Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tikkende Nokkenas, bij 4000toeren check engine en inhouden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2013 om 19:07 #17260568
Hallo iedereen,
Het is bekend dat de nokkenas van de z16se snel tikt. Dit is bij mij ook het geval.
Nu is het ook bekend dat de EGRklep een hekelpunt is, in mijn onderhoudshistorie staat “EGR-klep deactiveren”
ik ga er dus van uit dat deze reeds is afgedopt.Nu is het probleem als volgt:
Als ik 140km/u rij (4000toeren), of m een keer doortrek tot de 4000 toeren dan houdt de auto duidelijk in en begint het mm lampje te flikkeren en daarna blijft het branden.
De auto is uitgelezen en nu staat er: Overslaan Cilinder 4, de injectoren zijn vervangen en dit hielp niet.Waar kan die aan liggen? Nokkenas? of toch weer de EGR-klep?
In principe stoort het niet maar het zou fijn zijn als het weg is.
10 september 2013 om 19:19 #18172890Probleem zit hem meestal dan ook niet in de injectoren, maar bougies, bougiekabel of bobine.
Tikken is uitgesleten nokkenas.10 september 2013 om 19:29 #18172891@Haasje17 wrote:
Probleem zit hem meestal dan ook niet in de injectoren, maar bougies, bougiekabel of bobine.
Tikken is uitgesleten nokkenas.Oke, dus dit hangt niet samen met de nokkenas?
Dan ga ik de bovengenoemde onderdelen controleren. Hoe zie ik of deze fout of kapot zijn?13 september 2013 om 13:48 #18172892Ik zou ook verder denken hoor.. Ik heb een stotterend gevoel over de gehele rit en verdenk ook de nokkenas..
Helaas is het denk ik veel te moeilijk om die er uit te halen?!13 september 2013 om 16:05 #18172893@inzane19 wrote:
Ik zou ook verder denken hoor.. Ik heb een stotterend gevoel over de gehele rit en verdenk ook de nokkenas..
Helaas is het denk ik veel te moeilijk om die er uit te halen?!Nee hoor. Met een stukje speciaal gereedschap pak je hem er zo uit. Laatst nog gedaan bij een astra g. Ruimte zat en is er echt zo uit.
16 september 2013 om 11:06 #18172894Speciaal gereedschap hmm.. waar moet ik aan denken? :D
16 september 2013 om 16:23 #18172895De camshaft removal tool.
Je haalt je kleppendeksel weg.Nokkenas tandwiel verwijderen, plaatje of rotor aan de andere zijde verwijderen.
Vervolgens schroef je boven op voor elke cilinder een soort van vork + hefboom systeem bovenop waar het kleppendeksel zit.
Krukas ff in het midden zetten en nu de 4 hefboom vorken aan draaien. Hierdoor gaan alle kleppen open staan en komt de nokkenas vrij.
Die verwijderen, hefboompjes verwijderen.
Hydrostoters eruit halen en uit elkaar halen voor een goeie schoonmaakbeurt.
Omgekeerde volgorde weer terug bouwen.
Laatste keer was ik nog geen half uur bezig.
Toen liep het torretje weer. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.