Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › foutcode c20ne1990
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2013 om 16:32 #17261937
Goedemiddag heren,
mijn cali uit 1990 met een c20ne geeft een foutmelding na het wisselen van mijn inlaatspruitstuk.Er zat een lexmaul op en nu weer het originele.Nieuwe pakking gebruikt en alles goed aangedraaid.
De motor loopt na het starten hoog op in de toeren naar 1500-2000 terwijl dit normaal op 900 lag.Dit krijg ik alleen omlaag door de gasklepsensor los te draaien en wat te bewegen,dan zakt ie in de toeren maar niet onder de 1000 RPM.
Kan het zijn dat de gasklepsensor stuk is en zo ja ,hoe kan ik deze checken?Tevens schommelt de motor in het toerental,alsof je n beetje met het gas speelt.
Stationair kan hij niet lager worden geschroefd,het lipje van de gasklep rust al niet meer op het schroefje en de gaskabel heb ik lang genoeg afgesteld.Tevens brandt het storingslampje,na het uitlezen(paparclip)kreeg ik code 37.
37 Engine self-diagnosis (fault code light) – Low voltage
Zoals ik het interpreteer is er alleen een dashboard lampje stuk,maar ik heb ze bekeken en voor zover ik het kan zien doen ze het allemaal.
En ik heb de laadspanning van de dynamo gemeten,deze geeft 14.2 V af.Volgens mij iets te laag.
Zou het MM lampje niet meer branden na het monteren van een goede dynamo?
Graag hoor ik jullie gedachten,alvast bedankt!
grt Aad.17 november 2013 om 17:06 #18192559heb je je eigen gasklephuis gebruikt ?
of een hele inlaat overgezetmijn tip gebruik je eigen gasklep
18 november 2013 om 09:00 #18192560Offtopic.
Waarom Lexmaul eraf en origineel erop? Als ik vragen mag.
18 november 2013 om 10:05 #18192561laadspanning is goed.
maar dezelfde gasklepsensor gebruikt als bij de lexmaul?
18 november 2013 om 10:16 #18192562Ik heb de hele inlaat overgezet,dus een andere gasklep en sensor.Ik kreeg de indruk dat ik de pakking zou vernielen als ik de gasklep zou demonteren dus dacht het eerst zo te proberen.
Zou er een andere weerstand in de gaskleppositiesensor zitten zodat dit het probleem is?
Ik zag wel dat er twee types sensor zijn,een dikke en een dunne.De dikke past volgens mij niet op de lexmaul.Vanavond zal ik kijken of ik ze om kan wisselen.
Raadt je me aan om alleen de sensor of het hele gasklephuis te verwisselen?
18 november 2013 om 10:39 #18192563mijn advies gebruik je eigen spullen.
dus het hele gasklephuis met delen ( die was nl goed afgesteld )
18 november 2013 om 10:41 #18192564je kunt vrijwel niets afstellen eraan, alleen de gasklepsensor heeft sleufgaatjes.
maar dat is simpel af te stellen
18 november 2013 om 11:04 #18192565@sjoerdie wrote:
je kunt vrijwel niets afstellen eraan, alleen de gasklepsensor heeft sleufgaatjes.
maar dat is simpel af te stellen
en dan heeft op het nieuwe gasklephuis net het andere type zitten.
met die andere liep de motor goed
18 november 2013 om 11:17 #18192566Als ik t heb geprobeerd laat ik t weten,thanks!
19 november 2013 om 20:23 #18192567JEEEHAAAAAH! :D
@Theunm: bedankt JONGUH!!Ik heb de “oude” gasklep plus sensor weer teruggezet op het originele inlaatspruitstuk en het torretje loopt weer als vanouds.Ook geen foutmelding meer.
Problem solved. :thumbup
19 november 2013 om 20:31 #18192568:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.