Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › e kadett lambdasonde overleden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2013 om 15:52 #17260790
mij lambdasonde is overleden . merk ac . nummer afg 18P . 34972v .
nu heb ik noch een ander . merk ac . nummer afg 22 . 33991v .
beide van e kadett . kan ik deze gebruiken .? of moet ik opzoek naar 1 met de zelfde nummers .?
vriendelijke groet micha16 oktober 2013 om 15:25 #18175052ik meen zolang ze maar 3 draden hebben wel. maar pin me dr niet op vast.
16 oktober 2013 om 15:44 #18175053Je hebt toch een 1.6i??
Dan zou je een 1 draads lambdazender moeten hebben,die zijn vrij universeel.16 oktober 2013 om 17:51 #18175054woops ging uit van een gsi. nu ik het teruglees dat staat nergens
16 oktober 2013 om 18:07 #18175055Is een Motor met Amerikaanse aanbouwdelen, kan zomaar een 3draads kunnen zijn.
willem
17 oktober 2013 om 18:23 #18175056is een 1 draads lambda. de auto start en loopt goed als ie koud is . maar zo dra ie warm is stoter ie bij gas geven en slaat ie af en wil ie niet meer aan slaan tot dat ie koud is . alles door gemeten map tempsensor ontsteking enz . als ik de scoop er op zet zie je de ontsteking vroeger verspringen zonder dat de motor anders gaat lopen. heb nu andere ecu besteld . kijken of het daar aan ligt . en het is een c16nz ( 16133759 wg )ecu die er in zit . dus denk dat het ook een c16nz motor is al staat er een ander motorcode( g16sf )op me blok . mvg micha
17 oktober 2013 om 19:37 #18175057is het voor een E kadett of voor een pontiac Le Mans
18 oktober 2013 om 09:29 #18175058Ponitiac LeMans
maar als er een C16NZ Computer op zit kan je alles overbouwen van de C16NZ als je wil, dus ook ontsteking enzo..
mocht je lastig aan jouwe onderdelen komen.Lambda kan je dan ook wel gewoon van een C12NZ X12SZ C13N C14NZ C14SE X14NZ(2) X14SZ X14XE C16NZ C16SE X16SZ X16SZR X16XEL X16XE pakken
maar het mooiste is om m origineel te houden.
Willem
18 oktober 2013 om 09:53 #18175059er is niet tot moeilijk aan onderdelen te komen . er is ook geen info te vinden over deze motor
19 oktober 2013 om 16:19 #18175060dat is me ook opgevallen inderdaad…
zoals ik zei, in uiterste nood kan je de hele mups naar C16NZ aanbouw ombouwen.
G16SF zou meer Compressie moeten hebben als een C16NZ
C = Catalyst
16 = Cilinderinhoud
N = Compressie Code
Z = Zentral EinspritsWillem
20 oktober 2013 om 18:54 #18175061vandaag de andere ecu getest in de auto .nu geeft ie code 54 co-potentiometer spanning te hoog/te laag .wat die met de originele ecu niet gaf .maar dat is de code van een e16nz .c16nz heeft die code niet . maar de storing van koud goed lopen . en warm niet .is er noch . hij heeft wel 5 tellen gelopen toen ie warm was maar liep ie op 2 of 3 cilinders . morgen maar ff andere ontsteking halen kijken of het toch niet aan de ontsteking ligt . ik word er een beetje moe van .
27 oktober 2013 om 17:55 #18175062opgelost . ontsteking module overleden .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.