Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor opel-isuzu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2013 om 12:43 #17261279
Hallo,
Kan iemand me vertellen hoe je een opel motor kunt onderscheiden van een isuzu? Of welke modellen astra g (bj 2000-2005) een opel motor hebben?
Alvast bedankt!
16 oktober 2013 om 12:58 #18180295Dacht dat een Astra G alleen met Opel Diesels was ?
isuzu leverde dacht ik alleen de 1.5 voor de Corsa en de 1.7 voor een paar andere maar zover IK weet niet voor de Astra G.Maar wie weet leer ik vandaag ook weer wat.
16 oktober 2013 om 14:06 #18180296In de garage wisten ze mij vandaag te zeggen (net zoals Wimv6 op dit forum) dat mijn huidige auto (astra G DTI1700 bj 2001) een Isuzu is…en dat daar blijkbaar vaak problemen zijn met olie die vervuild raakt.
16 oktober 2013 om 16:24 #18180297Zowel de F als astra G is met Isuzu geleverd.
De F “TDS” versie en de G is de Y17DT
De motorcode is Y17DT, de auto (type auto) wordt vaak 1.7 DTi genoemd (kan ook zo achter op staan).
Ik heb ze alle twee gehad, en ben echt fan van de isuzu motor.
Naar mijn idee beter dan de DTL (GM) versie.
Olieverbruik? Die van mij (zowel de TDS als de DT): 1 litr per 15.000km, oftewel, geen olie verbruik!
Vervuiling kan ik niks over zeggen, maar naar mijn idee vervuilt hij niet meer of minder dan andere motoren.
Gewoon rond de 13k olie en filter vervangen en je zit goed.
Eventueel een flush er doorheen als je echt van alle troep af wil, maar daar zijn de meningen over verdeeld.Heb je een Y17DT (auto type 1.7DTi) dan heb je idd een isuzu blok.
Visueel zijn ze trouwens heel makkelijk te onderscheiden:Isuzi DT: http://opel24.com/FAQ/silniki/y17dt.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
GM X17DTL: http://opel24.com/FAQ/silniki/x17dtl.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
GM Z17DTL: http://opel24.com/FAQ/silniki/z17dtl.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;16 oktober 2013 om 18:02 #18180298Over vervuilen van de olie is mij ook niks bekend, enige kwalen die deze geven met betrekking tot olie is zweten, lekken, en dat de oliepompbout wel eens los wil komen.
Bij de laatste heb je ineens helemaal geen oliedruk meer.
Willem
17 oktober 2013 om 07:33 #18180299Vervuiling in die mate dat gisterenavond de motor volledig is vastgelopen. Auto heeft 170.000km op de teller. Aan onderhoud van de vorige eigenaar (had de wagen een maand geleden gekocht) kan het niet gelegen hebben want dat heeft ie altijd in de garage gehad.
Volgens mijn garagist zeker niet de eerste keer dat ze dit zien en telkens met dit type motor.
17 oktober 2013 om 11:32 #18180300Vreemd verhaal.
ik had op mijn Astra een ton meer op de teller en nergens last van.
Hbe je de EGR al losgehaald?
Hoe ziet die er uit van binnen?17 oktober 2013 om 22:07 #18180301Is Vervuiling geloof ik niet, maar hoogst waarschijnlijk de Centrale oliepompbout los gelopen..
dit heb ik al meegemaakt met 130.000km op de klok….
Laat ze daar maar naar kijken, echt nog nooit gehoord dat zo’n (uberhaupt een diesel) door vervuilde olie in elkaar loopt..
Het is ook niet echt bijster handig om met een niet goed werkend smeersysteem door te rijden.Het smeersysteem van een Diesel is vrijwel niet aan Vervuiling onderhevig, niet zo ernstig als dat van een benzine motor.
Bij een Benzinemotor spelen Sludge, en Condens een VEEELLL grotere rol dan bij een dieselmotor, deze 2 zijn de hoofdredenen bij een Benzine motor van het zonder oliedruk komen in de meeste gevallen.Vandaag mijn Isuzu 1.5 turbo diesel eens ververst na veel te lang met de oude olie te hebben gereden, Keurig strak schone mooie egaal zwarte olie zonder enige vormen van vervuiling.
Ook het filter was totaal niet verzadigd.
305.005km en Still Going strong / Daarbij rijdt ik op een Dubbele turbodruk als Origineel (normaal 67pk en 132Nm, nu 100pk en 180Nm)Willem
18 oktober 2013 om 05:55 #18180302Willem, wat gebeurt er als die oliepompbout er uit loopt?
Loopt dan de olie ook uit je blok? OF gebeuren er dan andere dingen?18 oktober 2013 om 09:07 #18180303Heb geen oliellekage kunnen ontdekken, de meeste van deze motoren zijn gelijk afgeschreven verder ook niet naar gekeken, schijnt in het Carter te zitten.
Willem
18 oktober 2013 om 10:17 #18180304ook al eens naar het Carter gekeken willem ? willen wel eens flink roesten bij de 1,5 dieseltjes .
19 oktober 2013 om 16:00 #18180305Nergens last van, is prima in orde (effe tegenaan lopen tikken met kunstofzijde van een schroevendraaier)..
Willem
21 maart 2015 om 19:42 #18180306wist niet dat dat een kwaal was dat zweten verder zijn het top motoren :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.