Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › X2.0XEV bij hoog stroomverbruik bokkende motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2013 om 06:58 #17260846
Beste Forumleden,
Ik heb een Opel Calibra met X20XEV motor. Op het moment dat ik een constante snelheid aanhoud en veel stroomverbruikers zoals achterruitverwarming aan zet dan begint de auto duidelijk slechter te lopen. Dit merk je doordat de auto logger is met optrekken en enorm bokt en schokt bij constante snelheid. Ik heb een voltmeter en die geeft netjes 13,5 volt aan bij ligt stroomverbruik. Bij veel stroomverbruiker gaat de voltmeter snel dichtbij de 12 volt (iets meer). Ik heb echt geen idee wat het is.
Groetjes Michael Stremmelaar
25 september 2013 om 07:16 #18175494klinkt mij in de oren als een slechte accu of dynamo die niet goed bijlaadt.
Als dit in orde is kun je een keer de accuklemmen goed schoonmaken en vastdraaien.
Eventueel massapunten nalopen en schoonmaken
Succes ermee :thumbgrts corsaliefhebber king:
25 september 2013 om 07:21 #18175495Ja, denk je dat het zoiets is? Hij geeft met lichten aan en kachelmotor op laagste stand op de voltmeter nog wel 13,5 volt af. Als ik lichten, achterruit, kachelmotor voluit, airco en stoelverwarming tegelijk aanzet. Dan gaat de meter wel helemaal naar 8 volt :D .
25 september 2013 om 07:23 #18175496Is er een makkelijke manier om een slechte verbinding op te sporen? Er zijn namelijk meerdere massakabels.
25 september 2013 om 07:40 #18175497Ik merk bij mijn c20ne hetzelfde, maar dan in mindere mate. Vooral bij stationair trilt hij meer als stroomverbruikers ingeschakeld worden
25 september 2013 om 07:44 #18175498Dat had ik ook wel ja, dat lijkt me wel normaal. Maar wat ik nu heb is niet normaal. Het lijkt alsof ik expres elke keer gas geef en weer los laat. en dat aan een stuk door. Dat is dan direct te relateren aan de stroomverbruikers die ik aan zet. Ruitverwarming is trouwens wel de grootste verbruiker. In nog geen minuut is de ruit ook ontdooit, maar dan wel met slecht rijden er bij.
25 september 2013 om 07:52 #18175499meet eens tussen de minpool van de accu en de carrosserie
doe dit ook een met de dynamo , accu en carrosserie
en hoe hoog is de spanning van de accu als alles uit is ?25 september 2013 om 19:20 #18175500Makkelijke manier om te testen is gewoon een startkabel van de min van de accu maar de motor aam te sluiten. Dan nogmaals testen. Blijft deze hetzelfde is wss de dynamo of accu dood..
25 september 2013 om 21:45 #18175501Weerstand meten tussen Accu – en de motor.. met draaiende motor.
Willem
27 september 2013 om 02:13 #18175502Hogere amp accu gebruiken
Had hier ook een klein beetje last van
Radio aan subwoofer aan stoelverwarming aan en kachel aanNu nergens meer last van
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.