Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › motor probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2013 om 16:03 #17260760
In onze opel GT zit een 2,2 injectie uit een record E (vandaar dat ik hem hier post)
we hebben al ruim een jaar problemen met de motor, maar zal even vanaf voor af aan beginnen,
we hebben de auto juli vorig jaar gekocht, na 2 dagen bleken er meerdere benzine slangen lek te zijn, we hebben toen de benzine slangen totaal vervangen (van voor tot achter) en meteen ook een nieuwe benzine filter gemonteerd.vanaf dat moment hebben we het probleem dat de auto na 1500 meter rijden begint te stotteren, schokken en uitvallen
dit maakt rijden onmogelijk (trap je de koppeling in blijft motor wel gewoon lopen)we hebben preventief al de bougies, bougiekabels, verdeelkap+rotor vervangen maar dit heeft ook niks bijgedragen,
wij weten het nu even niet meer dus daarom de vraag, kan iemand ons verder helpen?
alvast bedankt
Erwin
21 september 2013 om 22:41 #18174828kan het zijn dat er een benzineleiding afgekneld wordt of een verkeerd filter erop ?
lijkt erop dat er geen benzine toevoer genoeg is omdat hij na 1500 m problemen krijgt , ? en daarna weer even doorgaat ?22 september 2013 om 07:16 #18174829Benzine leidingen zitten allemaal goed (geen knikken o.i.d.)
Benzine filter moet de goede zijn (besteld op rekord E 2,2)22 september 2013 om 14:26 #18174830Probeer eens een nieuwe brandstofpomp.
Of deze doorspoelen met schone benziene.
Heb ik ook eens gehad. Zal allemaal zwarte rommel in.22 september 2013 om 18:53 #18174831de benzine pomp heb ik al uitgesloten, hiervoor heb ik al een andere gemonteerd,
benzine tank, ook leeg gehaald, benzine leidingen doorgespoeld met verse benzine en tank gevuld met verse benzine.
ook dit heeft niet geholpen :(22 september 2013 om 20:04 #18174832Benzine filter verkeerdom?
23 september 2013 om 07:30 #18174833Benzine filter zit ook goed.
Moet er wel bij zeggen, de auto heeft 10 jaar stil gestaan en is door de garage waar wij hem kochten “rijdbaar” gemaakt (incl. Apk)
Hij is (op de lege accu na) zonder problemen van arnhem naar heemskerk gereden en daarna begonnen de problemen met de lekke benzine slangen ed
Heb de zekeringen ook al gecontroleerd en gereinigd, brandstof pomp blijft juiste spanning houden
24 september 2013 om 15:37 #18174834zit er wel een injectiebrandstofpomp op?? die 3 bar levert?
of een carburateurpomp.. dit lijkt mij idd een brandstofgebrek24 september 2013 om 18:39 #18174835luchtfilter ook vervangen?
24 september 2013 om 18:51 #18174836kan het mss geen vuil in de benzine tank zijn
dat meegezogen word , heb zoiets gelijk met de monza gehadhad ook enige tijd stil gestaan , en waarschijnlijk benzine verdampt
als hij stil valt start hij dan direct teruggrtz
25 september 2013 om 05:45 #18174837Een andere optie is dat er toch vuil bij de injectoren gekomen is, waardoor deze niet helemaal sluiten.
Bij oude motor geen probleem, daar de motor toch extra brandstof nodig heeft (choke), maar bij een warme motor verzuipt ie dan omdat hij dan teveel krijgt.
Controleer de bougies eens, als die zwart en nat zijn, weet je genoeg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.