Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g x16xel dbilas flowtec ervaring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2013 om 10:14 #17261781
Beste mede forumleden.
Ik ben zeer gehecht aan mijn huidige astra.
Het is alleen een x16xel waarvan ik toch vind dat hij eigelijk net even wat vermogen te kortkomt.
Nou heb ik waf rondvraag gedaan en word mij een dbilas flowtec inlaat aangeraden.
Hierbij daar en paar vraagjes over.
-zal dit merkbaar vermogen winst opleveren (theorie word verteld ongeveer 30 pk dit is incl. Ecu aanpassen)
-ik heb een automatische versnelingsbak. Kan deze dat gewoon aan en gaat hij niet raar doen?
-zijn er mensen die er ervaring mee hebben en hoe bevalt dit?Alvast bedankt!
Stephan.11 november 2013 om 11:59 #18191081Ik heb een z16xe met dbilas inlaatspruitstuk en ja je gaat er serieus op vooruit.
Ik ben helaas geen 30 maar 24 pk vooruitgegaan door chippen door dbilas en spruitstuk11 november 2013 om 12:01 #18191082Oja chippen van dbilas gebeurt niet door het aanpassen van de huidige map, maar er word een compleet nieuwe geschreven.
De vermogenskrommen en koppelkromme zijn geheel anders. Ik heb later de orginele software terug laten zetten en een chip door unlimited laten schijven op de orginele opel software, er kwam wel een hoger piek vermogen, maar de rechte lijtjes zoals dbilas chipt krijgen ze niet voor elkaar. (en dan te bedenken dat ze dit zelfs zonder bank ook bijna realiseren).11 november 2013 om 16:06 #18191083Had jij nou al niet eens je wagen laten chippen? Kan me vaag herrineren dat je 11pk erbij had.
11 november 2013 om 16:14 #18191084Mijn standaard z16xe is nooit gechipt pas na toevoegen van dbilas spruitstuk en chipje door dbilas. Later meer aanpassingen gedaan en naar ut voor vermogenrun en chippen. Maar totaal niet tevreden over het chippen. Meer piekvermogen en koppel, maar veel minder vermogen op andere toerentallen. (dat was beter op de chip van dbilas ondanks dat die niet op maat was).
11 november 2013 om 17:14 #18191085@haasje.
als ik het goed begrijp een goeie upgrade en die software van dbilas is ook erg goed dus?
@shane_astra_g
ik heb hem idd laten chippen een tijdje geleden, en op dat moment het gevoel dat er genoeg vermogen in zat.
en toch zou ik graag wat meer hebben. door de automaat verlies ik natuurlijk toch wat vermogen naar de weg..11 november 2013 om 17:17 #18191086Inderdaad enkel een nadeel is het went snel.
11 november 2013 om 17:48 #18191087Ja, het went heel snel. Maar het rijd wel een stuk fijner voorral met 4personen inde auto. Ik heb ook 12 pk op de wielen meer. Ben ook aan het kijken wat een sportcat voor winst opleverd. Heb nu alleen een einddemper veranderd. Ik wil de gehele uitlaatlijn aanpakken. Ik heb alleen geen idee op wat ik moet letten. Diameter?merk?
11 november 2013 om 18:51 #18191088Ik heb mijn 1.6xel laten chippen bij unlimited tuning en daar alleen al 26 pk weten te pakken….Zonder dbilas luchtfilter…ben van 152nm naar 186 nm gegaan…dikke pret….beste 270 euro die ik ooit heb uitgegeven….
11 november 2013 om 18:55 #18191089Haha, ja maar jij hebt geen middendemper en geen katalysator toch? Nu zal je uitlaat wel een hoop herrie maken.
11 november 2013 om 18:57 #18191090ik heb de flowmaster erop van dblias. maar pk winst wat jij zegt no way dude.
of je moet er meer van nemen dan geen ideechippen dblias. heel makelijk krijgen ze niet voor mekaar (met mijn 2.2)
meerdere kansen gegeven maar tevergeefs.had eerder verlies dan winst. en dan heb ik nog een custom made uitlaat eronder
rij nu weer met me UT chip en daar blijft het qua chippen bij
11 november 2013 om 18:57 #18191091Dat klopt…toch geeft ie niet de klereherrie die je zou verwachten…Bij normaal rijden ploft ie af en toe eens wat…heftig terugschakelen geeft enorme klappen en als je hem open gooit dan lijkt het of de hemel openscheurt…..Toch is er bij normaal rijden echt niets aan de hand…Hij is stiller dan die japkanon uitlaten…
11 november 2013 om 18:59 #18191092Ja raar was dat bij jou turbootje…ik zat bij jou echt van ´nou nu gaat het komen´maar helaas….Vond het dbilas verhaal echt tegenvallen….
11 november 2013 om 19:01 #18191093idd. en ze hebben kansen genoeg gehad.
ben er klaarmee. flowtec blijft wel zitten. de aanzuiging ervan is super !!
en het oog wil ook wat11 november 2013 om 19:10 #18191094Is de auto dan ook bij dbilas zelf op de bank geweest?? De standaard chip die wij bij een turbokit van 5k mochten ontvangen sloopte direct de ecu :(
Is uiteindelijk gefixed door ze maar moesten wel ff langs komen.
Ik heb daar dus 1 keer met een corsa op de bank gestaan. Nou ik ben niet snel bang dat een blok knapt op de bank. Daar werd ik wel heel erg zenuwachtig. Heb een motor nog nooit zo horen kraken. Axel en ik stonden op het punt om spul op te laden en weg te gaan.
Na een paar runs liep de motor wel erg netjes en een mooie lijn maar ik ben toch een andere aanpak gewend. :)
Over UT kan ik niet oordelen. Lees er genoeg positieve verhalen over.
11 november 2013 om 19:11 #18191095Ja, en dat wil ik juist niet. Als ik vol gas geef moet ie iets zwaarder gaan klinken. Geen herrie!
Botho, kom jij zonder kat wel door de keuring?
11 november 2013 om 19:12 #18191096@Shane_Astra_g wrote:
Ja, het went heel snel. Maar het rijd wel een stuk fijner voorral met 4personen inde auto. Ik heb ook 12 pk op de wielen meer. Ben ook aan het kijken wat een sportcat voor winst opleverd. Heb nu alleen een einddemper veranderd. Ik wil de gehele uitlaatlijn aanpakken. Ik heb alleen geen idee op wat ik moet letten. Diameter?merk?
ik heb een custom made uitlaat eronder.
wou voor een groep a gaan maar heeft totaal geen nut. ivm tegendruk enzo
standaard is 45mm. ik heb nu 50 mm. en een 100 cells sportcat
11 november 2013 om 19:17 #18191097Ik heb nu een rvs demper van nmparts. Ik wil de gehele lijn aanpekken. Dus middendemper plus kat. Ik heb alleen geen idee of die man rekening houdt met diameter en die dingen, voor meer performance zeg maar.
11 november 2013 om 21:26 #18191098@turbootje wrote:
ik heb de flowmaster erop van dblias. maar pk winst wat jij zegt no way dude.
of je moet er meer van nemen dan geen ideechippen dblias. heel makelijk krijgen ze niet voor mekaar (met mijn 2.2)
meerdere kansen gegeven maar tevergeefs.had eerder verlies dan winst. en dan heb ik nog een custom made uitlaat eronder
rij nu weer met me UT chip en daar blijft het qua chippen bij
Een flowmaster levert ook geen winst, een flowtec is wat anders dan een filter he!
11 november 2013 om 21:27 #18191099@Shane_Astra_g wrote:
Ik heb nu een rvs demper van nmparts. Ik wil de gehele lijn aanpekken. Dus middendemper plus kat. Ik heb alleen geen idee of die man rekening houdt met diameter en die dingen, voor meer performance zeg maar.
Let op dat je koppel gaat inleveren bij de 1.6jes als je een group a pijp monteerd!
Oja piek vermogen gaat wel omhoog.
11 november 2013 om 21:30 #18191100Koppelkromme die ik had bij dbilas was vrijwel recht. Kan ik van wat ze bij ut chippen niet zeggen.
Ik heb chip zonder bank gewoon op afstand later op de bank geweest en dan zie je echt wel dat ze een chip heel scherp schrijven, denk dat daar het euvel zit mischien soms net wat te.Ik heb inlaatspruitstuk, nokkenassen, uitlaatspruitstuk, van en dat is echt prima!
11 november 2013 om 21:36 #18191101heb even gekeken voor dat dbilas spul maa jesus wa is da duur…
ik zou ook wel wat meer vermogen willen maar da is zo echt geen feest
11 november 2013 om 22:08 #18191102Ik heb de kat laten flenzen. die kan er met de keuring gewoon weer netjes onder..no problemo dus… Ik heb de kat vervanger en de flenzen op de kat en de middendempervervanger laten maken bij pm performance. Daar was ik iets van 300 euro voor kwijt.. Cold air intake filter was 40 eurie. Einddemper sebring had ik al.. Toen chippen bij ut voor 270 euro. Dus voor ongeveer 600 euro ben ik van 101 pk krukas naar 126 pk op de wielen gegaan.. En 185 mm… En de auto is zuiniger gaan lopen door de chip.. Tenzij je hem flink open gooid maar dat doe ik alleen in tunnels!
12 november 2013 om 09:04 #18191103En weet iemand of de automaat het allemaal trekt? Ik heb namelijk geen idee wat deze aan vermogen aankan..
12 november 2013 om 09:22 #18191104Dat is wel een goeie vraag.
Ik ben niet zo bekend met de automaat bakken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.