Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Carburateur probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2013 om 21:17 #17260673
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden het overleden 1700 blok van mijn Rekord C vervangen door een 2.0S uit een manta B.
Op de 2 liter zat een Varajet 2 gemonteerd. deze was niet meer helemaal in orde, er ontbraken wat stangetjes aan waardoor alleen de 1e trap maar bediend werd. ik heb toen 2 andere Varajet’s kunnen kopen, en zo dus 1 complete kunnen maken.hij wil alleen niet lekker lopen. het starten gaat goed, warm en koud. stationair lopen gaat prima. vol gas gaat prima.
maar zodra je met constant gas blijft rijden, en bij gas loslaten schokt de motor af en toe.
opzich is dit niet hinderlijk, maar het begint onderhand toch best vervelend te worden.Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald alle onderdelen goed laten weken in een badje benzine. ik heb zelfs de carburateurvoet van een andere erop gezet, aangezien er best veel speling op de as van de 2e trap zat.
dit alles weer in elkaar gezet met nieuwe pakkingen.maar het probleem blijft. er nog steeds best wat speling op de as van de 1e trap. als ik hier remmenreiniger op spuit tijdens het stationair draaien reageert hij daarop. hier zou hij dus valse lucht aantrekken.
maar die as zit rechtstreeks in de aluminium behuizing, dit moet af fabriek een losse passing zijn, dus hij zou hier altijd al valse lucht kunnen trekken.
zou dit toch echt het probleem van het schokken bij constant gas en bij gas loslaten kunnen veroorzaken?
de ontsteking heb ik gecontroleerd met een stroboscoop lamp, en die staat perfect.
de kleur van de bougie’s is bruin (ik weet nooit hoe bruin koffie bruin is :hmmz )Groeten,
Joris17 september 2013 om 06:42 #18174065basisafstelling van de carburateur staat waarschijnlijk niet goed.
de luchtspleet van de gasklep bepaald het begin vacuüm en dat is net het kantelpunt dat perfect moet zijn afgesteld om van stationair naar gasgeven moet oppakken.
m.a.w. een vacuümmeter aan het inlaatspruitstuk aansluiten en de gasklep afstellen.
dat gedoe met de gasklep speling speelt uiteindelijk ook wel mee, maar dat zal bij de rest van de afstellingen als stationair en CO weer meer gaan meetellen.
de in de vraagbaken gestelde afstel methode met een staalboortje als meetmiddel is niet echt effectief aangezien er best veel speling in de gasklep bedieningmechaniek kan zitten. maar je hebt na opheffing van de speling wel een grove indicatie hoe het daarmee uitziet.20 september 2013 om 08:08 #18174066ook al eens gekeken naar de ontsteking :hmmz een beetje voor of na zetten wil ook wel eens helpen dus niet zoals je zegt hij staat precies goed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.