Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260994
    Nybra
      Lid sinds:
      10 January 2011

      Mede forummers,

      Heb voor mijn vriendin een corsa gekocht, x12xe.
      Kilometerstand zou 140 moeten zijn, maar nadat we thuis waren de APK papieren eens grondig bekeken(op locatie alleen even de vermelde gebreken bekeken). Nu blijkt dat de kilometerstand bij laatste APK op bijna 220 zit.

      Is er nog ergens waar ik op moet letten nu dit verschil aan het licht is gekomen?
      Doe uiteraard een beurt en kijk de boel na, maar qua motor betreft.

      Houd soms een klein beetje in, niet ernstig.

      Iemand tips en ervaring met deze kilometerstand?

      Mvg,

      Bryan

      #18177242
      Silver
        Lid sinds:
        7 July 2006

        Ik zou eerst maar eens terug gaan naar de verkoper, om ff verhaal te halen…

        #18177243
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Deze blokjes zijn gevoelig kwa luchtmassameter.

          Ook de distributieketting geeft geregeld problemen

          #18177244
          Byjugo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2013

            Inhouden geeft inderdaad direct vermoeden van problemen met de luchtmassameter met deze blokken.
            Maar als de teller is terug gedraaid zou ik toch zeker verhaal gaan halen!

            Sowieso goed uitkijken of er niet nog meer punten zijn waar aan is gerommeld…

            #18177245
            TeamWest
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2007

              Even ter aanvulling, het kan ook dat de tellerunit vervangen is voor een ander exemplaar met 75.000 minder op de klok.

              #18177246
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Dat zou de verkopende partij dan wel even kunnen (en mijns inziens móeten) vermelden ;) Zouden ze ook doen als er een teller inzit met teveel kilometers ;)

                #18177247
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Inderdaad eerst teruggaan en navraag doen.

                  #18177248
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Voor deze motor is het alleen een Voordeel!! die hogere stand. Dat verhaal Distributieketting, zal je minder gauw last mee hebben ivm de hoge kilometerstand.
                    Bij de meeste waar de distributieketting en spanners van kapot gaan, staat de teller op 140.000km of minder!!

                    De luchtmassameter wil wel kapot inderdaad, maar dat gebeurt bij deze ook met 80.000 of 100.000km.

                    Willem

                    #18177249
                    tamiya
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 October 2011

                      Het is op zich niet erg dat een auto een andere kilometerstand heeft dan afleesbaar is, mits dit maar gemeld wordt. Ik zou er zeker mee terug gaan, ben benieuwd wat de rede van de autoverkoper is.

                      wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone? :hmmz

                      #18177250
                      TeamWest
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 October 2007

                        Inderdaad, natuurlijk even terug gaan ermee.

                        @Carpento wrote:

                        Dat zou de verkopende partij dan wel even kunnen (en mijns inziens móeten) vermelden ;) Zouden ze ook doen als er een teller inzit met teveel kilometers ;)

                        Uiteraard.
                        Praat het ook niet goed, maar wilde even inhaken op het terugdraaien aspect.

                        #18177251
                        Nybra
                          Lid sinds:
                          10 January 2011

                          Verkoper reageert niet meer op telefoontjes. Huisadres geen weet van, auto stond in n garagebox.
                          Weet voldoende denk ik. Kan er wel aangifte tegen doen, handelen met voorbedachte rade.

                          #18177252
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            :jerry

                            Doen ze toch niets mee…Twas ook vast geen normaal bedrijf waar de auto weg kwam.

                            #18177253
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Dan zou ik inderdaad je ‘verlies’ nemen, voor wat betreft de ketting loop je dus kennelijk niet al te veel risico (Onze heeft inmiddels 149.000 gelopen, nog even en we zijn dus kennelijk ook uit de gevaarlijkste regionen) en verder heb je dus inderdaad een auto met meer levenservaring als je verwachtte. Hopelijk ga je niet al te veel kosten ermee krijgen maar ik zou de boel wel een keer een grote beurt geven ofzo. Just to be sure ;)

                              #18177254
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                Als je een beetje handig bent dan zou ik altijd een “grote”beurt geven.
                                Dan ben je al een stuk zekerder en heb je meteen alles even na kunnen kijken :)

                                verder veel plezier met je Corsa :)

                                Rik :)

                                #18177255
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Sowieso aangifte doen, al doen ze er waarschijnlijk weinig mee, maar je weet nooit.

                                  #18177256
                                  Nybra
                                    Lid sinds:
                                    10 January 2011

                                    Een grote beurt zoiezo, en dat ‘handig’ zit er wel in. Ben tenslotte monteur, van de grote vrachtwagens dan wel, maar dat lukt met de kleintjes ook wel.
                                    Heb verder de auto even nagelopen en niks geks tegen gekomen.

                                    Maar dat met de LMM, slaat de motor ook af op het moment als je hem start? Geef ik geen gas loopt de motor vaak ongeveer 300 toeren, na iets meer gas blijft ie gewoon rond de 800 draaien, wat mij een logische snelheid lijkt…

                                    #18177257
                                    joop1970
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 September 2010

                                      wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone?

                                      Nee, maar dan is het spul vaak al een keer vervangen.

                                      #18177258
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Ah jakkes, dan is er dus alsnog dikke kans dat de onze een keertje moet :p Wij hebben onze X12XE bij 110.xxx gekocht en we zijn inmiddels op 149.7xx. Van mij mag ‘ie het nog wel even gewoon blijven doen :angel

                                        #18177259
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          @joop1970 wrote:

                                          wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone?

                                          Nee, maar dan is het spul vaak al een keer vervangen.

                                          Juist niet, de meeste die nu op 2 ton staan draaien allemaal op de 1e ketting, deze motoren zijn Schoner gebleven door de langere warme ritten!!
                                          ik weet ze zelfs met 3ton op de klok en de 1e ketting.

                                          De meeste X10XE Z10XE Z10XEP Z10XER A10XER X12XE Z12XE Z12XEP Z12XER A12XER Z14XEP Z14XER A14XER motoren met weinig kilometers, zitten gewoon helemaal dichtgeslibt met sludge door de korte koude en louwe ritten, hierdoor komt de spanner ook verstopt te zitten en slaat de ketting de spanner kapot omdat deze los gaat hangen..

                                          Willem

                                          #18177260
                                          GvanDam
                                            Lid sinds:
                                            12 October 2013

                                            oh jee, mijne heb een stand van 135 atm :P
                                            mr laten we t mr niet hopen

                                            #18177261
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              GOED onderhouden, liever vaker dan te weinig verversen, en haal het kleppendeksel eens los, deze zit vaak dicht van de sludge, (Carterventilaite zit in het kleppendeksel verwerkt).

                                              Willem

                                              #18177262
                                              Nybra
                                                Lid sinds:
                                                10 January 2011

                                                Even het verhaaltje…

                                                Heb een andere teller in de corsa gezet omdat deze niet meer goed werkte. Nu deed de nieuwe het prima, alles werkte weer. Nu heb ik even naar het klok/datum display gekeken aangezien deze geen verlichting meer gaf op het moment dat je stads/dimlicht aanzette.
                                                Zoals ik hier en daar had gelezen zou het helpen om even de stekker te verwijderen en opnieuw in te steken. Ook direct nieuwe lampjes erin gezet en probleem is daar nu opgelost, dimt ook prima.

                                                Nu doet de dashbordverlichting het opeens niet meer… HELP!
                                                Wie kan mij verder helpen? Is met dit weer niet verstandig rijden.

                                                Groet,

                                                Bryan

                                                #18177263
                                                Zakdoekje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2012

                                                  Denk toch wel zekeringen nakijken. En anders gaan er dezelfde lampjes in als bij je TID (klok, datum etc.) kost ook de wereld niet.

                                                  #18177264
                                                  Nybra
                                                    Lid sinds:
                                                    10 January 2011

                                                    Koppeling van de corsa volledig eruit… Doet niks meer. Dus maar vervangen deze week.
                                                    Nog tips van dingen waar ik op moet letten?

                                                    Groet!

                                                    #18177265
                                                    Dr.Ed
                                                      Lid sinds:
                                                      9 October 2011

                                                      Zit daar niet een bak onder met een inspectieluikje en een plat vliegwiel? Kun je zonder veel moeite de plaat en druklager vervangen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.