Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › 86’er Corsa A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2013 om 10:11 #17261929
In navolging van dit topic Danny gisteren geholpen met zijn A Corsa.
Het doel was om de lak weer glimmend te krijgen. De overige zaken (banden, ramen, kunstof ed) zouden we niks aan doen. Danny heeft gevraagd of we in de show-off duidelijk de stappen en gebruikte producten wilde vermelden dus soms kan er nogal wat tekst voorbij komen.
Zaterdagmorgen om 10.00 uur was Danny bij de loods in Harderwijk en zijn we eerst begonnen om de auto te wassen met het 2 emmer (voorzien van grit guard’s) systeem, een goede shampoo in combinatie met een washmitt.
Na het wassen de auto goed afgespoeld en direct geclayed. Omdat er best nogal wat vervuiling op/in de lak zat gekozen voor een iets zwaardere clay en een clay lube op waterbasis.
Na het clayen de auto afgedroogd met een droogdoek.Omdat het buiten nog steeds erg mistig was wilde foto’s maken niet echt lukken, mede omdat de auto nog steeds vocht uit de lucht aan bleef trekken. Hierop de auto naar binnen gereden en begonnen om de lakdiktes te meten met een lakdikte meter. Uit deze meetresultaten kwam al snel naar voren dat het dak de helft minder lak bevatte (165 micron) dan de overige panelen (waardes ruim boven de 300 micron).
Na het meten een testspot gemaakt. Eerst met een excentrische machine (Dap 900), een light cutting pad en een medium zware polijst. Toen dit niet bleek te werken een iets zwaardere pad gekozen. Ook dit bleek niet het door ons gehoopte resultaat te geven. Hierop de keuze van het polijstmiddel aangepast van Monello naar SSR1, SSR2 en uiteindelijk SSR2.5 omdat die gemaakt zijn voor de wat oudere lakken.
Ook dit bracht niet waar we op hadden gehoopt, dus dan de machine maar upgraden naar een roterende machine : de PRO900.
Met deze machine kregen we met een medium polijstpad en een medium polijstmiddel wel het beoogde resultaat.
Het nog niet behandelde deel :
Verschil onder een Brinkmann lamp
Hierop hebben we een stappenplan gebaseerd : voor de witte delen 2 hits met de PRO900, een oranje pad en Mezzo, daarna de DAP900, een witte pad en Mezzo en die afbouwen naar de DAP900 met een licht groene pad en een finishing polish
De mat gespoten delen aan de onderzijde van de deur zijn met een DAP900, een licht groene pad en professional polish gedaan omdat we niet wilde dat die delen gingen glimmen.
Na de polijst stappen hebben we de lak ontvet en even goed laten ademen.Wat foto’s tijdens de werkzaamheden :
Nogmaals het verschil tussen de wel en niet behandelde delen :
Kentekenplaathouder ook vakkundig verwijderd om ook daaronder goed te kunnen polijsten
Na een minuut of 5 hebben we een glaze aangebracht om de lak wat extra voeding te geven. Hierna hebben we gekozen om toch een wax aan te brengen om maximaal van het resultaat te kunnen genieten.
Nadat de wax was uitgecured (in ons geval 15-20 minuten) de auto naar buiten gerold om het resultaat eens in het daglicht te bekijken.
Namens Gerrit, Wilma en mij : bedankt voor het lezen !
Mochten er vragen of opmerkingen zijn dan zie ik die graag tegemoet !
17 november 2013 om 10:25 #18192476:jerry :jerry
dat wilde ik ook zeggen dus. :jerry king:
17 november 2013 om 17:26 #18192477Idd, Mooi werk weer… staat er weer keurig strak bij :thumb
17 november 2013 om 17:41 #18192478weer mooi werk geleverd :thumb
17 november 2013 om 18:55 #18192479AnoniemLid sinds:
1 January 1970Erg netjes :thumb
5 december 2013 om 05:46 #18192480Prachtig.
Ben er zuinig op, originele Corsa SR zijn nog maar op 1 hand te tellen. Uitgestorven dus.5 december 2013 om 19:53 #18192481ziet er netjes uit :thumb
Hoelang ben je hier in totaal mee bezig geweest :?:5 december 2013 om 21:06 #18192482@Kadett1.2 wrote:
Prachtig.
Ben er zuinig op, originele Corsa SR zijn nog maar op 1 hand te tellen. Uitgestorven dus.Het is een GT ipv een SR :afro .. en gek genoeg staan er in NL nog meer SR’s ingeschreven dan GT’s… om precies te zijn 17. :jerry Dus op 4 handen. king:
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik ermee ga doen als hij weer helemaal netjes is.. houden of verkopen. :agent Hij rijd super en heeel zuinig.
@Turbo.d ze zijn er 3 uur met 3 personen meebezig geweest. :wors5 december 2013 om 21:10 #18192483Dat is dus 9 man uren. Maar eh. Netjes gedaan hoor :thumb
Gr
Marcel6 december 2013 om 20:08 #18192484Mooie detail sessie hoor! Ziet er weer puik uit!
7 december 2013 om 08:42 #18192485AnoniemLid sinds:
1 January 1970Erg netjes geworden. :thumb
8 december 2013 om 10:28 #18192486@turbo.d wrote:
Dat is dus 9 man uren. Maar eh. Netjes gedaan hoor :thumb
Gr
MarcelDat is niet helemaal waar.
Om precies te zijn : 6 man uren en 3 vrouw uren. Wilma heeft zich voornamelijk bemoeid met het interieur (dash, deurstijlen, hemeltje, ramen, kunstof strips ed) en dat zijn zaken die je eigenlijk in / op de reportage niet terug ziet.
In het corrigeren van het lakwerk zit ongeveer een uur of 6 / 7 werk.Er heeft redelijk wat werk gezeten in het bepalen van de juiste beginstap (testspot).
Omdat er 2x met een Rotary behandeld moest worden en we (nog) maar 1 Rotary hebben moest de 2de man even wachten voor hij er achteraan kon met de excentrische machine.
Nadat ik klaar was met de Rotary kon ik ook met een excentrische machine bijspringen waardoor we “meters” konden maken.2 januari 2014 om 22:29 #18192487Wat ziet hij er mooi uit zeg. Heb hem van het weekend gezien en gevoeld:)
Zou je mijn tr straks ook kunnen poetsen? Wil hem namelijk ook helemaal laten poetsen zodat hij weer op en top is.23 januari 2014 om 21:34 #18192488Is geen probleem Sylvester, als je zover bent dan zie ik je pb of telefoontje wel verschijnen ;)
12 februari 2014 om 18:36 #18192489Wat een resultaat!!
zouden jullie een achter spatbord wat echt helemaal dof en ruw is ook nog op kunnen knappen, het lijkt erop dat er geen blanke lak meer op zit?
Misschien lastig om zo te beantwoorden, kan morgen ook wel foto;s maken en die via hotmail verzenden
1 maart 2014 om 18:13 #18192490garantie geven is vanaf een foto erg lastig, uiteraard ben je van harte welkom om eens te kijken wat er haalbaar is.
1 maart 2014 om 18:49 #18192491Ik woon niet bij jullie om de hoek,
Als ik er een dagje uit van maak en jullie gezellige dorp in gaan om een pondje paling bij dries vd berg te kopen is het zeker het overwegen waard, zijn jullie er ook op zaterdag?
1 maart 2014 om 20:54 #18192492Uiteraard zijn wij er op zaterdag ook en op 20 meter bij Dries vandaan.
Mocht je daar nog paling willen halen moet je wel snel zijn, over 2 maanden zit hij er niet meer en over 12 maanden zie je daar alleen nog maar water ;)
8 maart 2014 om 19:01 #18192493@Juffer1 wrote:
Uiteraard zijn wij er op zaterdag ook en op 20 meter bij Dries vandaan.
Mocht je daar nog paling willen halen moet je wel snel zijn, over 2 maanden zit hij er niet meer en over 12 maanden zie je daar alleen nog maar water ;)
MM,das mooi om te weten,waar gaat ie heen dan ??
Zit daar vlakbij in op de camping,en gaan 2 of 3 keer in het seizoen altijd daar paling halen,voorheen kwamen we altijd bij klaassen maar die vind ik achteruit gegaan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.