Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa c sportkat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2013 om 22:17 #17260864
Iemand ervaring met zoiets:
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-CORSA-C-1-8-16V-Z18XE-DE-CAT-MANIFOLD-2000-2006-MF6974-/140688848425?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20c1b57629″ onclick=”window.open(this.href);return false;Is dit een spruitstuk met sportkat en gewoon een ‘straight through’, dus een stalen buis. Ik hoorde dat een de auto met een stalen buis ipv een katalysator niet door de keuring komt. Maar met een sportkat wel? En hoe is het geluid? Vermogenwinst?
Groeten,
Dirk
25 september 2013 om 22:25 #18175679Deze is Zonder Katalysator, en niet APK Proof..
Willem
25 september 2013 om 22:42 #18175680Er staat “De-Cat”, oftewel: om de auto te ontdoen van zijn katalysator. Dus ja, dit is zonder kat.
Wat je wel kan doen, is de verkoper German Autobahn opzoeken op Ebay. Die verkoopt losse sportkatalysatoren van Magnaflow en Schultz in diverse dichtheden (100CPSI, 200CPSI, 400CPSI).
Ik zou zo’n spaghetti pakken en er een sportkat in laten lassen.edit: http://stores.ebay.nl/fastforward-performance” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf een 200CPSI Magnaflow sportkat onder m’n Calibra hangen. Kom er elk jaar met vlag en wimpel mee door de keuring. Eerste keer kreeg ik zelfs de opmerking dattie schoner loopt dan origineel.
26 september 2013 om 05:56 #18175681Sportkat zou ik dan aan het einde van de voorpijp lassen net voor de middendemper. Daar is de recht en heb je ruimte genoeg.
Dat is ook net voor de 2e lamda.26 september 2013 om 07:28 #18175682Bedankt voor de informatie!
McKaamos, wat heeft jou dat gekost en hoe is het geluid? Heb laatst in een ford fiesta st turbo gereden met een magnaflow uitlaatsysteem van voor tot achter en die klapperde flink. Hoop dat ik dit geluid ook uit mijn corsa kan krijgen.
26 september 2013 om 07:39 #18175683Ik heb alleen de Magnaflow kat. Spruitstuk is een Lexmaul 4-2-1 en na de kat heb ik een Supersport Groep-A Catback systeem.
Alles is nu dus van RVS.Spruitstuk was 400, kat zelf was 120 en het stuk pijp en flenzen erbij komt van Mtech voor ongeveer 50 euro. Catback heb ik ongebruikt en in verpakking weten te scoren via een mede-forummer voor 300 (retail 500).
Al met al dus zo’n 850 euro ex montage.Het geluid is onder normale omstandigheden vrij rustig, maar wel lekker diep/laag.
Pas als ik het gas goed open trek beginttie te brullen.Kortom: Ik kan prima midden in de nacht een wijk vol slapende kleine koters in rijden zonder iemand wakker te maken, maar als ik het wil kan ik ook de buurt op stelten zetten.
Voor m’n Corsa heb ik een soortgelijk systeem klaar liggen. Merkloos 4-2-1 spaghetti spruitstuk, Schultz 400CPSI sportkat ingelast in een Novus katvervanger pijp (MK-99 geloof ik) en als demping na de kat heb ik een Novus groep-A Catback systeem.
Owjah, het stukje vermogenswinst: weinig kans.
Je kan een trechter wel groter maken, maar als de motor sowieso niet zoveel zooi hoeft af te voeren, schiet je er weinig mee op.
Pas als je andere performance aanpassingen doet en dus meer benzine+lucht met elkaar in een exothermische reactie brengt, krijg je meer afvalstoffen en moet de uitlaat groter/minder restrictief zijn.
Wat je wel kan merken is een verschuiving van de vermogensband.
Spaghetti spruitstukken hebben vaak de neiging om het vermogen wat lager in de toeren te leggen, waardoor je makkelijker wegrijdt en meer trekkracht hebt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.