e kadett lambdasonde overleden

Forumindex Forums Modellen Kadett e kadett lambdasonde overleden

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260790
    schnitzel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2012

      mij lambdasonde is overleden . merk ac . nummer afg 18P . 34972v .
      nu heb ik noch een ander . merk ac . nummer afg 22 . 33991v .
      beide van e kadett . kan ik deze gebruiken .? of moet ik opzoek naar 1 met de zelfde nummers .?
      vriendelijke groet micha

      #18175052
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        ik meen zolang ze maar 3 draden hebben wel. maar pin me dr niet op vast.

        #18175053
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          Je hebt toch een 1.6i??
          Dan zou je een 1 draads lambdazender moeten hebben,die zijn vrij universeel.

          #18175054
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            woops ging uit van een gsi. nu ik het teruglees dat staat nergens

            #18175055
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Is een Motor met Amerikaanse aanbouwdelen, kan zomaar een 3draads kunnen zijn.

              willem

              #18175056
              schnitzel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 September 2012

                is een 1 draads lambda. de auto start en loopt goed als ie koud is . maar zo dra ie warm is stoter ie bij gas geven en slaat ie af en wil ie niet meer aan slaan tot dat ie koud is . alles door gemeten map tempsensor ontsteking enz . als ik de scoop er op zet zie je de ontsteking vroeger verspringen zonder dat de motor anders gaat lopen. heb nu andere ecu besteld . kijken of het daar aan ligt . en het is een c16nz ( 16133759 wg )ecu die er in zit . dus denk dat het ook een c16nz motor is al staat er een ander motorcode( g16sf )op me blok . mvg micha

                #18175057
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  is het voor een E kadett of voor een pontiac Le Mans

                  #18175058
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ponitiac LeMans

                    maar als er een C16NZ Computer op zit kan je alles overbouwen van de C16NZ als je wil, dus ook ontsteking enzo..
                    mocht je lastig aan jouwe onderdelen komen.

                    Lambda kan je dan ook wel gewoon van een C12NZ X12SZ C13N C14NZ C14SE X14NZ(2) X14SZ X14XE C16NZ C16SE X16SZ X16SZR X16XEL X16XE pakken

                    maar het mooiste is om m origineel te houden.

                    Willem

                    #18175059
                    schnitzel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 September 2012

                      er is niet tot moeilijk aan onderdelen te komen . er is ook geen info te vinden over deze motor

                      #18175060
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        dat is me ook opgevallen inderdaad…

                        zoals ik zei, in uiterste nood kan je de hele mups naar C16NZ aanbouw ombouwen.

                        G16SF zou meer Compressie moeten hebben als een C16NZ

                        C = Catalyst
                        16 = Cilinderinhoud
                        N = Compressie Code
                        Z = Zentral Einsprits

                        Willem

                        #18175061
                        schnitzel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 September 2012

                          vandaag de andere ecu getest in de auto .nu geeft ie code 54 co-potentiometer spanning te hoog/te laag .wat die met de originele ecu niet gaf .maar dat is de code van een e16nz .c16nz heeft die code niet . maar de storing van koud goed lopen . en warm niet .is er noch . hij heeft wel 5 tellen gelopen toen ie warm was maar liep ie op 2 of 3 cilinders . morgen maar ff andere ontsteking halen kijken of het toch niet aan de ontsteking ligt . ik word er een beetje moe van .

                          #18175062
                          schnitzel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 September 2012

                            opgelost . ontsteking module overleden .

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.