Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › extra paarden wat is het beste?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2013 om 23:46 #17261500
Hallo,
ik ben nieuw hier,
Ik ben Henrico uit het wel bekende ‘Luttelgeest’ een plekje in de Noordoostpolder.
zelf rij ik met een Opel astra sport 2.2uit 2003 en voor de hobby, autocross een Kadett E 2.0 8 V ohcmijn vraag is: hoe kan ik het beestje voor niet al te veel geld toch sneller krijgen? Computer,inlaat,ontsteking?
ook heb ik zitten kijken voor evt andere bak wat wat raden jullie me aan? F20 of F16 met sper?alvast bedankt,
Henrico27 oktober 2013 om 07:14 #18183009Welke van de 2 wil je sneller maken?
Over de 2.0 8v is hier genoeg geschreven, was laatst nog een topic over.
Daarnaast hangt het weer van de regels af wat je in de cross mag aanpassen toch?27 oktober 2013 om 07:31 #18183010iets meer vermogen willen geven icm geen tot weinig geld lukt niet.
Dan lekker orgineel blijven, lopen ze iig ook niet stuk door verkeerde aanpassingen ;)klinkt hard maar als je er series meer vermogen uit wilt hebben (2.0 8v) ben je er gewoon niet met 300 euro.
Een tweede hands bak met sper kost je al snel 600-700 euro, ja je hebt meer grip maar of je er nu direct sneller door bent.Hangt af van je rij kwaliteiten.
Wil je echt beetje vermogen uit een c20ne halen (en het mag ook in je klasse) ga dan op zoek naar:
20seh zuigers
296 graden nokkenas (ik heb zelf met 324 gereden ook heerlijk)
versterkte klepveren
irmscher of lexmaul inlaat
lexmaul spaghetti spruitstuk (uitlaat)
instelbare brandstofdruk regelaar
en een goeie chiptuner (rudi van het forum, tip!!)dan worden het serieuse blokjes
kost je wel wat geld maar goed, goedkope tuning bestaat niet27 oktober 2013 om 09:32 #18183011het gaat indd over de c20ne,
voor mijn klasse mag ik er alles aan veranderen wat ik maar wil,
andere zuigers word je misschien wel sneller van maar is het ook voor behoud van je blok? lijkt me minder ding krijgt genoeg te verwerken op de zware klei
maar een f20 bak kun je beter hebben dan een F16 toch ivm langere versnellingen?
27 oktober 2013 om 10:46 #18183012hoezo, setje 20seh zuigers levert je met een andere nokkenas minimaal 15-25 pk op (afhankelijk van de gebruikte nokkenas)
en de zuigers zijn geleverd in de 20seh motoren van opel. Werden vroeger veel gebruikt in de cross. Aangezien ze 15pk meer hadden dan de 20nequa bakverhouding kan ik je niet verder helpen voor de cross.
Heb geen ervaring met cross alleen dragrace en straat gebruik27 oktober 2013 om 12:52 #18183013chippen is natuurlijk een goedkope oplossing voor wat meer paardjes.
wij rijden met de cross een astra c20ne met f16. vooral de omtrek van je banden is erg belangrijk;027 oktober 2013 om 15:36 #18183014ja, rij momenteel met r14 met 202 omtrek zo uit me hoofd,
seizoen is nu voorbij en we moeten van het winter wel wat te doen hebben natuurlijk,
heb jij ook last met de steekassen , dat ze redelijk snel breken?
9 januari 2014 om 14:14 #18183015hallo ,wij rijden europokal wedstrijden met een e-kadett 16v met dik 240 pk en 265nm koppel en standaard assen (geen probleem ),is je carrosserie wel 100% recht .Motor in ijzer hangen?
9 januari 2014 om 16:26 #18183016motor hangt inderdaad in ijzer hebben 2 kokers in de zijkant er in zitten met hieraan steuntjes kan geen kant op nu bezig met nieuw carrosserie de oude kadett had wel wat schrammen maar was wel redelijk recht..
we zullen aankomend jaar wel zien hoe die het houd! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.