Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Meer vermogen 2.4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2013 om 20:00 #17261173
Hallo allemaal,
Ik ben een 2.4 aan het reviseren, nu had ik wat vragen waar jullie mij misschien mee kunnen helpen,
Toen ik deze motor kocht is mij verteld dat er een nokkenas van een I200 in geplaatst zat maar hoe weet ik ook dat het zo is, er staat op de vliegwiel zijde ENEM l10 kun je uit deze code herkennen wat voor nokkenas dit is, of staat er ergens anders ook nog een nummer?
Ik ga de motor opbouwen met een LE-Jetronic injectie systeem.
Heeft het zin om met dit injectie systeem grotere in en uitlaat kleppen te monteren of andere mechanische aanpassingen tedoen zodat de motor wat meer vermogen of koppel krijgt?Zou graag iedereen zijn ervaring kwa motor tunning voor een 2.4 injectie willen delen zodat ik wat dingen kan afwegen en toepassen.
Alvast hartstikke bedankt.
Mvg Gijs de Jong
11 oktober 2013 om 20:38 #18178877Grotere kleppen heeft volgens mij altijd zin. Maar het LE injectiesysteem is aardig aan te passen, maar tevens niet het meest ideaal. Zo uit mijn hoofd: Grotere gasklep van een 3.0E + afgezaagd injectie spruitstuk. Luchtmassameter van een BMW (635?)
Bedenk net dat ik eigenlijk niet precies weet welk injectie systeem je hebt. Maar goed, je zou hier wat tips en trucs moeten krijgen ;)11 oktober 2013 om 22:07 #18178878Hallo,
Ik heb nu een le- jetronic uit een 2ltr met gele injectoren. Ook heb ik een inlaatbuis van een 2.2 motor.
Ik ga deze motor in een opel gt plaatsen die ik aan het restaureren ben.
Ben net klaar met aanpassen van voor aa naar grotere schijf remmen en achteras omgebouwd naar remschijven.Maar welk injectie systeem is er dan beter te gebruiken?
Hoor graag van iedereen.
Mvg Gijs
13 oktober 2013 om 17:13 #18178879Met een origineel injectiesysteem van een 2.0E is het mengsel te schraal waardoor hij kan gaan pingelen en de wanden tussen de zuigerveren afbreken met alle gevolgen van dien.
Heb daarom wat grotere injectoren gezocht, eerst de zwart/grijze injectoren van een oude Opel 6 cyl. met gewoon L-Jetronic gebruikt en had er 4 voorschakelweerstanden tussen gezet maar dan was hij veel te rijk.
Daarna heb ik er gele injectoren van een Alfa Romeo er ingezet, die hadden iets meer opbrengst dan de originele Manta injectoren. (ik meen 200,5 cc p/m)
Bij de Alfa zaten ze op een railtje gemonteerd, maar als je dat er af haalt word hij korter en kun je er slangen op monteren.
Wel even om de weerstand denken, de oude L-jetronic heeft voorschakelweerstanden en de nieuwe LE-Jetronic niet.In combinatie met spaghetti uitlaatspuitstuk, 6 cm uitlaat, ingekorte 3.0 aanzuigbuis en verder alles origineel zat hij op 150 pk. en een topsnelheid van 210 km/uur.
Ook moet je de boutjes voor montage van je vliegwiel iets afslijpen.
zie rubriek van @henk400rr viewtopic.php?f=22&t=3503521 oktober 2013 om 18:15 #18178880@Duurt wrote:
Met een origineel injectiesysteem van een 2.0E is het mengsel te schraal waardoor hij kan gaan pingelen en de wanden tussen de zuigerveren afbreken met alle gevolgen van dien.
Heb daarom wat grotere injectoren gezocht, eerst de zwart/grijze injectoren van een oude Opel 6 cyl. met gewoon L-Jetronic gebruikt en had er 4 voorschakelweerstanden tussen gezet maar dan was hij veel te rijk.
Daarna heb ik er gele injectoren van een Alfa Romeo er ingezet, die hadden iets meer opbrengst dan de originele Manta injectoren. (ik meen 200,5 cc p/m)
Bij de Alfa zaten ze op een railtje gemonteerd, maar als je dat er af haalt word hij korter en kun je er slangen op monteren.
Wel even om de weerstand denken, de oude L-jetronic heeft voorschakelweerstanden en de nieuwe LE-Jetronic niet.In combinatie met spaghetti uitlaatspuitstuk, 6 cm uitlaat, ingekorte 3.0 aanzuigbuis en verder alles origineel zat hij op 150 pk. en een topsnelheid van 210 km/uur.
Ook moet je de boutjes voor montage van je vliegwiel iets afslijpen.
zie rubriek van @henk400rr viewtopic.php?f=22&t=35035wat een onzin verhaal duurt,je kan het nieuwe systeem beter gebruiken als het oude met die weer standen,je kan met een 2.4 met het nieuwe systeem gewoon met goede kop en de juiste nokkenas 170 pk halen.
de grijze injektoren van het oude systeem leveren echt niet meer benzine,dan met je de grijze van een bmw 635 nemen die wel.24 oktober 2013 om 14:10 #18178881je zou een ander drukregelaar kunnen nemen…
de l jetronic ( in de 6 cilinders tenminste) draait op 3 bar,
de le op 2.5 bar..
en natuurlijk zijn je injectoren brandschoon :angel zodat ze ook echt de fabriekswaarden halen…
en een koele lucht, daar zijn motoren ook gek op..
31 oktober 2013 om 22:46 #18178882er zijn ook instelbare drukregelaars leverbaar
14 december 2013 om 10:25 #18178883Of gewoon een setje 210cc injectoren (hoogohmig) een paar goeie sensors en een KMS, DTA of megasquirt management. Kosten totaal ongeveer tussen de 600 en 800 euro, maar dan zit je zeker goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.