Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankoop advies????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2013 om 18:10 #17260703
Beste Forum leden,
Ik ben al een tijdje actief op dit forum (echter dan wel op het Vectra, Signum forum i.v.m. de Vectra van m’n ouders)
Nu wordt het eens tijd om zelf een auto te gaan kopen. Uiteraard een Opel.Omdat ik nog studeer is een Corsa voor mij de beste keuze.
Vandaag wezen kijken naar een Corsa C Z12XEP 80PK. Gelijk even een stukje wezen rijden.
Maar eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik niet zo goed weet waar ik op moet letten bij de aanschaf.Mijn broer heeft een paar jaar terug ook een Corsa C gehad met een Z12XE 75pk motor. Deze verbruikte veel olie,
Ook las ik net op het forum dat er mensen zijn die bij een Z12XE(P) motor last hebben gehad van warmlopers, problemen met de ketting en problemen met de waterpomp.Wie kan me enig advies geven?
BVD,
Richard18 september 2013 om 18:27 #18174382Beste advies.
Goede olie elke 15.000 vv incl filter. Eerder mag ook.
Goed luisteren naar de moter. Eens per maand.
Hoor je iets vreemds gelijk hier melden.
Ga lekker brutaal meerdere auto’s proefrijden.Problemen komen van de pomp af. Dit moet jr kinnen horen.
Kijk verder ook goed naar je olie dop. Bij spudge vorming dr boel goed schoonmaken en olie wissel.Verder puik blokjes. Lijkt erger dan het is
18 september 2013 om 18:30 #18174383@robert_corsa wrote:
Beste advies.
Goede olie elke 15.000 vv incl filter. Eerder mag ook.
Goed luisteren naar de moter. Eens per maand.
Hoor je iets vreemds gelijk hier melden.
Ga lekker brutaal meerdere auto’s proefrijden.Problemen komen van de pomp af. Dit moet jr kinnen horen.
Kijk verder ook goed naar je olie dop. Bij spudge vorming dr boel goed schoonmaken en olie wissel.Verder puik blokjes. Lijkt erger dan het is
Heb inderdaad ook al wel met verschillende auto’s gereden.
En deze rijdt het beste maar weet niet wat echt zwakke punten zijn.Zijn er bijvoorbeeld ook nog zwakke punten aan de carrosserie?
18 september 2013 om 18:37 #18174384Op wat kleine dingen na niet volgens mij, zekeringkast wil wel eens lekken bijvoorbeeld maar dat is met een nieuwe pakking/kit ook verholpen.
18 september 2013 om 19:44 #18174385voornaamste Corsa C probleem is water in de voetenruimte van de bestuurder. kan meerdere oorzaken hebben maar meest voorkomende is de afdichting van de BCM kast. Bij mij was het echter de kitlaag waarmee de rembekrachtiger in het schutbord gekit zit….behoorlijke klus om dit weer waterdicht te maken…dus til even de matjes op en kijk even of je ergens (sporen van) water ziet….bij mij kwamen er echt LITERS uit namelijk!
Aangezien je over 80PK praat gaat het om een Z12XEP blok, de twinport versie dus. Zit een exra klep in de inlaat welke nog wel eens kapot wil gaan, en nieuwe inlaat is prijzig! Verder betrouwbaar blokje, ik rijd er al 2 jaar en ruim 20.000km probleemloos mee rond. Distributieketting “tikt” wel eens een beetj (zo ook bij mij) maar kan geen kwaad.
Succes!
18 september 2013 om 20:14 #18174386Was er met de 12xep ook niet het probleem van de nokkenaslagers, met name datgene wat ze op hun plaats moet houden (schalen?)
Heb al verschillende keren gelezen dat een nokkenas brak door het lostrillen van de (schalen?)
Misschien iemand die de juiste benaming weet…18 september 2013 om 20:20 #18174387@man!ac wrote:
Was er met de 12xep ook niet het probleem van de nokkenaslagers, met name datgene wat ze op hun plaats moet houden (schalen?)
Heb al verschillende keren gelezen dat een nokkenas brak door het lostrillen van de (schalen?)
Misschien iemand die de juiste benaming weet…Klopt, hier wist ik ook iets van. Mijn opa rijdt een Agila Z12XEP en heeft deze nieuw gehaald en heeft daarvoor een terugroepactie gehad.
Dus misschien wel een idee om na te gaan of deze daarvoor al gecontroleerd is.Bedankt voor de tip!!
18 september 2013 om 20:24 #18174388@EddyReuneker wrote:
voornaamste Corsa C probleem is water in de voetenruimte van de bestuurder. kan meerdere oorzaken hebben maar meest voorkomende is de afdichting van de BCM kast. Bij mij was het echter de kitlaag waarmee de rembekrachtiger in het schutbord gekit zit….behoorlijke klus om dit weer waterdicht te maken…dus til even de matjes op en kijk even of je ergens (sporen van) water ziet….bij mij kwamen er echt LITERS uit namelijk!
Aangezien je over 80PK praat gaat het om een Z12XEP blok, de twinport versie dus. Zit een exra klep in de inlaat welke nog wel eens kapot wil gaan, en nieuwe inlaat is prijzig! Verder betrouwbaar blokje, ik rijd er al 2 jaar en ruim 20.000km probleemloos mee rond. Distributieketting “tikt” wel eens een beetj (zo ook bij mij) maar kan geen kwaad.
Succes!
Bedankt voor je advies.
Helaas niet gecontroleerd. De auto heeft buiten gestaan en kwam ook net uit de wasstraat dan had ik het denk ik wel moeten kunnen zien.
Maar dat is iets voor vrijdag. Dan ga ik terug en zal daar gelijk even naar kijken !18 september 2013 om 20:25 #18174389Inmiddels heb ik ook iets gevonden over problemen met de achter vering dat die nogal eens voor problemen en been bonkend geluid zorgt.
Iemand die hier iets van herkent..
bron: autoweek.nl (beter gezegd vagweek.nl :swear )
19 september 2013 om 04:45 #18174390Breken wel eens de veren. Net zo als bij elk merk auto
19 september 2013 om 08:48 #18174391Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een 1.4 motor die heeft net wat meer power.
Kijk vooral ook naar de uitrusting, een Cosmo of Silverline is echt kompleet.
EN wat er al gezegd wordt een aantoonbare onderhouds historie.
Daarnaast sludge vorming houd je altijd bij deze motoren als ze alleen korte stukjes rijden.
Gewoon 1 keer per jaar verse olie erop (Valvoline Synpower 5w40) en wat vaker koelvloeistof verversen (1x per 5 jaar).19 september 2013 om 09:01 #18174392@Corsa_GSi wrote:
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een 1.4 motor die heeft net wat meer power.
Kijk vooral ook naar de uitrusting, een Cosmo of Silverline is echt kompleet.
EN wat er al gezegd wordt een aantoonbare onderhouds historie.
Daarnaast sludge vorming houd je altijd bij deze motoren als ze alleen korte stukjes rijden.
Gewoon 1 keer per jaar verse olie erop (Valvoline Synpower 5w40) en wat vaker koelvloeistof verversen (1x per 5 jaar).Heb zelf eerst ook naar een 1.4 gezocht. Maar die zijn in de luxere uitvoeringen weinig te vinden. OF ze zijn vaak een stuk duurder.
De auto waar ik gisteren naar ben wezen kijken was een full Rythem, dus wel aardig vol.
Sludge hebben heel veel motoren last van natuurlijk. Als ik naar me school rij dan is hij wel goed warm. dus dat moet dan maar 1x in het jaar..
Bedankt voor je advies!
20 september 2013 om 11:36 #18174393Dank jullie voor jullie advies!
Helaas is de auto niets geworden. De auto zag er netjes uit, ook technisch had hij geen een van alle gebreken.
De auto is uit 2005 en heeft 106k gelopen.Moesten nog wel 2 nieuwe banden op, versnellingsbak maakte een bijgeluid en de klemmen om de ashoesen moesten vervangen worden, wan die zaten los.
Wel wilde de beste man er nog €4950,- voor hebben en moest ik zelf voor nieuwe banden zorgen.
Zonder garantie en afleveringsbeurt wilde de man nog €4300,- hebben.
Aangezien hij echt niet verder wilde zakken en ik dit gewoon te veel vindt, ga ik maar op zoek naar een andere..
20 september 2013 om 17:11 #18174394Pffff…wat een bedrag voor een auto met dergelijke km stand zeg…ik zeg lekker verder zoeken!
22 oktober 2013 om 02:09 #18174395AnoniemLid sinds:
1 January 1970Om hier even op in te haken, ik wil voor mijn vriendin gaan kijken voor een Corsa C, 1.2, dat is ruim voldoende voor haar.. Nog goede tips waar op te letten?
22 oktober 2013 om 14:23 #18174396Wat ik hier niet lees is even je vinger door de uitlaat halen.
Als die zwart als roet is (voor een benzine) is het wss een olieslurper of een slechte verbranding.
Correct me if i’m wrong22 oktober 2013 om 14:27 #18174397@man!ac wrote:
Wat ik hier niet lees is even je vinger door de uitlaat halen.
Als die zwart als roet is (voor een benzine) is het wss een olieslurper.
Correct me if i’m wrongIk hoop t niet.. mijn uitlaat is aardig zwart aan de binnenkant.
Maar zal t in de gaten gaan houden.22 december 2013 om 16:25 #18174398AnoniemLid sinds:
1 January 1970Van veel types staan bij de howto’s mooie aankooptip-topics, met specifieke zaken. Weet niemand verder van de Corsa nog specifieke zaken af waar op te letten?
23 december 2013 om 10:20 #18174399let op lekkagesporen wat betreft water.
Bestuurderskant wil nog wel eens nat worden door rot rubber bcm kast/rembekrachtigerplaat.
Water naar binnen via achterlichten etc etc, kortom, voel of alles droog is.26 december 2013 om 12:39 #18174400Simpele Conclusie: Opel Distriketting motoren:
GOED!!!! warm rijden:
Rammelen = laten staan
Stille motor = Goede motorVerversen Minimaal 1x per jaar, of max iedere 15.000km incl filter gebruik GOEDE!!! 5w30 of 5w40 Volsynthetische olie
Willem
26 december 2013 om 13:57 #18174401AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk, heldere tips..
En dat rammelen, wat is dan het probleem bij die motoren?
26 december 2013 om 14:27 #18174402Ketting!!!!
Willem
30 december 2013 om 07:09 #18174403AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geldt dit ook voor de 1.4 Corsa? OF heeft die een riem, en gelden daar nog andere specifieke zaken?
30 december 2013 om 09:40 #18174404Z14XE riem
Z14XEP kettingVolgens autodata.
2 januari 2014 om 15:25 #18174405AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb wat leuks gevonden waar ik morgen wil gaan kijken, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
De auto staat pas sinds 10 Oktober op naam, en de verkoper geeft aan dat hij te lang stilstaat en tevens een diesel zoekt dus weggaat.. Ik vind het nogal vreemd en hij zegt dit:
– de carrosserie is goed kijk het is geen split splinter nieuwe auto.
– Er zitten geen deuken in die door bijvoorbeeld door een paal gekomen is. Nogmaals het is een tweedehandse auto.
-met de motor ia niks mis hij rijd perfect. Enige wat er is, is dat bij de bestuurdersstoel er beschadiging zit in het stof en de veer van de knipperlicht maakt geluid hij doet het wel en veert gewoon terug.
-ik had de auto 3 maanden geleden van een oud vrouwtje gekocht en die zei dat alles in de dashboard zat, dus daar ben ik vanuit gegaan.
Later bleek dat het boekje er niet bij zit. Toen heb ik de auto naar de garage gebracht en laten nakijken. Alles was in orde dat weet ik wel
100% zeker.
-de staat van de banden en remmen zijn goed. Ik heb er zelf niet super veel vestand van maar als ik rem kan ik gelijk stil staan.Vind het nogal een vreemd verhaal, maarja, de mooie modellen liggen niet voor het oprapen, en deze is wel erg mooi..
http://link.marktplaats.nl/755475572″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.