[Vectra C2 z22yh] Motorstoring en brandstofdruk vraagje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum [Vectra C2 z22yh] Motorstoring en brandstofdruk vraagje

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261927
    r_kluft
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2005

      Beste Forummers.

      Ik heb een probleempje met mijn Vectra C2 z22yh uit 2007 met 45.000 op de teller
      Paar maanden geleden kreeg ik een hikje tijdens het accelereren. Hierdoor kreeg ik een motorstoringslampje op het dashboard maar verder niets te merken. Melding uitgelezen en vervolgens gewist (P1191 – Druksensor br.st.verdeelleiding, ing.sign. op circ. te hoog (5B) – Niet aanwezig)

      Hier even naar gezocht en tot de conclusie gekomen dat dit een probleem in de brandstofpomp, sensor of drukregelaar kon zijn.
      Omdat er een modificatie voor deze auto bekend was even nagevraagd bij de dealer of deze bij mijn auto ook uitgevoerd was en dit bleek zo te zijn.
      Omdat er verder niets aan de hand was maar lekker laten zitten.

      Totdat vandeweek de vrouw thuis kwam met de mededeling dat er een lampje brandde en hij niet vooruit te branden was.

      Meteen even uitgelezen en nu stond er een misfire van cilinder 1 en nog een paar andere meldingen. (helaas niet opgeslagen dus weet ze niet meer.)

      Op dat moment opcom even laten draaien en een opname gemaakt van de waardes van het brandstofsysteem.
      Hieruit bleek dat de Terugkoppeling brandstofdruk op sommige momenten wel 1000kPa verschilde met de Gewenste brandstofdruk. (zowel in de + als in de -) terwijl ik het toerental stabiel liet. (Heb er een excel sheetje van maar kan hem zo te zien niet uploaden hier.)
      Nu ben ik geen expert maar als de motor verwacht 5.000kPa te krijgen en er slechts 3.980 krijgt dan kan ik me zomaar voorstellen dat een van de cilinders een misfire geeft.

      Omdat ik nu alleen moet achterhalen welk onderdeel ik nu het beste kan gaan vervangen zou ik graag jullie ervaringen/kennis willen gebruiken.

      Oftewel. Iemand een idee?

      #18192463
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik vermoed dat je brandstofpomp aan het overleiden is. Komt vaker voor bij de vectra c’s

        #18192464
        vanieba
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 January 2012

          Idd de brandstofpomp.

          Ik heb twee weken terug hetzelfde gehad,
          boven de 3000 toeren hikte hij een x en gng het lampje branden, ook was hij een stukkie trager.
          Pomp zit rechts naast je kleppendeksel boven op je motorblok, zit op de nokkenas gemonteerd,
          het stelt niks voor om hem te vervangen alleen is hij niet goedkoop…..€ 513,- excl. BTW

          Ik heb hem zelf vervangen en geen problemen meer.

          #18192465
          SigNumberOne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 May 2011

            rond de 350 euries nieuw op Ebay.de
            er is er ook 1 die gereviseerde verkoopt.
            als je dan naderhand je ouwe opstuurt, krijg je daar ook nog weer geld voor.
            zoek op benzinpumpe of hochdrukpumpe.

            #18192466
            r_kluft
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 June 2005

              Thanx voor de tips.

              Was er al bang voor dat het het duurste onderdeel zou zijn wat stuk was.

              Ik ga maar eens rondvragen waar ik een pomp voor een goede prijs kan krijgen.

              #18192467
              vanieba
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 January 2012

                Dat zal bij de dealer of eBay worden, ik kon hen nergens anders krijgen

                #18192468
                r_kluft
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 June 2005

                  Hmm. Dit topic terug gevonden tijdens een google actie.

                  De melding is hierna niet meer terug gekomen maar heb een jaar later wel de wervelkleppen moeten laten vervangen omdat deze niet meer te bewegen waren.

                  Nu, April 2016 lijkt de pomp of drukregelaar gesneuveld te zijn. Noodloop en motorstoring. Zal laten weten wat het geweest is.

                  #18192469
                  r_kluft
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 June 2005

                    Drukregelaar vervangen maar geen oplossing geweest .

                    Pomp bleek uiteindelijk defect. En overduidelijk ook.
                    Na verwijderden van de pomp bleek er er een rubber ring volledig van zijn plek gedrukt te zijn.
                    Pomp vervangen, Bougies schoongemaakt (Waren zwartgeblakerd door misfires) en de auto een tijdje stationair laten draaien om de druk op orde te laten brengen. Hierna fouten gewist en de auto reed weer als nieuw.

                    Uiteindelijk rond de 95 euro uitgegeven voor een gereviseerde pomp en 120 voor een nieuwe drukregelaar.

                    #18334887
                    bLZgR
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 February 2016

                      Hoi r_kluft,

                      Waar had jij de gereviseerde pomp en drukregelaar vandaan? Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem.

                      #18334888
                      r_kluft
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 June 2005

                        [quote quote=18334887]Hoi r_kluft,

                        Waar had jij de gereviseerde pomp en drukregelaar vandaan? Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem.

                        [/quote]

                        Ik heb ze bij de eigenaar van deze ebay shop vandaan:
                        http://www.ebay.co.uk/usr/evolutionautos?_trksid=p2047675.l2559

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.