Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe m2.5 niet boven 2500-3000 toeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2013 om 14:40 #17260376
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn c20xe: Stationair loopt hij goed, hij start ook goed en hij rijdt prima.. maar boven de 2500 toeren valt hij weg en ploft hij in de uitlaat, alsof hij ff geen benzine krijgt. Mijn brandstofpomp, brandstoffilter, LMM en bougies zijn al vervangen, maar het probleem blijft. Gaskleppositie sensor doet klik (bij gas open en gas los)
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Het was opeens heel plotseling, het begon bij 1x bokken in 3-5 minuten (snelweg, constant 3000 toeren) en het werd alleen maar erger.
2 september 2013 om 15:50 #18171264Stinkt ie naar benzine tijdens ploffen? Andere bobine geprobeerd?
2 september 2013 om 15:55 #18171265Ja je ruikt wel iets, niet echt extreem ofso maar ik ruik wel iets bij de uitlaat als hij het doet. Het ploffen lijkt mij onverbrande benzine in de uitlaat.. Nee ik heb niks geen spare parts voor de c20xe. Is de bobine na te meten?
Het is echt steevast bij de 3000 toeren, soms iets minder, soms doet hij het gewoon goed
2 september 2013 om 16:42 #18171266Het toerensignaal valt als hij ploft ook weg, dan zakt de naald snel naar beneden maar pakt hem gelijk weer op,, wat kan dit zijn?
2 september 2013 om 16:44 #18171267Heb je ‘m al uitgelezen? Lijkt me dat als het toerental signaal wegvalt dat de bobine ook uitvalt. In mijn beleving of een probleem met de bedrading, of er zit elders een storing waardoor de c20xe in noodloop gaat?
2 september 2013 om 16:49 #18171268Hall sensor vermoed ik zo.
Dat kreng onder je ontsteking bij de uitlaat nokkenas.Helemaal aangezien je ook al de lmm hebt vervangen.
2 september 2013 om 16:55 #18171269Het blok ligt trouwens in een rwd opstelling :) Nee ik ga hem vanavond uitlezen!
Ik zal kijken of ik een hall sensor om kan wisselen, dan weet ik 100% zeker wat het is, want hij loopt goed stationair en pakt het gas heel goed op, ook bij volgas en dergelijke, maar zodra ik bij de 3000 toeren ben dan valt hij ff dood, alsof hij geen vonk krijgt.
Kan ik de hall sensor doormeten?
2 september 2013 om 20:51 #18171270Opgelost!!!
Was de massastrip vanaf dynamo naar inlaatspruitstuk, deze zat los en door het torderen van de dynamo boven de 3000 toeren kreeg de injectie geen massa dus werd hij uitgeschakeld. In ieder geval bedankt voor de reacties!
2 september 2013 om 21:00 #18171271Hahaha zo simpel kan het soms zijn.
Mooi dat het niets ernstigs was. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.