Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett D cockpitvraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2013 om 07:23 #17260383
Ik wilde misschien wel een SR/GTE tellersetje met toerenteller monteren in mijn 1.2 standaard Kadett omdat ik de gewone tellr toch wel een beetje saai vind, alleen heb ik een paar vragen;
Is de aansluitstekker qua aansluiting gelijk?
Moet het een teller zijn uit een 1.3 SR omdat het W getal van de 1.6 en 1.8 anders is?
Past de oliedruksensor van de grotere motoren op een 1.2?bij voorbaat dank
Duurt2 september 2013 om 21:52 #18171338ik zag dat er ook nog een cockpitje is met vacuummeter (econemy) uit de Berlina?
6 september 2013 om 19:07 #18171339Is een tijd geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik heb mijn tellerklok uit de originele behuizing in de SR-tellerbehuizing gebouwd – klopte de kilometerstand ook weer…
Mis nog wel een oliedruksensor, dus als iemand er nog éém heeft die in de weg ligt…
8 september 2013 om 19:22 #18171340@Marco71 wrote:
Is een tijd geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik heb mijn tellerklok uit de originele behuizing in de SR-tellerbehuizing gebouwd – klopte de kilometerstand ook weer…
Mis nog wel een oliedruksensor, dus als iemand er nog éém heeft die in de weg ligt…
Ik dacht dat de originel km teller groter van diameter was omdat er maar 1 in zat maar , valt dat weer mee.
Oliedrukzender heb ik helaas ook niet8 september 2013 om 21:04 #18171341Kilometer teller kan je omzetten, wel fijn als er een dagteller op zit, ik heb er ook ene in de smurf gebouwd, je bekabeling moet wel in een andere volgorde gestekkerd worden anders gaat het niet werken , je moet tevens een kabel bij trekken voor de toeren teller en 1 kabel voor de olie druk meter indien aanwezig , en olie druk sensor, tevens dien je een langere kilometer teller kabel te gebruiken.
Inplaats van de olie druk meter heb je ook nog een Econmeter, deze werkt op vacuum, en dient bij de vacuumslang op de inlaat van de rembekrachtiger afgetakt te worden
8 september 2013 om 21:32 #18171342Ik had in mijn Duitse import berlina standaard een toerenteller oliedruk en voltmeter zitten,hierbij had ik een dashboard met econmeter van de sloop gehaald.
De econmeter had ik in een losse behuizing op het linksvoor op dashboard geplaatst.
9 september 2013 om 07:23 #18171343Dat van die km. kabel wist ik niet, dacht dat het niet zo veel zou schelen, beter dat je het vantevoren weet dan dat je een paar maand zonder teller moet doen.
Dagteller kan idd ook makkelijk zijn, maar alleen als het W-getal hetzelfde is, ik zou dus voor de 1.3 variant moeten gaan.
Mijn huidige 1.2N W-getal is 1145@tech1 Mooie verzameling zo, als ik moet kiezen tussen een ecometer of een oliedrukmeter ga ik toch liever voor de oliedrukmeter, vind ik belangrijker, al geeft een ecometer wel wat meer leven in de brouwerij.
Had de Berlina trouwens standaard stoelverwarming?9 september 2013 om 18:12 #18171344Ivm die langere km-teller kabel, je kan ook een pulsgever van kadett E of astra F ofzo er bij tussen steken, zo heb ik het gedaan. De pulsgever in je bak draaien en daar de km-teller kabel opdraaien en je kabel is lang genoeg :thumb
9 september 2013 om 20:03 #18171345@Opeloco wrote:
Ivm die langere km-teller kabel, je kan ook een pulsgever van kadett E of astra F ofzo er bij tussen steken, zo heb ik het gedaan. De pulsgever in je bak draaien en daar de km-teller kabel opdraaien en je kabel is lang genoeg :thumb
Hee bedankt voor de tip, op de nieuw 5-bak zit een pulsgever voor een electronisch dashboard dus kan ik die er gelijk op laten zitten.
Ik heb zaterdag bij het treffen van de Mantaclub nog een nieuw dashboardpaneeltje gekregen waar de ruimte voor de schakelaars nog bij ze allemaal dicht was
Niet dat je er wat aan hebt maar kreeg ik bij de knipperlichten
26 december 2013 om 13:31 #18171346Heb inmiddels een tellerset en inbouwraam van een 1.3 Berlina, W getal van de teller is bijna zelfde als van de oude 1.2 teller
Inbouwramen zijn trouwens moeilijker te vinden dan de tellers :hmmz
Ook zit het originele vacuüm slangetje er bij met T-stukje welke tussen de slang van de rembekrachtiger moet
Ik zoek nog wel een stekker waar mee hij aangesloten kan worden op de auto, de oude stekker heeft namelijk minder draden.
Ook zit er een symbooltje van een trekhaak in de teller, hoort die te branden als er een kar achter zit?26 december 2013 om 20:58 #18171347Gewoon je eigen bekabeling omsteken in je eigen stekker, dan werkt alles, kabeltjebij trekken voor de ttoerenteller en het werkt
26 december 2013 om 23:05 #18171348De pinnetjes willen dus uit de stekker als ik het goed begrijp?
Zou wel de mooiste oplossing zijn, hoef ik niet te knippenMoet voor het inbouwen het stuur er ook af?
In de Vraagbaak staat dat het stuur er af moet, maar mijn oude (smalle) past en precies tussendoor27 december 2013 om 10:03 #18171349Volgens mij zijn ze allemaal even groot,ik heb nog nooit mijn stuur verwijdert om de tellerunit eruit te halen.
Misschien dat er verschil in stuurwielen zit,maar als je hem er zo eruit kunt halen,moet het plaatsen van de andere ook wel lukken.27 december 2013 om 20:46 #18171350Ik wilde er toch al een Irmscher stuur op monteren, nu alleen nog even het juiste gereedschap vinden
Vroeger bij de Manta deed ik de knieen achter het stuur en gaf een flinke klap op de stuuras maar lijkt mij niet zo verstandig met zo’n inschuifbare as.30 maart 2014 om 13:35 #18171351Ik heb er ondertussen een toerenteller ingebouwd maar nu geeft de toerenteller zowat het dubbele aan toeren aan, hij komt uit een Berlina 1300S en die hebben elektronische ontsteking en nu op een 1200S met confessionele ontsteking, kan dat de oorzaak zijn?
30 maart 2014 om 20:35 #18171352Hallo duurt,
Even gekeken in het instuktieboekje van de D kadett helaas geen elektrisch schema :(
Toen even in een instructieboekje van een c kadett gekeken,daar zaten 2 elektrische schema’s in waaronder die van een sr met toerenteller.
Hier komt ook een draad vanaf de bobine naar de toerenteller,maar gaat er een “weerstandsdraad” naar een centraal knooppunt.
Deze weerstandsdraad wordt ook speciaal vermeld bij de kleurcodes van de bedradingen,alleen niet welke weerstand :???: .Misschien is dit ook het probleem bij jouw toerenteller dat er teveel stroom doorgaat ,ik weet het niet zeker :roll: :hmmz
30 maart 2014 om 21:28 #18171353Ik heb er wel een schema bij van de vraagbaak en zo heb ik hem ook aangesloten, de tank en temp. meters ed. gaan over een spanningsstabilisator maar de toerenteller zit rechstreeks aan de +12 Volt, – aan Massa en de groene draad aan de ontsteking, misschien dat de condensator die over de contactpunten zit niet goed zijn werk doet.
Ik heb nog een toerenteller uit een Kadett D GT/E maar die is helaas bij de verzending stuk gegaan, het wijzertje ligt er af, kan er misschien wel weer op maar vind dan maar eens de juiste stand.
Had wel een idee, als ik op de groene draad nu eens een 6V wissel transformator zou aansluiten en een gelijkrichter in serie en een weerstand tussen de groene en de massa om de diode in geleiding te krijgen dan zou de teller 50 x 60 x 2 = 6000 toeren/min aan moeten geven :hmmz
Als hij dan niet varieert zou ik het daar pijltje er op kunnen drukken :angel31 maart 2014 om 13:29 #18171354Toerenteller kabel pak je vanaf je bobine, zo heb ik het al meer mails gedaan geen probleem gehad
31 maart 2014 om 20:27 #18171355@Andreas.Berger wrote:
Toerenteller kabel pak je vanaf je bobine, zo heb ik het al meer mails gedaan geen probleem gehad
ik heb hem inderdaad op de groene gezet maar geeft wel de helft meer aan dan normaal,
het lijkt wel op de kilometerteller, die geeft ook iets meer aan, maar dat komt door het andere W getal,
zijn er trouwens ook verschillende tandwielen voor de kilometerteller aansluiting in de bak?
Bij de Manta heb je keuze uit 3 kleuren met elk verschillend aantal tanden, kun je nog weer iets er bij zoeken -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.