Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Noodloop+Lampje esp+Lampje mm (die met het steeksleuteltje)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2013 om 11:57 #17261486
Beste Lezers,
Sinds kort zijn wij de trotse bezitters van een opel Signum 1.9cdti cosmo automaat 110kw. Na effe probleemloos rond getourd te hebben viel onze auto in noodloop. Het lampje esp en mm waren beide aan. Motor uitgezet en opnieuw gestart waarna we weer vrolijk verder konden rijden. Het probleem is nu inmiddels een viertal keren voorgekomen en kan voor gevaarlijke situaties zorgen omdat de auto meteen gestopt moet worden, wat natuurlijk niet altijd op een veilige manier kan.
Aangezien de auto over 5000km een groot onderhoud moet hebben, hebben we besloten de auto toch maar naar de “erkende opel-dealer” te brengen om het probleem meteen te laten verhelpen.WELNU:
Gisteren de auto opgehaald en het “noodloop” probleem zou zijn te wijten aan de bedrading van het gaspedaal. Oplossing van de opel dealer; overbrugging (kabeltje bij gesoldeerd :???: ) van gaspedaal naar motorstuurapparaat. Het probleem zou zijn verholpen.
Ben met de auto uit de garage gereden en nu begon de ellende pas echt. Wanneer ik gas gaf brandde het lampje MM (die met dat steeksleuteltje) en als ik gas loste en niet boven 2000/2500 toeren reed was het weer uit. Het lampje ging alleen branden wanneer ik het gaspedaal goed intrapte, niet als ik heel rustig optrok en reed. Dit bleef zich herhalen, had dus alweer besloten om vandaag terug te gaan naar de garage maar……… na ongeveer 25km gereden te hebben, lampje weer aan en motor viel uit. Deze keer geen noodloop. Auto gestart, wat ging, in de D gezet om te vertrekken en poef, auto weer uit. Dit herhaalde zich twee keer waarna er totaal niet meer gestart kon worden.
Uiteindelijk Opel assistance moeten bellen, auto opgesleept en terug naar de garage gebracht, en vervolgens een prachtige Insignia als vervanging meegekregen.
Net terug van de garage en ze weten niet waar het probleem zich kan bevinden, had de mannen er al op gewezen dat het mss aan de connectors van de uec zou liggen maar dat was volgens hun allemaal nagekeken en doorgemeten, volgens hun was dat als nieuw. De andere monteur ging twijfelen aan de SIM module maar dat zou het ook niet zijn omdat deze totaal geen foutcodes gaf (zogenaamde U codes)
Resultaat; Maandag gaan ze de bumper etc demonteren om zo bij een meetpunt te kunnen komen wat net achter de chassisbalk ligt. Mss dat ze hier iets vinden, dat is prima omdat ze dan ook meteen het knipperlicht kunnen controleren wat de ene keer wel en de andere keer niet werkt.
Ik houd alleen mijn hart vast wat betreft de kosten, en wat als ze het probleem niet kunnen lokaliseren…… :hmmzMaar, zouden ze bij opel geen problemen hebben veroorzaakt door die overbrugging??? Volgens hun niet want de foutcode van het gaspedaal is niet meer aanwezig, wel tal van andere waar niet meteen uit zou blijken waar het probleem zich bevindt. :hmmz
Resume; Is er iemand die deze problemen herkent of advies heeft wat te controleren of wat te doen.
Alvast aan iedereen bedankt wie met mij mee wil denken, meer info over foutcodes zijn eventueel off-toppic te vragen.
Groetjes, Peter.
30 oktober 2013 om 08:13 #18182913Hallo Allemaal,
Het probleem is gevonden en verholpen….. Op de een of andere manier was de kabelboom losgeschoten naast de v-riem. Deze had de helft van de kabelboom weggesmolten. Alle beschadigde kabels vervangen, opnieuw geïsoleerd en opnieuw gemonteerd. Nul foutmeldingen meer en…… de auto rijdt weer super! :D
30 oktober 2013 om 08:46 #18182914Gelukkig maar :D
Happy driving maar weer dan :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.