Of past dat geen van beide,en moet er iets aan aangepast worden?
Moet volgens mij een plaat op de baksteen zodat het rubber naar achter komt, staat een tekening in het cih gedeelte van het forum. Ook moet er een stukje tunnel over gezet worden en de midden kap op de tunnel.
het idee is goed, maar ik zou er dan wel gelijk een 2.0 in plaatsen.
ik had in mijn manta ook een 1.9N en heb er een 5 bak in gezet, maar de 5 heb ik nooit gebruikt.
in de 5 had hij helemaal geen kracht meer, en zakte af. is dus zonde van al het werk, eerste vier versnellingen werkt goed.
zo uit mijn hoofd heb ik een andere aandrijfas en andere steun gebruikt, en een ander gat in de tunnel gezaagd
succes!!!
Tsja,de 1.9n heeft natuurlijk maar 75 luie peekaatjes…dat klopt. Maar mijn ascona staat op 13inch wieltjes met lage bandjes,dus maakt toch wel veel toeren vind ik. En moest die 1.9n overlijden…dan wil ik er op z’n minst een 2.0s in hangen.
Auteur
Berichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.