Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Motor loopt niet lekker.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2013 om 13:41 #17261228
Goedendag,
mijn motor 1.9S viel uit bij stationair draaien.
Sloeg bijna niet aan met starten.
Met afstellen loopt hij wel weer maar schud heel erg, met gas geven minder maar loopt erg rauw.
Vonkt bij alle bougies.
Iemand een tip?[youtube:34oc5hh1]http://www.youtube.com/watch?v=iWZK307sDt8&feature=youtu.be[/youtube:34oc5hh1]
14 oktober 2013 om 16:36 #18179668heb je je kleppen ook al eens gesteld?
14 oktober 2013 om 17:43 #18179669ontsteking met puntjes ?????
15 oktober 2013 om 07:04 #18179670Hij deed het ‘s middags nog goed, meestal zo. ;)
Ja met puntjes nog.
15 oktober 2013 om 08:53 #18179671ff je puntjes nakijken of die niet zijn ingebrand en anders ff opnieuw afstellen ! stuur anders ff pbtje dan spreken we ff af .
15 oktober 2013 om 18:15 #18179672schudden doet die van mij ook [met elec ontsteking]
ben daar ook nog niet achter wat dat is
vaak vacuüm lek of slang lek ,kleppen …. :hmmz16 oktober 2013 om 11:32 #18179673Slang lek, ik hoor hem wel zuigen ergens.
17 oktober 2013 om 08:57 #18179674en het euvel al gevonden makko ?????
17 oktober 2013 om 13:29 #18179675Kwaburateur is goed?
Voor de onwetenden onder ons, de carburateur word ook wel kwaburateur genoemd.
En wie dat bekend is, weet ook welke flapdrol dat indertijd als leraar in de klas noemde.Nu is het zeker wel duidelijk?
:jerry :jerry :jerry
18 oktober 2013 om 19:14 #18179676Ergens valse Lucht, slangetje lek ofzo denk ik.
Kijk maar eens welke cilinder het is, door steeds 1 bougiekabel eraf te laten, bij geen verandering is het die cilinder..20 oktober 2013 om 14:37 #18179677Heb het filmpje efkes gezien.
Het is een 19S met een zenith carburateur, en nu zit ik te denken is het geen 19SH motor uit een rekord??
Deze heeft namelijk hydro stoters, hoewel de kleppen lekker tikken in het filmpje zal het wel niet zo zijn.
En al op onderzoek geweest en de oorzaak gevonden?21 oktober 2013 om 06:08 #18179678Valse lucht ,,,,, en dat geklapper lijkt mij een drijfstanglager , maar moeilijk te beoordelen zo….
Check je oliedruk ff…
Motortje kan wel wat aandacht gebruiken zo te zien……21 oktober 2013 om 08:52 #18179679Eerst es even terug naar de basis: bougies, kabels, contactpunten & condensator okee en op tijd?
Kleppen goed afgesteld?
Spruitstukpakking heel goed nakijken, soms zijn de bouten gewoon losgetrild.
Hot-spot gedeelte tussen in en uitlaatspruitstuk niet lek?
Diverse vacuumslangen okee, rembekrachtiger goed? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.