Forumindex › Forums › Modellen › Astra › bougie kapot / motor kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2013 om 17:37 #17260574
heeft iemand ooit gehoord dat de – en de + electrode kunnen afbreken???
heb zondag problemen gehad dat ik de snelweg af kwam en motorlampje aan ging
ik denk raar
dus verder proberen te rijden bijna geen vermogen meer dus ik auto aan de kant gezet en naar huis gesleept.
laptop eraan foutcode op overslaan cilinder 4 verder veel kabaal als je de motor start dus opel dealer naar toe gesleept.
die aan het zoeken draaien ze de bougie’s eruit en ja hoor 2de cilinder hele electrode weg alle bij de pennetjes en het midden puntje.
zijn in me motor verdwenen en kreeg er ook nog de mooie worden bij dat deze nu tussen me zuiger en me cilinderwand zitten.
dus is maar 2 opties nog volgens de opel dealer nieuw onderblok en alles overbouwen of ruil motor.
nou denk ik dat ik gewoon een ruil motor ga nemen maar hoe denken jullie hierover de ruilmotor is een fabrieksmotor die minder dan 10000 gelopen heeft.
maar ik vind persoonlijk dat de firma van de bougie’s het toch egt moet gaan betalen omdat dit toch gewoon niet mag gebeuren.
dus dinsdag gaan de spullen naar de firma waar ik ze gekocht heb en deze gaat contact opnemen met de firma bosch die deze gemaakt heeft.
hopelijk komt er uit dat hun fout zijn wand de bougie’s zaten er nog geen jaar in en geen 30.000km.
dus ja ik hou jullie op de hoogte over de zaak die gaat lopen.12 september 2013 om 18:04 #18172963Wens je succes.
Dit is naar mijn idee niet terug te herleiden aan de bougie.Wie zegt dat je motor niet te arm heeft gelopen op de 2de cilinder waardoor de bougie is gaan smelten.
Tevens staat er vaak bij de algemene voorwaarden van een fabrikant dat er bij mechanisch falen de fabrikant niet aansprakelijk gestelt kan worden.
Nou vind ik de dealer veels te duur bij motorschade. Want de prijzen van die ruilmotoren etc slaat helemaal nergens op.
Tis erg zuur maar ga nou niet hopen dat bosch jou motor gaat betalen. Soms gaat er helaas wat stuk.
12 september 2013 om 18:47 #18172964ik zou na klein gunnewiek bellen voor een andere motor en een kleiner bedrijfje deze inlaten bouwen.. vele male goedkoper dan de dealer….
12 september 2013 om 19:38 #18172965@corsaboy wrote:
Wens je succes.
Dit is naar mijn idee niet terug te herleiden aan de bougie.Wie zegt dat je motor niet te arm heeft gelopen op de 2de cilinder waardoor de bougie is gaan smelten.
Tevens staat er vaak bij de algemene voorwaarden van een fabrikant dat er bij mechanisch falen de fabrikant niet aansprakelijk gestelt kan worden.
Nou vind ik de dealer veels te duur bij motorschade. Want de prijzen van die ruilmotoren etc slaat helemaal nergens op.
Tis erg zuur maar ga nou niet hopen dat bosch jou motor gaat betalen. Soms gaat er helaas wat stuk.
Tja helaas kunnen ze er als fabrikant niet zo makkelijk van af komen. Bij een productie fout zijn ze wel degelijk verantwoordelijk, maar hoe ga je het aantonen… zoals je aangeeft: als de settings niet juist zijn kan het defect daardoor ontstaan. Echter heb je 3 andere bougies die nog wel heel zijn…
Zal moeilijk worden, als je bv bij de inboedelverzekering of autoverzekering rechtbijstand hebt, zou ik daar beginnen met navragen.
Heel veel succes, ook met het vinden van je nieuwe motor :thumb
12 september 2013 om 21:22 #18172966de isolator is een soort van porselein, als dat tussen je zuiger en wand komt dan is het inderdaad een grote schade, het kan voorkomen, in al die jaren heb ik het een keer gezien bij een 2 takt brommer die ik in onderhoud had daar was het ook gebroken en zat het afgebroken stukje in het midden van de zuiger.
oorzaak, kan van alles zijn waaronder het te heet lopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.