Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Direct air intake
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2013 om 13:39 #17260888
Iemand ervaring met inbouwen van een mtech direct air intake voor astra h opc
Is het daarbij echt nodig om de luchtmassa meter kabels te verlengen ?27 september 2013 om 14:22 #18175848Gewoon proberen. Bij mijn oude z20let was de kabel lang genoeg. Bij z20leh te kort dus moest verlengd worden
30 september 2013 om 15:50 #18175849Heb het geprobeerd ging helaas niet moet ze dus maar verlengen
15 oktober 2013 om 09:25 #18175850@vectraW wrote:
Heb het geprobeerd ging helaas niet moet ze dus maar verlengen
Hallo kelderbier,
Ik heb gelezen dat jij een direct air systeem hebt voor je astra opc. Deze wil ik graag ook aanschaffen die van mtech namelijk. Maar ik wil graag weten hoe dat zit qua vermogenswinst bij dit. Heb je er veel van gemerkt? Ik heb naar mtech gebeld en die beloven 8 tot 12 pk meer, hmmm lijkt me sterk. En welke heb jij een open luchtfiler of gesloten, en wat is naar jou mening beter?
Bedankt alvast voor de moeite.
Groetjes
Arnold15 oktober 2013 om 09:41 #18175851waarom via mtech? die gasten vragen de jackpot voor iets wat niet veel hoeft te kosten.
en je zal weinig merken van de directe kit. het zit alleen een stuk logischer in de motorruimte.
15 oktober 2013 om 09:43 #18175852http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=670010&hid=1176&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=670025&hid=1176&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dat is misdadig!! 300 vragen voor zoiets!!
http://www.txautosport.co.uk/mk4-astra-gsi-sri-coupe-turbo-cdti-airbox-conversion-183-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier bij TX vragen ze er nog geen 200 pond voor en dat is met de CDTi bak.
15 oktober 2013 om 10:09 #18175853met de bak bedoel je denk de filterkast, maar die zit er bij mtech ook al bij.
zou eigenlijk tegen mtech moeten zeggen dat ze hem voor en erna op de testbank moeten gooien :D
dat kunnen ze het bewijzen als ze het ook zo goed kunnen beweren.15 oktober 2013 om 10:13 #18175854tja ik heb em er ook op zitten, maar je moet niet gaan zitten denken hoeveel je erbij krijgt. want de gene die het verkoopt die zullen altijd opscheppen erover.
zelfs mods op een standaard map of een map die het niet gewend is kunnen zelfs andersom werken.
ik had op me z20let aardig wat mods voordat die gechipt werd, maar hij draaide op me standaard map toch maar 160pk :P nu gelukkig bijna 300 :Pmaar als je onderdelen wilt kopen voor je blok kan je dat beter in de UK doen dan hier in NL of in duitsland. de UK is goedkoper.
15 oktober 2013 om 10:34 #18175855Tis wel zo dat de mijne al gechipt is en ik wel merk dat als ik plankgas doe dat tie naar lucht hapt als ik flink in de toeren kom. Daarom wilde ik dit kit kopen. Hmm zal er een goed over nadenken zo.
15 oktober 2013 om 10:36 #18175856het is zoiezo beter dan de crossover pijp, dat is een versmalling en loopt nog eens over het blok waardoor die warmer wordt en automatisch de lucht erin ook.
maar zou em niet bij mtech kopen, maar dat is persoonlijk.
15 oktober 2013 om 10:39 #18175857Ja even omrekenen en verschil bekijken, heb namelijk al wat mtech spulletjes oa sportkoppelingsset en ben over hun kwaliteit erg tevreden, vandaar dat ik daar eerst ging kijken.
15 oktober 2013 om 16:42 #18175858Persoonlijk zou ik die van Mechelen kopen. Omdat die van tx bij warmte veel meer verlies oplevert door de metalen pijp. En resonantie is eerder hoorbaar. Open filter niet kopen.
15 oktober 2013 om 20:20 #18175859@Haasje17 wrote:
Persoonlijk zou ik die van Mechelen kopen. Omdat die van tx bij warmte veel meer verlies oplevert door de metalen pijp. En resonantie is eerder hoorbaar. Open filter niet kopen.
niks mis met een open luchtfilter
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
15 oktober 2013 om 20:31 #18175860Denk dat de openluchtfilter eerder je lmm naar de klote helpt, en een gesloten filter koudere lucht aanzuigt gezien het feit dat deze de lucht van voren haalt en niet uit de motorruimte, een highflow aanzuig heb ik al namelijk. Enige wat voor de openluchtfilter is is het geluid volgens mij dus.
16 oktober 2013 om 04:14 #18175861@Arnoldinho14 wrote:
Denk dat de openluchtfilter eerder je lmm naar de klote helpt, en een gesloten filter koudere lucht aanzuigt gezien het feit dat deze de lucht van voren haalt en niet uit de motorruimte, een highflow aanzuig heb ik al namelijk. Enige wat voor de openluchtfilter is is het geluid volgens mij dus.
luchtfilterbak geeft restrictie.
en lucht gaat toch door hete turbo.
is getest geweest als je een degelijke intercooler hebt is het maar 2 graden verschil tussen luchtfilterbak en open luchtfilter.
waarom denk je dat degene die iets of wat vermogen rijden een open luchtfilter hebben steken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
16 oktober 2013 om 14:58 #18175862zo heb ik het gedaan 19ctdi luchtfilterhuis gekocht voor 30euro op de sloop. hij had er 3 liggen.
deze erbij van ebay: http://www.ebay.nl/itm/ASTRA-VXR-GSI-CDTI-AIRBOX-CROSS-OVER-DELETE-BLUE-INDUCTION-KIT-Z20LEH-Z20LET-/251359277783?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a862e32d7#ht_557wt_1141″ onclick=”window.open(this.href);return false; grotere intake (heb je al)luchtmassa meter kabel verlengd(moet is te kort) en als je kunt rekenen kom je voor dik onder 150 klaar :agent
16 oktober 2013 om 15:33 #18175863Van welke auto is dat filterhuis, of welk model is dat zegmaar. En welke filter zal ik dan kopen, green performance of k&n?
16 oktober 2013 om 16:00 #18175864welk model zou ik niet weten maar als je om een luchtfilterhuis voor de 1.9ctdi motor vraagt weten ze meestal wel welke je nodig hebt.
voor de inlegfilter zou ik simota (heb ik) nemen of een ander merk die geen olie gebruikt -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.