hoi ik heb een vraagje
ik heb een c20ne motor die ik wil tunnen
ik heb er zuigers in van 16v xe maar het schijnt moet ik die vlaken ongeveer 1 mm
ik twijfel of ik ne andere celinderkop ga nemen nu staat er ne 18e kop op waar de 2 liter inlaat op past
ma wat heeft het meeste vermogen een 1.8e celinderkop met inlaat nokkenas van kadett gte
of 2liter celinderkop de kanalen vergroten en polieren
en 18e nokkenas met orgenalen inlaat met groter gasklep van 3liter de kanalen van 1.8e celinderkop zijn wel 3mm groter
Dit zijn in mijn ogen allemaal aanpassingen die niet zo heel veel brengen.
Zelf zou ik gaan voor een setje 20seh zuigers, dbilas nokkenas, irmscher of lexmaul inlaat, spaghetti uitlaatspruitstuk. Als laatste stap een chip op maat en de begrenzer flink omhoog halen. Mijn oude 8v jankte +8200 rpm.
Let wel boven de 7200 zijn versterkte klepveren noodzakelijk.