Bilstein vraag verschil tussen dempers

Forumindex Forums Modellen Ascona Bilstein vraag verschil tussen dempers

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261497
    RogierAtje
      Lid sinds:
      13 October 2009

      Wie weet of er veel verschil is tussen de B6 demper en de B6 sport demper van Bilstein?

      #18182994
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        Heb ik wel eens uitgezocht, ik heb ook een set Bilstein B6 en toen was het me ook wat onduidelijk welke versie ik gekocht had.

        Op de Bilstein website kun je de exacte gegevens bekijken, http://www.bilstein.de/en-uk/products/search-service/online-catalogue.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ascona B staat wat verstopt in de catalogus, bij Opel en dan tussen de overige modellen.

        Overigens is de benaming van alle versies B6 Sport, bestaande uit de normale versie en een rallye en “rennen” oftewel circuit variant.

        De verschillen zitten hem in de hardheid van de in en uitgaande demping, waarbij de rennen variant echt heel stug is, eigelijk veel te hard voor op de gemiddelde straat.

        Ik heb achter de normale/rallye variant (acceptabel stug), voor heb ik de “Rennen” dempers. (per ongeluk zo gekocht) , ben altijd erg blij als ik op een mooie vlakke autoweg terecht kom….

        Mijn vader maakt altijd het grapje dat hij een niergordel nodig heeft voor in m’n manta, zo stug is het dus. :jerry

        #18182995
        RogierAtje
          Lid sinds:
          13 October 2009

          Ok tnx!
          Ik heb ze voor en achter.
          Voor wil ik ze stugger laten maken.

          #18182996
          RacesconaB204
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2009

            Dit berichtje triggerde mij even om te kijken of er (intussen heel misschien) beter geschikte schokdempers te koop zijn voor mijn race-gebruik. Ik zat op dit moment sowieso op een punt dat ik hier wat aan wil doen.

            Ik heb daarop even wat gespeurd en dit is wat ik vond:

            Ik reed tot nu toe altijd met Bilstein B6 Kadett-C rallydempers, omdat deze dempers korter zijn dan rally dempers voor een Ascona/Manta-B (bound/rebound => waarde voor demping ingaand/uitgaand):
            Vooras: 24-009089 (bound/rebound = 156/64)
            Achter: 24-009188 (98/36)

            B6 Rally-dempers Ascona/Manta-B:
            Vooras: 24-008839 (261/108)
            Achter: 24-008938 (220/80)

            B6 Race-dempers Ascona/Manta-B:
            Vooras: 24-000819 (310/160)
            Achter: 24-000918 (274/95)

            Tot nu toe was mijn informatie dat alleen de dempers met rally-afstelling verkrijgbaar waren. Bij de types met race-afstelling stuite ik altijd op “niet meer leverbaar”. Na dit topic ben ik nog eens opnieuw aan het speuren gegaan en jawel, voor zowel Ascona/Manta-B als Kadett-C zijn nu de Bilstein B6 racedempers verkrijgbaar:

            Ik heb daarop besteld en intussen ontvangen van MK-Fahrwerkstechnik een set
            B6 ‘Motorsport’ Race-dempers Kadett-C:
            Vooras: 24-633369 (320/160) 458mm lang; rally was: (156/64)
            Achter: 24-633376 (195/90) 652mm lang; rally was: (98/36)

            Zijn dus een heel stuk stugger.

            Ben erg benieuwd naar het verschil :)

            #18182997
            RogierAtje
              Lid sinds:
              13 October 2009

              Ok duidelijk!!
              Ik had gebeld met Biesheuvel.
              Die vertelde me dat mij Madeno racing de dempers aangepast kunnen worden naar wens.
              Hebben jullie daar eerder van gehoord?

              Ook heb ik gelezen dat het wellicht mogelijk is om veren met meer ponds te gebruiken!?
              Nu heb ik veren van OMP 40mm als ik me goed herinner!

              #18182998
              RogierAtje
                Lid sinds:
                13 October 2009

                Die kadett C dempers passen die gewoon onder de Ascona?
                De Ascona is 40-45mm verlaagd

                #18182999
                RacesconaB204
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2009

                  Ja, gaat in de regel nog beter wanneer de auto is verlaagd, omdat de dempers iets korter zijn. Gaan de veren er niet zo snel los tussen zitten bij uitveren.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.