Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto gebruikt koelvloeistof?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2013 om 19:19 #17260441
hallo mensen
ik heb weer een probleem :fy1
sinds gister weer een opel vectra b gekocht van marktplaats,en je raad het al kon vanmorgen al met de fles koelvloeistof aan de gang.overal op gelet met de aankoop,olie nagekeken,koelvloeistofpeil,oliedop etc etc niks wat me is opgevallen wat op koppakking duid.ben naar huis gereden,vanm ook geen drap aan de olie dop of iets.
dus snap er niks van.maar na vanmorgen is het expansievat alweer half leeg.
ik kan ook niks zien liggen onder de auto of iets dergelijks..geen witterook en al bekende symthomen.
nu wil ik morgen het zaakje ff laten afpersen,om te kijken voor eventuele lekkage van slangen of expansievat.
misschien ligt het aan de dop van het expansievat zou ook nog kunnen,al met al ben er weer mooi ziek van!gr spekkie :cry
4 september 2013 om 19:42 #18171877Welke motor ligt erin? Is het aan de bijrijderskant toevallig nat? De vloermat? of onder de mat?
4 september 2013 om 19:47 #18171878het is een 1.6 16v en is kurkdroog onder de mat.
4 september 2013 om 21:07 #18171879lekkage slangen, lekkage WATERPOMP, Lekkage thermosstaat, lekkage sensoren, lekkage radiateur.. etc etc..
Koppakking door bij deze X16XEL hoeft geen Sludge aan de dop te betekenen, en hoeft ook geen olie in de koelvloeistof te betekenen.
Meestal gaan deze lekken naar een Cilinder.
willem
5 september 2013 om 04:34 #18171880Bij koude start loopt die dan wat moeilijk?
5 september 2013 om 11:35 #18171881nee het is gelijk boem starten,en motor loopt mooi
5 september 2013 om 14:59 #18171882ik zou even kijken naar je dis riem,misschien moet die ook vervangen worden en ook je waterpom,als daat water weg vloeid dan hoef je dat niet meteen te zien..
5 september 2013 om 15:57 #18171883ja is allemaal gissen,ik denk dat afpersen van het koelsysteem meer duidelijkheid zal geven.
5 september 2013 om 17:45 #18171884ik vul net trouwens koelvloeistof weer bij,en laat de motor ff draaien,valt me op dat de kachel gelijk al warm is na 2 minuten.
terwijl de auto vanaf 3 uur vanm al stil staat,vreemd allemaal.
ook geen borrels in het expansievat terwijl die loopt…(normaal ook koppakking verhaal)raar zaakje allemaal.6 september 2013 om 05:03 #18171885De borrels of olie is een beetje afhankelijk van waar de koppakking lek is. Hij kan lek zijn zonder dat je dat ziet in je expansievat.
Hoe snel is die leeg? Snel warm dan heb je een goed werkende thermostaat of alsnog lekke koppakking.Afpersen is inderdaad de beste manier om te zoeken.
7 september 2013 om 12:44 #18171886vandaag weer ff gereden,auto gebruikt nog steeds koelwater.
maar er viel mij op vandaag dat de temperaruur meter ook raar doet die schommeld heen en weer.
op de snelweg ineens zakken onder de 80 graden,terwijl de motor al tijdje rijd,dan weer 90.
en na een tijdje stil hebben gestaan bij de winkel,gaat ie na het wegrijden van 80 ineens bijna in het blauwe gedeelte.
heel raar allemaal in plaats van dat ie warmer aangeeft,zakt de tempratuur beneden bedrijfs tempratuur.
kachel doet het ook wel,dus ja heel vreemd,en dat water gebruik er dan bij.
misschien iemand die hier een idee over heeft.8 september 2013 om 10:14 #18171887Schommelen temperatuur, koelwaternivo laag, of thermosstaat kapot..
Willem
8 september 2013 om 10:36 #18171888hallo wim
zou dat het gebruik kunnen verklaren dat ik steeds water moet bijvullen?
kachel word wel warm,als het thermostaat zou wezen werkt die toch ook niet dan?
of dat er lucht in het systeem zit misschien?gr spekkie
8 september 2013 om 10:41 #18171889Kachel en Thermosstaat Staan los van elkaar, hebben niks met elkaar te maken, buiten het fijt dat de koelvloeistof kouder blijft.
De Kachelradiateur zit DIRECT!! aan de motor gekoppeld.
De thermosstaat opent alleen een klepje naar de KOELradiateur als de temperatuur (bij goede werking!!) de 90 a 92graden bereikt.
Willem
8 september 2013 om 11:55 #18171890ja daarom de gewone bedrijfstemperatuur haalt ie niet eens,zoals ik al zei.
hij schommelt continu,en bij normaal auto blijft ie gewoon op een punt staan als die warm is.
daarom dacht ik ook aan lekke kop of iets eerst,maar nu denk ik ook dat het een andere oorzaak heeft.
als ik jou zo hoor,en jou opinie lijkt me wel vertrouwd,omdat jij wel weet waar je over praat.
en als het koelvloeistof niveau nu wel te laag is ipv thermostaat kapot.
hoe kan ik dat het het best dan bijvullen/ met draaiende motor? moet je ontluchten etc etc….
maar morgen zowieso naar garage toe,ik hoop dat het thermostaat verhaal is ipv koppakking of iets dergelijks.
ben ieder geval blij dat je ff meedenkt,dat waardeer ik zeer :thumbupgr spekkie
8 september 2013 om 16:43 #18171891Gewoon bijvullen, is zelf ontluchtend…
Dus potje op nivo is goed peil..
met lucht in het systeem word de kachel niks meer dan effe lauwIk zeg thermosstaat, maar daar heb je de lekkage nog niet mee weg..
Willem
8 september 2013 om 18:49 #18171892daarom hoop ik dat thermostaat lekt,of zou dat niet kunnen? omdat die meter ook al raar doet
dan zou je toch ook koelwater onder de auto moeten zien liggen?
het reservoir is niet in een keer leeg,maar moet na 50 km toch alweer iets bijvullen.
maar goed zie het wel,of garage morgen ff kan afpersen,zal vast meer duidelijkheid geven :hmmz
ieder geval bedankt voor het meedenken :thumb
gr spekkie8 september 2013 om 18:50 #18171893kan ook nog, maar meestal lekt deze niet.
en thermosstaat stuk en lekkage hebben totaal niks met elkaar te maken…
Willem
8 september 2013 om 18:58 #18171894als hij echt niet lekt ook niet in de auto. Verbruikt die het dus dan zou ik denken dat je toch een lek hebt richting de cylinder.
8 september 2013 om 19:00 #18171895maar dan moet ie echt eerst gaan speuren rond de motor.
een lekke waterpomp ontdek je meestal niet zonder de distrikap los te halen…
Willem
16 september 2013 om 18:24 #18171896hallo mensen ff een update….
idd weer geluk :swear bij garage geweest en ja hoor……lekke koppakking ben ik weer klaar mee.
maar laat hem wel maken denk ik,auto ist nog wel waard aleen weer jammer van het geld,ik laat gelijk distributie en hele rataplan vervangen,ik hoop aleen dat de auto niet olie gaat zuipen na de reparatie,dat heb ik namelijk al eens eerder meegemaakt.
maar goed afwachten maar,ik heb ieder geval de motor weer in orde straks,hoop dat het dan goed blijft gaan met de vectra :thumbieder bedankt voor reacties.. :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.