Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Opel Combo 2003 1.7 dth ( DTI) eventuele aanschaf
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2013 om 08:39 #17261321
Hallo.
Momenteel onderzoek ik de aanschaf van een bedrijfsauto, nl een opel Combo van 2003 met 240.000 km op de teller. Het is een auto uit 2003 net een 1.7 dth( dti) diesel.
Waar kan ik qua storingen tegen aanlopen en wat zijn evt bekende storingen of kwaaltjes. Hoe zit het bijvoorbeeld met de brandstofpomp ?? Is dit nog het isuzu blok of corsa ?
Er zijn veel vragen en graag hoor ik hier de antwoorden van de gebruikers op dit forum.
Mvg
Ron
Hopelijk staat dit in het juiste onderwerp ??
19 oktober 2013 om 16:55 #18180814alle 1.7 diesel in zowel de Corsa als Combo zijn Isuzu motoren, 1.7 16V direct ingespoten dieselmotoren.
als het om verbruik en betrouwbaarheid gaat zou ik kiezen voor de 1.7CDTi, die is wat zuiniger, wat vlotter, en kent vrij wijnig nukken.
de 1.7Di en DTi hebben inderdaad nog wel eens problemen met de EGR en dieselpomp.
Vlot rijden als ie warm is zo nu en dan is een Must voor elke moderne dieselmotor met EGR.
Willem
19 oktober 2013 om 17:43 #18180815Stuurapparaat boven op de brandstofpomp wil nog wel eens de geest geven.
Dan even de sporen op de printplaat opnieuw solderen en dan gaat ie weer.Verder geen tot weinig punten.
19 oktober 2013 om 18:30 #18180816Vriendelijk bedankt allebei. Het maakt het wat makkelijker. Heeft de Combo een riem of ketting ivm de distributie
19 oktober 2013 om 18:54 #18180817Riem voor de 1.7Diesels, Ketting voor de 1.3 diesels, maar die laatste zou ik laten voor wat ie is…
Willem
20 oktober 2013 om 07:11 #18180818Duidelijk, ik ben er mee geholpen. Vriendelijk bedankt
Via het rdw kwam ik dit tegen COMBO-C-VAN Y1.7DTH AC. Is dit dus de “betere” versie ?
23 oktober 2013 om 17:06 #18180819nope, dat is een DTi 75pk, ook niet verkeerd, maar daarvan wil wel eens de brandstofpomp kapot gaan.
Zoeken naar een Z17DTH dat is een CDTi
even de motorcodes op een rij:
Combo-C fase 1:
B: 1.6 Z16SE 1.6 8klepper benzine motor met 85pk
D: 1.7Di Y17DTL: 1.7 16V Turbodiesel met 65pk
D: 1.7DTI Y17DT / Y17DTH 1.7 16V Turbodiesel met 75pkCombo-C fase 2 (vanaf 2004)
B 1.4: Z14XEP 1.4 16V benzine motor met 90pk
D: (1.3) CDTi / Ecoflex: Z13DT Z13DTJ: 1.3 16V Commonrail Turbodieselmotor met 70pk
D: 1.7CDTi: Z17DTH 1.7 16V Commonrail Turbodieselmotor met 100pkWillem
24 oktober 2013 om 06:51 #18180820Bedankt voor de toevoeging. Het is duidelijk. Weer veel geleerd.. Dankjewel, ik kan nu gerichter zoeken.
Mvg
Ron
31 oktober 2013 om 18:57 #18180821Beste Wim v6,
Mag ik u wat vragen over de dti 75 pk, ik heb een combo met dat blok en nu wil ik graag weten waarom mijn toerental schommelt.
Ik moet echter wel melden dat ik de auto nu niet meer zo intensief gebruik ( lange afstanden ) i.v.m een ander werk voor 1 jaar.
Als dit aan de egr ligt, waar vindt ik deze en kan ik deze dicht zetten met een plaatje.Ik hoor graag van je,
Groeten lennard
31 oktober 2013 om 21:48 #18180822EGR kan je niet Dichtzetten, EGR bevind zicht net voor de inlaat opening.
kans dat het daar aan ligt, maar of het dat zeker is, zou ik je niet kunnen garanderen.
Reinigen kan nooit kwaad in ieder geval.Willem
1 november 2013 om 06:35 #18180823Beste willem,
Dank voor u snelle antwoord, ik ga de EGR schoonmaken!
groeten,
7 maart 2014 om 13:03 #18180824ik rijd zelf een combo uit 2001 met een 55kw Y1.7DTH Isuzu motor………….ik was in de veronderstelling dat dit een common rail diesel is…………..een en al elektra kabels bovenop de motor.
maar wat is het nu?
Heb overigens momenteel een motorstoring (eerder gepost in ander topic)…ernstige systeemfout, lampje op dashboard aan en motor in de noodloop (weinig vermogen).
iemand een oplossing/idee?
12 maart 2014 om 23:29 #18180825Direct ingespoten Rotorpomp diesel, Old Skool dus, maar wel electrisch geregeld, Drive-By-Wire Gasgeven dus..
De Z13DT Z13DTJ en Z17DTH zijn de geleverde Commonrails in de combo-C
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.