Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Multiriem vervangen corsa b x14xe met airco
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2013 om 18:13 #17260625
Heeft iemand tips hoe ik de multiriem vervang bij bovenstaande auto?
Krijg hem niet langs de spanner, vandaar.
Anyone?
15 september 2013 om 08:39 #18173534Spanrol met een 15-er steeksleutel ontspannen door deze tegen de veerkracht naar je toe te trekken, vasthouden of vergrendelen, vervolgens de riem aanbrengen en de spanrol weer terugzetten op spanning, c.q. loslaten.
15 september 2013 om 09:23 #18173535Je zat de motorsteun deels uit elkaar moeten halen
Aangezien de riem door de steun heen loopt15 september 2013 om 09:44 #18173536Precies. Dat is een piep klusje eerste klas.
Wie bedacht heeft dat ding zo door de steun te laten lopen. Pfffff15 september 2013 om 19:56 #18173537Precies, die steun moet uit elkaar, daar liep ik ook tegen aan.
Is een aardig piep klusje inderdaad, vandaar dat ik tips vroeg, heb al aardig wat multiriemen vervangen, vaak stellt het niet zo veel voor. Maar dit is een aardig piep klusje.
Enne, Blackdevil, ik ben bekend met het systeem, het ging mij meer om hoe hij door die motorsteun heen moet…. Wat is daarvoor het handigste?
15 september 2013 om 20:08 #18173538wat ik doe is de motor in een motorbrug hangen
Vervolgens kun je alles rustig losdraaien om de steun tijdelijk weg te pakken en deze rustig los te halen.
Werkt gewoon prettiger. Wel omslachtig maar ik doe bij deze motoren dit soort klusjes echt in het weekend.15 september 2013 om 20:28 #18173539Zo’n motorbrug heb ik, werkt echt super.
Ik zat al flink te balen dat het zo makkelijk niet ging, maar nu snap ik dat het niet aan mij ligt ;). Bij Astra F, G en vectra B zit het makkelijker….
16 september 2013 om 07:30 #18173540Ik heb m er zo langsgewipt bij mijn Combo, en laatst bij een met Airco.
Steun aan Chassis los, kreeg m net tussen de poelie en de steun door.
Gaat bij de Vectra-B met airco ook net trouwens.Als het echt niet wil zal de steun wel los moeten inderdaad.
Willem
16 september 2013 om 09:41 #18173541Gaat prima zonder motorbrug oid. Helemaal als de auto niet lager is dan standaard. Gewoon met de standaard bijgeleverde krik met een plankje onder de carterpan. Auto eventueel op assteunen, krik onder motorblok en de 2 bouten losdraaien. Krik met motor laten zakken (niet te ver anders komt de poelie van de dynamo tegen de zijbalk aan) en dan past de riem er net tussendoor.
Bij de corsa c hebben ze hier gelukkig wat beter over nagedacht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.