Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › C25xe licht vliegwiel, welke?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2013 om 18:09 #17261922
Ik ben opzoek naar een lichtgewicht (stalen) vliegwiel, nu levert mtech die hier in nederland, maar de meningen erover verschillen. Iemand die me hier goed advies over kan geven met duidelijke uitleg?
16 november 2013 om 20:11 #18192437voorwiel aandrijving, of achter ???
16 november 2013 om 20:14 #18192438Die van motecht past niet goed in sommige gevallen Of uit balans, maar als dat zo is gewoon nieuwe vragen ter garantie. Doen ze niet zo moeilijk over.
16 november 2013 om 20:28 #18192439Het betreft een calibra 8v als basis waar een c25xe met originele f25 bak in komt.
Gr
17 november 2013 om 10:24 #18192440http://www.ccc-motorsport.de/shop/220/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/calibra-a-85-bj-06-1990-07-1997/2-5-i-v6-24v-125kw-170ps-c-25-xe,-x-25-xe-bj-04-1993-07-1997″ onclick=”window.open(this.href);return false;
17 november 2013 om 11:42 #18192441mmmmmmm, zoiets heb ik ook nog liggen, weet zo ff niet of die ook op de V6 past(, dacht dat die van een 16v af is gekomen0
zal morgen eens kijken incl drukgroep denk ik, maar was wel voor de rwd opstelling, dus past dat in een fwd ?17 november 2013 om 11:48 #18192442Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn
17 november 2013 om 12:18 #18192443
dit heb ik, en past op de V6, tenminste het vliegwiel, Koppelingsplaat denk ik wel, maar weet het niet zeker17 november 2013 om 16:42 #1819244417 november 2013 om 16:49 #18192445@Davebatenburg wrote:
Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn
Ja klopt, los daarvan, ik heb er van hun ook 1 gehad, die was niet diep genoeg, en week gewoon af van standaard maat waardoor de boel zeer makkelijk slipte ! Slecht.
Ik heb ‘m zelf gemaakt. Rond de 8,5 kg. zit die.
Mocht je interesse hebben hoor ik ‘t wel.
17 november 2013 om 17:43 #18192446@Jerremy wrote:
@Davebatenburg wrote:
Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn
Ja klopt, los daarvan, ik heb er van hun ook 1 gehad, die was niet diep genoeg, en week gewoon af van standaard maat waardoor de boel zeer makkelijk slipte ! Slecht.
Ik heb ‘m zelf gemaakt. Rond de 8,5 kg. zit die.
Mocht je interesse hebben hoor ik ‘t wel.
Heb je hem zelf afgedraaid en gebalanceerd of? En hoe loopt je motor stationair? Mag van mij best wel wat onregelmatig lopen. Stuur me anders even pm met hoe het precies zit.
17 november 2013 om 17:51 #18192447Met 8,5 kg gaat ie echt niet onregelmatig lopen.
17 november 2013 om 17:56 #18192448Die van mtech zijn 5,6 kg en origineel volgens daar 10-13,5kg. Daar zit dan wel een aardig verschil in
17 november 2013 om 20:38 #18192449@Davebatenburg wrote:
Heb je hem zelf afgedraaid en gebalanceerd of? En hoe loopt je motor stationair? Mag van mij best wel wat onregelmatig lopen. Stuur me anders even pm met hoe het precies zit.
Klopt zelf gedaan. Uiteraard balanceren (laten doen) Is ook te zien op 1 foto. 3 holletjes aan kopse kant.
Weet niet hoe die loopt stationair, moet er nog mee gaan rijden. Heb die van mtech er paar jaar geleden ook op gehad op een V6 en daarmee liep die stationair ook gewoon normaal.Origineel kunnen ze oplopen tot zelfs max. 15,5 kilo. Zo 1 had ik erop zitten.
22 november 2013 om 22:30 #1819245015,5 kilo voor de Vectra-B
13,5 Kilo voor de Calibra / Vectra-Atenminste, zo zou het moeten zijn…
willem
26 november 2013 om 08:50 #18192451 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.