Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn eerste auto .
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2013 om 20:54 #17261976
Goede avond,
Ik ben opzoek naar mijn eerste autootje , ik zit te twijfelen tussen een Opel Astra gtc/ astra
Wat raden jullie aan en waarom ?
Mijn voorkeur gaat naar de gtc omdat de auto sportief oogt.
Ik zit zelf te denken aan een gtc model uit 2005 automaat 1.6 /1.8
Waarom automaat , omdat het fijn rijd en ik heb op het internet gelezen heb dat er problemen voorkomen bij een schakel bak boven de 100.000km ,
Een hele andere vraag , ik keek op marktplaats naar de gtc Astra , en het viel me op dat bij sommige gtc ‘s er een sportstand knopje op het dashboard staat , mijn vraag is heeft de sportstand veel effect op de auto en is hel de moeite waard om 1 gtc aanteschaffen met sportstand knopje
Heeft iemand ervaring hier met een automaat gtc uit 2005 /2006 2007 ?
Mijn laatste vraag is , wat zijn de verschillen tussen de gtc en de Astra ,
Alvast bedankt en ik hoop snel antwoord van jullie te krijgenHebben jullie al enig ervaring met de auto ? Laat het me aub weten ,
18 november 2013 om 21:20 #18193384Welkom op het forum.
De Astra GTC heeft de mooiere looks en de 5 deurs is praktischer, die keuze is persoonlijk.
Bij een 3 deurs auto is het altijd iets moeilijker om de gordel te pakken aangezien de B-stijl verder weg zit maar dit is ook gelijk een voordeel aangezien je minder snel tegen de stijl aankijkt als je over je schouder kijkt.
De omschreven problemen met de versnellingsbak betreft de M32 6 versnellingsbak, deze zit volgens mij in geen enkele Astra H (model 2005)
Succes.18 november 2013 om 21:34 #18193385Ik rij zelf een gtc van 2007 met een 1.8 16v(140pk). Een betrouwbare motor zonder egr klep(deze gaan nog wel eens stuk).
De sport knop is goed te vernemen. gas pedaal reageert veel feller. Het verbruik is +/- 1 op 14.Weet je heel zeker dat je voor een automaat wil gaan? Een vol automaat zal een stuk royaler zijn in verbruik dan een schakel versie.
18 november 2013 om 21:57 #18193386Welkom,
Wat betreft de automaat, de astra H GTC heeft in het bouwjaar dat jij zoekt geen vol automaat maar alleen een zogeheten ”half” automaat( easytronic) met een schakelrobot boven op de versnellingsbak(overigens de zelfde bak als een handgeschakelde alleen dan iets aangepast)
Deze geven nog wel eens problemen en als ze problemen gaan geven worden ze ook duur, en daarbij rijd dit niet zo fijn vaak nogal schokkerig.
En dat hand bakken stuk gaan boven de 100K grote onzin ligt er ook aan hoe je er zelf mee omgaat, de F17 bakken in de 1.8(Z18XE) willen nog wel eens problemen geven.
En de M32 bakken(6 bak deze zitten alleen in de turbo versies en in de diesels) zijn wel problematische bakken.
Van latere bouwjaren zijn ze er ook met vol automaat daar heb ik geen ervaring mee, maar mijn mening koop lekker een handbak.
18 november 2013 om 22:30 #18193387Bedankt voor alle reactie ,
De gtc uit 2005 heeft geen vol automaat ? Dan moet ik er nog even goed naar kijken,de genoemde easytronic , half schakel half automaat ? Dus je moet de koppeling intrappen ?hoe gaat dat precies in zijn werking bedankt opeltje17 :thumb
@oscar , het verbruik zou misschien 3-5 l per volle tank schelen ? Een wilde schatting ,Het is duidelijk te lezen dat ik weinig verstand van auto’s heb , maar dat geeft niet daar hebben deze forum ook voor :d , ik ga binnenkort waarschijnlijk een Astra aanschaffen , welke type is nog onduidelijk , ik wil er eerst meer van te weten komen van de mensen die het zelf hebben ervaren
Iedereen bedankt voor jullie tijd en moeite en ik hoop snel weer wat van jullie terug te horenGr.
19 november 2013 om 07:38 #18193388Ik rijd zelf een zafira easytronic en heb hier voor een gtc uit 2006 gehad 1.6 easytronic
het voordeel van easytronic is dat ze net zo zuinig zijn als de handgeschakelde versie ik haalde met gemak 1:16 met een pittige rijstijl
een volledig automaat zijn dus niet zuiniger, alleen het je niet uitmaakt zal ik inderdaad eerder voor een handgeschakelde gaan dan heb je veel meer keuze.19 november 2013 om 21:16 #18193389Goede avond Jeff, een handschakel is voor mij de laatste optie , dan neem ik liever de semi automaat , hoe heb jij de auto ervaren ? Was het prettig schakelen ? En raad je het andere ook asn z? Ik heb gelezen als je met een semi automaat schakelt het af en toe best vervelend is , gas los en dan schakelen en dan weer gas erop , dus je kan niet met 4000 toeren schakelen Naar de volgende versnelling ?
19 november 2013 om 21:28 #18193390Het heet een ”half” automaat, maar schakelen gaat wel automatisch zelf schakelen is ook mogelijk, ik zelf heb alleen maar negatieve ervaringen met de easytronic regelmatig storingen, kapotte schakel robots, schokken en stoten tijdens het rijden.
Dit is niet om je bang te maken hoor, maar probeer je alleen te vertellen dat deze techniek wel leuk bedacht is maar in de praktijk meestal gewoon k*t werkt.
20 november 2013 om 10:49 #18193391Dank u wel voor het delen van deze informatie , ik had m’n twijfels er al bij maar nu weet ik het zeker , het word een vol automaat 1.8 of een schakel 1.6 1.8 ?
20 november 2013 om 16:58 #18193392Bij de Z16XEP en de Z18XE (de wat ”oudere” moteren n de astra H) zou ik zeker gaan voor de 1.8 veel vlotter 125pk tegen 105 en verder heeft de 1.6 nog wel eens wat problemen met het inlaat spruitstuk, en bij de 1.8 wil de EGR wel eens problemen geven(als deze erop zit) verder vrij probleem loze motoren.
En de wat latere motoren de XER serie 116pk tegen 140pk volgens mij ook vrij probleem loos alleen willen deze wel ratelen met de koude start dan moet je de filtertjes van de nokkenas verstelling eruit halen.
Blijft ie ratelen dan is je nokkenas verstelling stuk(duur geintje) en verder lange distributie interval 150K of 10 jaar.
Alleen oppassen bij deze motoren even als de 1.6 die ik als eerste beschreef, nooit ombouwen naar gas kunnen ze niet tegen, de enige die er tegen kan is de Z18XE.
20 november 2013 om 21:20 #18193393@ opeltje bedankt voor je snelle reactie , het word een opel gtc uit 2005 , dus een 1.8 is een betere optie , als het aan duurzaamheid ligt, is er ook een verschil tussen een hand schakel / automaat ? ,
Ik wil namelijk voor de automaat gaan, ,20 november 2013 om 23:07 #18193394Ik heb even op internet gezocht , er zijn veel meer Keuzes in astra modellen Dan de gtc modellen voor het zelfde geld heb je een astra in veel minder kilometres , de gtc sitten allemaal rond de 175-200 duizend , Astra’s kan ik al vinden met 100 duizend, mijn Vraag is hoeveel km kan een normale astra / gtc aan 250 duizend ? Ik weet dat de wat oudere autos rond de 200 km duizend het gaan be geven, ik Ben opzoek naar een 2005 2006 model ,
21 november 2013 om 16:52 #18193395Kilometer stand hoeft niet altijd wat te zeggen, gewoon zorgen dat je de onderhouds historie erbij hebt en als alles mooi op tijd vervangen is en je hebt er een goed gevoel bij kan je hem gerust kopen ook met een wat hogere km stand.
21 november 2013 om 17:28 #18193396Kilometers zeggen weinig, je moet ervanuitgaan dat je toch 5 ton moet kunnen rijden door normaal onderhoud.
22 november 2013 om 18:52 #18193397Ik heb zelf ook een Astra GTC 1.6 easytronic ik ben er zeer tevreden over ik heb geen problemen met schokken of defecten ( even afkloppen ) Maar idd als ik de keuze zou moeten maken tussen een easytronic of volautomaat zou ik de volautomaat nemen
22 november 2013 om 21:15 #18193398@Haasje17 wrote:
Kilometers zeggen weinig, je moet ervanuitgaan dat je toch 5 ton moet kunnen rijden door normaal onderhoud.
En normale omgang, als je elke morgen Volgas de straat uit klapt, of gelijk die Bahn op VLIEGT, is het motortje geen lang leven beschoren…
Ook als je m Direct uit zet na een Snelle rit kan er motorschade ontstaan door verkeerde afkoeling.Willem
25 november 2013 om 02:12 #18193399Het gaat erom dat alle onderhouds beurten optijd zijn gedaan, een auto met 220 duizend zou geen problem zijn als alles goed een optijd is vervangen, Dan zou ik make link nog 100 duizend er mee kunne rijden
25 november 2013 om 14:58 #18193400Precies, heb een aantal auto’s al gekoxht met dik 2ton op de klok, geen centje pijnnhoor; niks meer ellende dan een met nog geen 100.000km op de klok
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
25 november 2013 om 15:37 #18193401Begin van het nieuwe jaar gaat mijn GTC in de verkoop, een 1.8 uit 2005 met 122dkm.
misschien wat voor jou dus hou het marktplaats gedeelte maar in de gaten. :thumb25 november 2013 om 19:51 #18193402En wat voor prijs had je in gedachte ? Welke opties zitten erop ? Uitvoering etc?
25 november 2013 om 21:30 #18193403Prijs gaat (denk ik) rond de 6500 worden(moet nog even uitzoeken wat een reeel is)EDIT: uitgezocht en prijs wordt rond de 6000.
Z18XE enjoy met als extra dvd90 incl kleurenscherm. meer info komt in de advertentie. bij intresse kan ik nog wel wat informatie over de auto via pm sturen.
25 november 2013 om 22:45 #18193404AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie kilometerstand en bouwjaar, maar om heel eerlijk en objectief te zijn, ik heb ze voor veel minder zien staan. Zijn die dan slecht, of is die van jouw dan in uitmuntende staat?
25 november 2013 om 22:53 #18193405Ze staan er inderdaad voor minder op maar ook voor meer, ik heb nog niet verder gekeken en vind het moeilijk om zo even de waarde van mijn auto te noemen,
Ook kan je moeilijk wat over de staat van de andere auto’s zeggen, maar als ik soms zie wat ze aan rotzooi verkopen,
Op een paar kleine plekjes is de auto in nieuw staat(ik denk elke auto van deze leeftijd), interieur is ook in nieuw staat.Iedereen roept natuurlijk dat ze altijd netjes snelweg hebben gereden, dus zover je het een meerwaarde kan noemen,
altijd netjes mee gereden.(even voor indicatie 122dkm nog op het eerste setje remblokken lijkt me niet verkeerd ;) )ik hoef echt geen hoofprijs maar, wil de auto weg doen voor een reeel bedrag, omdat ik van mening ben dat ik echt een nette wagen verkoop.(wie roept dat niet over zijn eigen auto :jerry )
25 november 2013 om 22:58 #18193406AnoniemLid sinds:
1 January 1970pff nou inderdaad, ik ben er wel erg voorzichtig mee, als je ziet hoeveel dingen er toch mankeren aan een auto, terwijl een dealer glimlachend aan je meldt dat het een perfecte auto is waar je lang mee vooruit kunt..
25 november 2013 om 23:06 #18193407ik had mijn bericht nog even geedit, inderdaad, je koopt gewoon een auto met 3 mm profiel en een lege airco bij de garage.(niet alle garages)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.