Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Claxon bij vergrendelen Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2013 om 21:38 #17261778
Hey mensen,
Zou het mogelijk zijn om bij het vergrendelen van mijn Astra G, heel kort de claxon te laten klinken? Net zoals mogelijk bij de Astra H (met Happylight show module) Mischien ook met een Kastje oid? :hmmz
Leek me wel leuk :D
Thanks!
11 november 2013 om 13:52 #18191043als je een + en,- draad legt tussen de cv en je claxon zal dat wel lukken denk ik maar, waarschijnlijk gaat dan ook je deur op slot als je een keer op je claxon drukt :D
11 november 2013 om 14:10 #18191044Claxon verbruikt ruim vermogen he… die trekt zo je CV kastje aangort!
11 november 2013 om 14:22 #18191045wat bedoel je met ruim vermogen ,verbruikt een claxon meer volt of ampere dan een cv?
11 november 2013 om 14:24 #18191046Ampere ja… volt blijft ‘t zelfde dat is 12v in een auto. Vermogen(watt) = ampere * volt
Kortom, je neemt veel meer ampere door dat CV kastje heen dan waar die voorberekend/gemaakt is.
11 november 2013 om 14:25 #18191047@Aapje wrote:
Claxon verbruikt ruim vermogen he… die trekt zo je CV kastje aangort!
Relaisje ertussen, probleem opgelost.
Ik heb bij m’n Corsa op die manier ook de cv (aftermarket setje) aangesloten op de stadslichten. Zodat die even flitsen als ik ‘m van en op slot doe. Het signaal bij mij is +6V voor open en -6V dicht. Genoeg om een relaisje te schakelen en dan heb je gewoon netjes +12V naar de lampen, zonder dat je schakelkastje een opdonder krijgt. Dus zou op je claxon op dezelfde manier kunnen.
11 november 2013 om 14:40 #18191048en waar zou je dit signaal weg kunnen halen? dit lijkt mij namelijk ook interessant
11 november 2013 om 15:23 #18191049@ricksmits wrote:
en waar zou je dit signaal weg kunnen halen? dit lijkt mij namelijk ook interessant
Eén van de draden die naar de sloten in de deuren gaan. Die tak je af en gebruik je als stuursignaal op een relais. En dan leg je een hoofdcircuit van het relais naar de claxon.
11 november 2013 om 15:29 #18191050Gewoon bij de module aan de bijrijderskant het draadje wat ook gebruikt word voor raamsluitmodule gebruiken en daar relais op laten schakelen.
11 november 2013 om 16:59 #18191051Let alleen wel op dat de astra g 2 claxons heeft en dat het geluid wel erg hard is :D
Leuk voor de buren snachts TUUUT TUUUT (2x op slot ivm binnen vergrendeling)11 november 2013 om 17:21 #181910522tonen maar die claxonneren gelijktijdig.
13 november 2013 om 20:16 #18191053Leuk dat er zoveel reacties zijn. Het is dus wel eigenlijk erg moeilijk om de claxon zo te maken dat hij maar heeeel kort en snel claxoneert.
Jammer maar erg veel moeite voor mij en denk ik ook verder dan ik zelf kan.13 november 2013 om 20:30 #18191054@inzane19 wrote:
Let alleen wel op dat de astra g 2 claxons heeft en dat het geluid wel erg hard is :D
Leuk voor de buren snachts TUUUT TUUUT (2x op slot ivm binnen vergrendeling)Niet alle Astra’s G hebben de dubbele hoorn! Maar je zou ook een apart scooter claxonnetje ofzo kunnen gebruiken.
13 november 2013 om 22:27 #18191055misschien dat iemand dit kan uivoeren bij een astra g ??
en hier een how to van kan maken denk dat meerderen mensen dit leuk lijken14 november 2013 om 08:17 #18191056@iiijordi wrote:
Leuk dat er zoveel reacties zijn. Het is dus wel eigenlijk erg moeilijk om de claxon zo te maken dat hij maar heeeel kort en snel claxoneert.
Jammer maar erg veel moeite voor mij en denk ik ook verder dan ik zelf kan.Valt wel mee toch? Een paar draadjes solderen en een relaisje aanleggen. Voor minder dan een tientje ben je klaar.
Het moeilijkste misschien is om de juiste draden te vinden.
14 november 2013 om 10:40 #18191057Het gaat hem er denk ik om dat de puls te lang is en daardoor dus de claxon te lang af gaat (wat bij een astra natuurlijk niet wenselijk is)
Je kan het natuurlijk makkelijk zelf doen om te proberen :)
Misschien valt het uiteindelijk mee14 november 2013 om 10:55 #18191058Als buurman zou ik niet erg blij met je zijn….
De buren van m’n ouders hebben een Amerikaanse VW Passat, die dit ook doet. Die komen geregeld ‘s nachts thuis….gelijk iedereen in de omliggende huizen wakker, puur omdat je interessant wilt doen.
14 november 2013 om 11:03 #18191059Ik heb 2 buurmannen (broers dus kopen altijd dezelfde Mercedes) en bij hun is het een simpel klein geluidje en totaal niet storend.
Ik denk dat de ts dit ook wil bereiken14 november 2013 om 11:34 #18191060Die Passat gaat flink te keer en ik denk dat je Astra G ook vrij luid gaat zijn, tenzij je losse zoemer gaat gebruiken.
Mercedes-Benz en BMW gebruiken niet de claxon, maar een apart zoemertje om het geluid te produceren bij het openen of sluiten van de wagen.14 november 2013 om 11:51 #18191061Mercedes gebruikt tegenwoordig de claxon :)
Ik ga even puzzelen, en naar de elextronica zaak en dan zak eens gaan kijken hoe en wat.
Zal dan ook een how-to maken14 november 2013 om 12:05 #18191042Okay? Nog niet lang dan? Eerst was het een aparte unit bij het alarm.
How-to’s zijn welkom!14 november 2013 om 12:26 #18191041Je gebruikt dezelfde draad als de raamsluit module. Daar komt kortstondig stroom op te staan. Nooit getest maar werkt de claxon met contact uit? Anders een diode en draadje naar je stuurkolom. En aan de klaxondraad solderen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.