Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Opel tigra stottert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2013 om 21:21 #17260503
goede avond allemaal!
Ik heb een probleem met mijn Opel Tigra 1.4 16v uit het jaar 2000.
De probleem is als volgt: de auto begon te stotteren en hield zich in bij het gas geven ook liep hij op 3 cilinders.
Ik heb er nieuwe bougies, bougie kabels en een nieuwe bobine ondergezet en laten uitlezen waar niks uit kwam.
Echter hield het probleem zich aan, maar was al aanzienlijk verminderd.
Ik ben verder op onderzoek uit gegaan onder de motorkap en heb de nieuwe bougie kabels verwijderd en de oude er weer op gezet.
De Opel liep toen weer op 4 cilinders en liep perfect.
Dit hielp echter voor 1 dag, de auto loopt nu weer op 3 cilinders en hapert en houdt zich weer in.
Op de dashboard geeft de auto niks aan.Wie kan mij helpen????
8 september 2013 om 09:53 #18172327@Chajef wrote:
goede avond allemaal!
Ik heb een probleem met mijn Opel Tigra 1.4 16v uit het jaar 2000.
De probleem is als volgt: de auto begon te stotteren en hield zich in bij het gas geven ook liep hij op 3 cilinders.
Ik heb er nieuwe bougies, bougie kabels en een nieuwe bobine ondergezet en laten uitlezen waar niks uit kwam.
Echter hield het probleem zich aan, maar was al aanzienlijk verminderd.
Ik ben verder op onderzoek uit gegaan onder de motorkap en heb de nieuwe bougie kabels verwijderd en de oude er weer op gezet.
De Opel liep toen weer op 4 cilinders en liep perfect.
Dit hielp echter voor 1 dag, de auto loopt nu weer op 3 cilinders en hapert en houdt zich weer in.
Op de dashboard geeft de auto niks aan.Wie kan mij helpen????
Klinkt misschien heel suf mijn antwoord, en misschien ook niet helemaal wat je zoekt, maar gaat is langs de Opel garage?
Persoonlijk zweer ik erbij, oke het kost wel een paar knaken meer, maar dan heb je wel wat.8 september 2013 om 10:01 #18172328Dit is oudere motoren techniek, Computers van deze modellen detecteren nog niet alles helaas.
mogenlijk is het dat er mechanische problemen zijn, laat compressie meten.
Willem
8 september 2013 om 10:05 #18172329Nou dat zijn geen goden hoor.
Een goeie monteur is een goeie monteur.Of die nou bij vw, opel, volvo of de universele garage loopt.
Wat voor bougies heb je geplaatst?
Die zou ik wel halen bij de dealer of bijvoorbeeld fsrs-opelwebshop.nlOok de bobine heb je vervangen zeg je net als de kabels, is dat met immitatie delen of met orginele delen?
Heb je ook even getest met een extra massa van motor naar accu. Misschien dat je een massa probleem hebt. Omdat ene moment wel is en het andere moment niet.
8 september 2013 om 10:07 #18172330@wim-v6 wrote:
Dit is oudere motoren techniek, Computers van deze modellen detecteren nog niet alles helaas.
mogenlijk is het dat er mechanische problemen zijn, laat compressie meten.
Willem
Daar kan ik me ook wel in vinden als volgende stap. Compressietest is ook altijd wel even verstandig om uit te voeren voordat je iets sloopt.
8 september 2013 om 21:48 #18172331Bedankt voor de reacties!!
Ik heb bougies opgehaald bij brezan van het merk bosch.
Het rare is…. nou stottert de auto niet meer bij het optrekken met alleen bij constante snelheid :wtf
Maakt dit nog verschil?? en hoe kan het eigenlijk dat de opel het 1 dag goed deed en nu niet meer?klinkt misschien dom maar waar kan ik de massa vinden?
9 september 2013 om 05:43 #18172332Je hebt vermoedelijk een massa of vocht probleem. In de richting van je bobine, bougies of bougiekabels.
Als de oude kabels scheurtjes hebben en het word vochtig ook zonder zal de stroom eraf lopen waardoor er minder stroom
bij de bougies komt. Als die droog is zal je hier een stuk minder last van hebben.Massa is het carrosserie / negatieve pool van de accu. Je zou eens kunnen proberen een extra massa naar je motorblok te leggen en naar de bobine/ontsteking.
10 september 2013 om 21:03 #18172333Of die bobine is ook niet helemaal 100%?
Heb ik al eens gehad met lucht-massa meter, gekocht via ebay en de derde was pas in orde…..
Misschien kun je bobine proberen te ruilen?11 september 2013 om 04:53 #18172334Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad.
11 september 2013 om 05:07 #18172335Like said, is de bobine een immitatie of een orginele gm.
Met die immitatie bobines heb ik wat minder goeie ervaringen.11 september 2013 om 18:47 #18172336mocht het je bobine zijn of de bougie kabels
ik heb hier een setje werkend van mijn blok afgehaald ( ivm sloop auto)
voor 20,- mag je het setje overnemen ( bobine + bougiekabels)app even voor meer info 06-14141470
11 september 2013 om 23:34 #18172337Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik ga hier zeker wat mee doen.
Wat ik laatste tijd ook merk is dat de Opel bij koude motor op 4 cilinders loopt en als de tempratuurmeter op 90 graden staat begint hij weer.
@corsaboy ik denk dat het een imitatie bobine is.
@skizofrenix ik heb je een Whatsapp gestuurd.
@kluukluuk ik zal morgen middag even bellen en anders of ze de bobine even willen meten
@haasje17 bedankt voor de tips!!
Ik zal jullie zeker allemaal op de hoogte houden!11 september 2013 om 23:46 #18172338Weet iemand toevallig de aansluiting van de bougiekabels op de bobine?
dit is toch 1-3-4-2?
12 september 2013 om 05:10 #18172339De nummers staan op je bobine. is inderdaad 1,3,4,2
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.