Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › puls signaal vanaf dashboard voor 4 traps
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2013 om 21:24 #17260310
Ik ben van plan om de 4 traps automaat van mijn ene naar de andere monza over te hangen. Waar hij nu in hangt is een exemplaar met digidash, en daar komt een handbak in. Ivm digidash moet de pulsgever in de auto blijven.
Maar de A1,5 waar de 4 traps in gaat heeft geen pulsgever aan de bak hangen en heeft gewoon een tellerkabel. Nu weet ik dat een analoog dash een aansluiting heeft voor een pulsgever. Maar de hamvraag is welke pin is dat? Tot mijn verbazing zag ik dat er verschil is tussen de analoge tellerbakken:
Bovenste dash komt uit de monza waar de automaat in moet. Die er onder had ik nog liggen in de graafbak.
De achterkant van beide exemplaren. Bij de aansluiting van de km teller kabel is er duidelijk verschil gezien de connectoren.
Close up van de aansluitingen van de onderste tellerbak.Volgens mij zou het een van de pinnen moeten zijn van het onderste plaatje?
29 augustus 2013 om 22:15 #18170529Ja dat is correct.
Zie electro schema welke klem wat in houd.
Plus Min en Puls.De tellerbak van de 1.5 (met eco meter) wil dus niet omdat daar niet zo een pulsgever in zit.
Wat dan nog wel kan is een pulsgever van een Corsa a of kadett e.
Dit is een 6 pulsgever met aansluiting voor de snelheidskabel.29 augustus 2013 om 22:30 #18170530@kywieman wrote:
Ja dat is correct.
Zie electro schema welke klem wat in houd.
Plus Min en Puls.De tellerbak van de 1.5 (met eco meter) wil dus niet omdat daar niet zo een pulsgever in zit.
Wat dan nog wel kan is een pulsgever van een Corsa a of kadett e.
Dit is een 6 pulsgever met aansluiting voor de snelheidskabel.kijk aan, dus dat onderste exemplaar gaat werken? Heb je ergens een schema voor de knip en plak?
30 augustus 2013 om 05:48 #18170531http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmMjN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 augustus 2013 om 08:45 #18170532Je hoeft trouwens geen 4 traps te plaatsen om het verbuik te verminderen.
Maar het rijdt geweldig, ten opzichte van een 3 trapsWel raad ik een 3.70 diff aan. Top snelheid iets minder maar motor trekt VEEL beter.
En bij een a1 /1.5 moet je de baksteun gaten even verlengen met 2 hoekprofielen.30 augustus 2013 om 11:01 #18170533Gewoon een 6 impuls gever plaatsen dan hoef je ook niet bij het cockpit te zijn te zijn en kun je alles mooi onder het middenconsole wegstoppen..
30 augustus 2013 om 17:27 #18170534Thanks voor de info’s! Ik heb een 6 pulsgever voor aan de bak, maar die moet in de A1,5 GSE maaksel blijven. Analoge klok heeft ook een km teller kabel nodig. Dus ik denk dat een draadje naar de teller trekken makkelijker is dan op zoek te gaan naar een pulsgever waar ook een kabel in kan. Sterker nog, ik bedenkt me net dat ik bij de 4 traps een dergelijke stekker toen van het kabelboompje heb afgeknipt. Stekkertje heb ik nog dus dat zou dan weer plug and play moeten zijn :)
1 september 2013 om 14:15 #18170535pulsgevers van kadett of corsa… zijn met aansluiting voor km teller kabel… + puls draad.
zwart / bruin / blauw rood.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.