Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Problemen met gasinstallatie Meriva Bifuel 2012
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2013 om 14:49 #17260464
Ik heb twee problemen met de gasinstallatie van de Meriva.
1 Als de auto ’s nachts buiten heeft gestaan bij temperaturen ruim onder nul graden en je rijdt meteen de autoweg op ontstaat er vaak een fout als de auto na enkele kilometers overschakelt van benzine op gas. Het algemene storingslampje (geel motorblokje) gaat branden en het ESP-lampje (geel) gaat branden. De auto heeft meteen sterk verminderde trekkracht . Het algemene storingslampje gaat na enkele minuten vaak weer uit maar het ESP-lampje blijft branden. De motor stoppen en weer starten lost het probleem op. Als de omgevingstemperatuur boven de nul graden blijft treedt het probleem niet op. De ejecteurs (heten die dingen zo?) zijn vervangen maar dit loste de storing niet op. De fout treedt vooral op als je boven de 100 km/u rijdt op het moment van omschakelen van benzine naar gas.2 De brandstofmeter bij gebruik van gas blijft hangen. De vlotter is vervangen. Na de reparatie zakt de brandstofmeter nu niet meer lager dan tot ongeveer ¼, dan schakelt de auto over op benzine. Men heeft geprobeerd de vlotter bij te stellen maar dit heeft geen resultaat gehad. Nu kunnen we nog maar ruim 30 liter gas tanken, dan slaat de pomp af. De garage heeft hier geen oplossing voor. Voor de vlotter werd vervangen konden we ongeveer 39 liter gas tanken.
De problemen zijn volgens de garage bij Opel bekend er er wordt aan gepuzzeld maar men heeft nog geen oplossing.
Zijn er mensen met vergelijkbare problemen en zijn daar misschien wel oplossingen gevonden?
6 september 2013 om 18:59 #18172051Ik denk er nog niet heel veel van deze BiFuel modellen rondrijden, en het zal me verbazen als er nog iemand aanwezi is met eenzelfde type auto met BiFuel.
Willem
6 september 2013 om 19:16 #18172052@wim-v6 wrote:
Ik denk er nog niet heel veel van deze BiFuel modellen rondrijden, en het zal me verbazen als er nog iemand aanwezi is met eenzelfde type auto met BiFuel.
Willem
Ik niet maar mijn schoonouders hebben een meriva op gas. Deze geeft niet de storing die de topic starter aan .
Volgens mij gaat er bij hem meestal 35 a 36 liter in.
Greetz
Marcel
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalkie
8 september 2013 om 14:25 #18172053Weet iemand of deze gasinstallatie ook in Corsa’s zit? Ik dacht dat in de garage begrepen te hebben. Dan kan ik mijn vraag ook op dat forum zetten?
8 september 2013 om 16:34 #18172054Zou zomaar kunnen, ze staan redelijk op eenzelfde basis dacht ik.
Willem
8 september 2013 om 20:23 #18172055ja klopt is allemaal het zelfde in de opel familie tegenwoordig, van het merk Landi Renzo.
Voor het vlottergebeuren is er volgens mij wel een oplossing en het betrefte een software update plus nieuwe kabelboom.
En van je andere probleem is het vreemd, heb het eerder gehoord maar was toen wel opgelost met injectorblok te vernieuwen.
suc69 december 2013 om 07:51 #18172056Problemen zijn nu opgelost door vervanging van de injecteurs door een ander type.
5 oktober 2014 om 20:53 #18172057@0Rudy0 wrote:
ja klopt is allemaal het zelfde in de opel familie tegenwoordig, van het merk Landi Renzo.
Voor het vlottergebeuren is er volgens mij wel een oplossing en het betrefte een software update plus nieuwe kabelboom.
En van je andere probleem is het vreemd, heb het eerder gehoord maar was toen wel opgelost met injectorblok te vernieuwen.
suc6Na ruim een jaar nog geen oplossing voor het vlottergebeuren. Hij schakelt nog steeds over op benzine bij een tankinhoud van ongeveer 1/4. Ik vraag me af of het signaleringsmechanisme voor “gastank leeg” gekoppeld is aan de vlotter of dat dit onafhankelijk daarvan werkt?
Verder: kan je me iets meer details geven over die softwareupdate en die kabelboom zodat ik daar mee naar de garage kan? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.