Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Na 21 jaar weer een opeltje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 17:13 #17262017
Hallo,
De èèn prijst een corsa 1.2 16v de hemel in en de ander brandt hem bij de grond af.
Verleden jaar heb ik een corsa 1.2 16v bj. 2001 gekocht met 26451 echte kilometers op de klok, mijn ervaring na 15 jaar golf 2 en 6 jaar polo 2 is dat het corsa`tje gewoon zeer goed bevalt.
Op de lange afstand zitten de stoelen niet geweldig maar daar heb ik hem niet voor gekocht dus eigenlijk ook geen probleem.
Alleen een stelmotortje van een koplamp blijft brommen dus koplamp vervangen(Bosch) alleen kost een Bosch bij de dealer € 275,00 inc. plus € 100 montage dus €375,– en dat vond ik dus best (te)veel geld , dus even op internet gesurft en ja hoor bij artaparts in emmen een originele bosch koplamp voor € 116,36 inc. Verder een puik wagentje dat ik iedereen kan aanbevelen.
Stuurt goed loopt zuinig 1;15 gemiddeld, goedkoop in onderhoud , wat wil je nog meer. Heeft inmiddels 36500 km op het klokje20 november 2013 om 17:17 #18193976Waarom vervang je niet gewoon het motortje? Of kijk eerst eens of die niet losgegaan is na vervangen van een lamp in het verleden.
20 november 2013 om 17:30 #18193977Bij een Valeo kun je het stelmotortje er zo uit klikken maar ik heb een Bosch en bij een Bosch moet je hem er uit zagen , dat ding zit dan namelijk ingekit , dat wordt dus een heel gedoe , dan zou je nog beter een imitatie kunnen kopen voor € 60,– , maar origineel voor een scherpe prijs is volgens mij het beste.
20 november 2013 om 19:31 #18193978Allereerst welkom op het forum. Foto’s zijn altijd welkom ;)
Als je de volgende keer zoiets als een koplamp wilt vervangen, kijk ook eens op de sloop, staan ook al Corsa C’s.
20 november 2013 om 19:48 #18193979Welkom op het Opel forum, we zijn gek op :kewlpics .
Veel rij plezier met je Corsa, maar dat zal wel goed komen.
Heb zelf ook zes jaar met een C gereden en dat beviel heel goed! :thumbGroeten Jurgen,
20 november 2013 om 20:58 #18193980Kan iemand mij vertellen of een corsa c 1.2 -16v van 2001 een distributieriem of een ketting heeft???
20 november 2013 om 21:21 #18193981Heeft een ketting, oliepeil op de max houden is daarom heel belangrijk!
Zoniet gaat vaak na een tijd de ketting of spanner kapot.20 november 2013 om 21:51 #18193982Bedankt voor de reactie Haasje , als we de kennis met elkaar delen dan hebben we er allemaal wat aan.
20 november 2013 om 22:55 #18193983Vaak verversen, zeker bij korte ritten
Houd ook de cartervetilatie in de gaten.
Zowel de slangen op scheuren of breuk,
Als verstoppen van de pijpjes,
Als jaarlijks even kleppendeksel los om schoon te maken.Dit bevorderd de levensduur van de ketting en spanners aanzienlijk.
Willen
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
20 november 2013 om 23:35 #18193984Hij rijdt de meeste dagen ritjes van 6 km heen en 6 km terug en zo nu en dan in het weekend wat verder , totaal zo`n 7000 km per jaar , is dan elke 10.000 km olie verversen met oliefilter vervangen verstandig of èèn keer per jaar bij 7000 km , b.v. gelijk met de a.p.k. . Wat zal het beste zijn?
21 november 2013 om 13:24 #18193985Elk jaar olie verversen is dan wel het verstandigst ;)
21 november 2013 om 19:09 #18193986Elk jaar doen.
Neem hem aub paar keer per jaar mee op de snelweg. Zal hij erg fijn vinden. Dat geld voor elke auto. Ongeacht merk.3 december 2013 om 22:00 #18193987Zo jullie weten moest de (Bosch) koplamp van mijn Corsa C bj 2001 vervangen worden, en dat is vanavond gebeurd. De originele Bosch koplamp (van € 116,35 bij artaparts) gemonteerd door een automonteur in een uurtje à € 20,– dus geen € 375,– maar 136.35 totaal. Dus € 238,65 voordeel, en daar wordt deze Corsa rijder blij van. Er is zelfs al een imitatie te koop voor 60 euro.
Maar nu de volgende vraag ; Heeft al eens iemand een stelmotor uit een Bosch koplamp gezaagd??
Ik wil de koplamp die uit mijn Corsa is gekomen open zagen om te kijken hoe je een stelmotor in een Bosch moet vervangen , mijn vraag is; waar moet ik langs zagen , vlak langs de koplamp of langs de buitenkant (als het ware een dekseltje er af zagen). Wie heeft dit al eens gedaan of weet hoe het moet.Hilbrand.
9 december 2013 om 12:46 #18193988Ik heb dit ooit bij de garage laten doen, hij heeft hem ongeveer in het midden van dat uitstekende blokje doorgezaagd maar ik gok dat hij dit wel voorzichtig heeft gedaan. Ik weet niet precies waar het mechanisme zit.
9 december 2013 om 15:16 #18193989Inmiddels heb ik de gok genomen en heb ik de stelmotor er uit.
Ik had al een nieuwe koplamp gekocht maar achteraf had ik het zelf gekund.
Het is doodsimpel en iedereen die een ijzerzaag heen en weer kan bewegen kan het.
Hij moet net onder de rand doorgezaagd worden (1/2 tot 1 cm onder de rand) het materiaal is nog geen millimeter dik, je voelt onmiddellijk wanneer je er door bent en als je de stelmotor raakt geeft het ook niets , want die wordt toch vervangen , maar dat merk je direct.
Dan kun je hem er zo uit trekken , niet te hard trekken want er zit een stekkertje met korte draadjes aan de stelmotor, ik trok te hard dus vlogen er twee draadjes uit het stekkertje en ik moet nu uitzoeken wat de volgorde is.
Hier heb je de dealer niet voor nodig want als je een beetje handig ben kun je het zelf, en heb je alleen maar een stelmotortje van €21,50 nodig.
Mocht iemand het ook zelf willen doen , ik heb duidelijke foto`s gemaakt en die zijn dan beschikbaar.Hilbrand.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.