Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tik in de motor 1.6szr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2013 om 15:00 #17260294
Hallo,
In mijn motor zit een tik.
De ene keer is het harder dan de andere keer, de ene keer hoor je het haast niet of helemaal niet.
De andere keer word je er gek van.
Het komt een beetje van de achterkant van het blok vandaan.
Ik heb er een paar filmpjes van gemaakt om het duidelijker te maken:
http://s1237.photobucket.com/user/NL-kevin/media/Auto/video-2013-08-29-15-54-18.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://s1237.photobucket.com/user/NL-kevin/media/Auto/video-2013-08-29-06-55-18.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://s1237.photobucket.com/user/NL-kevin/media/Auto/video-2013-08-29-16-01-37.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik had het volgende topic ook al gelezen, maar het lijkt meer achterop het blok vandaan te komen:
viewtopic.php?f=5&t=17883429 augustus 2013 om 15:05 #18170373ik denk versleten nokkenas gebeurt wel vaker bij die motoren so te horen andere kop zoeken of andere motor inzetten
29 augustus 2013 om 15:11 #18170374Wat raad je mij aan?
Hoeveel kost een goede 2e hands nokkenas? Of eventueel een nieuwe?
km stand is momenteel 193.97029 augustus 2013 om 16:38 #18170375beter een reviesie kop zoeken maar zijn best wel prijzig hoor ik zou gewoon een andere motor zoeken op de sloop is goedkoper denk tussen 3 a 400 euro gelijk een nieuwe distrubutie er op nwe waterpomp thermostaat en rijden maar
29 augustus 2013 om 17:01 #18170376Ik heb de nokkenas bekeken, die is nog als nieuw.
Dus dan is het misschien een klep of klepstoter die kapot is?
Hoe controleer je een klepstoter? Het zijn hydraulische klepstoters.29 augustus 2013 om 18:33 #18170377kan een klein probleem zijn met kost bare gevolgen
neem is contact met me op of kom eens langs
had zelf ook een tik in de motor naar veel zoeken had ik het gevonden
mail me maar a.zweers10@gmail.com29 augustus 2013 om 21:24 #18170378ander nokkenasje erin schuiven..
iemand zoeken met gereedschap hiervoor, dan is het een klus van niks..
Nokkenas zit niet in de kop Bij the way
Willem
29 augustus 2013 om 21:25 #18170379Ik heb vanavond gekeken naar de nokkenas, daar is eigenlijk niets aan te zien of te voelen.
Dus kan dit het wel zijn dan?29 augustus 2013 om 21:27 #18170380laatste nok cilinder 4, met je vinger van links naar rechts over het nok topje, wedden dat je buitenrandjes hoger zijn….
Verder zie je er ook niks aan meestal…
Willem
29 augustus 2013 om 21:31 #18170381Ik zal het morgen eens gaan voelen!
Het lijkt wel bij de laatste cilinder weg te komen(de linkse als je er voor staat).
Voel je dit erg goed? En hoe kan ik de motor makkelijk met de hand draaien zodat ik het kan voelen?29 augustus 2013 om 21:35 #18170382jup, je voelt de buitenrandjes..
als je ze al voelt is het al zo ver..
Op hert filmpje te horen duidelijk een nokkenastik ,en geen stotertik
willem
29 augustus 2013 om 21:37 #18170383Oke ik ga er naar kijken.
Al is het getik de ene keer wel harder dan de andere keer, kan dat kloppen?
En hoe kan het uberhaubt dat het dan iedere keer bij de 4e cilinder is? Want ik heb dat al vaker op het forum gezien.29 augustus 2013 om 21:38 #18170384koud of warm dat is het verschil…
dat komt omdat dat het verst van de oliepomp af zit, als de auto dan ook nog eens veel korte stukken word gereden, en dan ook nog eens enkel 1x per jaar of meer dan 15.000km word ververst, ja dan krijg je dit opzeker…
willem
29 augustus 2013 om 21:43 #18170385Vandaar!
Ik rij veel korte stukken, bij hoeveel km of na hoeveel tijd moet de olie dan ververst worden?29 augustus 2013 om 21:45 #18170386ik doet m bij de Vectra iedere 8000km of minder, gewoon omdat ie ieder jaar niet meer rijdt, en dat zijn alleen lange stukken.
heb mijn 1.6 8klepper die ik voreger had, naar de 470.000km gereden met de 1e nokkenas.
25 a 30.000km per jaar, iedere 10.000km verse Valvoline 10w40 halfsyntheet erin..
Willem
30 augustus 2013 om 04:26 #18170387Kon ik maar zeggen dat ik hem naar de 470.000 gereden had.
Ik ga er eens naar kijken vanmiddag.
Bij mij gaat er 5w40 emperol in, dit schrijven ze mij voor, daar waar ik de olie haal.
Is dat ook goed?30 augustus 2013 om 08:11 #18170388@NL-Kevin wrote:
Kon ik maar zeggen dat ik hem naar de 470.000 gereden had.
Ik ga er eens naar kijken vanmiddag.
Bij mij gaat er 5w40 emperol in, dit schrijven ze mij voor, daar waar ik de olie haal.
Is dat ook goed?Als je veel korte stukken rijd zou ik er valvoline maxlife in doen. Met deze olie krijg je bijna geen sludge
30 augustus 2013 om 10:38 #18170389Dus valvoline 10w40 halfsyntheet
Of valvoline maxlife, welke vorm?Wat is het beste? Of is het hetzelfde?
En die 5w40 emperol gewoon terug brengen en niet meer gebruiken?30 augustus 2013 om 16:24 #18170390@NL-Kevin wrote:
Dus valvoline 10w40 halfsyntheet
Of valvoline maxlife, welke vorm?Wat is het beste? Of is het hetzelfde?
En die 5w40 emperol gewoon terug brengen en niet meer gebruiken?Valvoline maxlife 10w40 blend synthetic
Deze heb ik erin en bevalt zeer goed.
30 augustus 2013 om 16:52 #18170391@baboe, je reactie slaat werkelijk nerğens op.
Een compleet blok vervangen voor een versleten nokkenas.
Werkelijk 1 van de slechtste suggesties ooit.
30 augustus 2013 om 17:49 #18170392Ik heb het gecheckt, bij meerdere cilinders zit er een heel klein randje van 2 mm breed. Het verschil is misschien 2 tiende millimeter.
Het randje zit op alle nokjes maar aan 1 kant.
Kan dit kwaad?
Bij cilinder 1 is het het minst, maar daar tikt hij wel het meest..30 augustus 2013 om 18:07 #18170393nope daar lijkt het vandaan te komen, meestal is Cilinder 4 (bakzijde) het ergst omdat daar de smering geringer is dan bij dee andere cilinders.
Willem
30 augustus 2013 om 18:11 #18170394Oke, hoeveel kost een goede gebruikte nokkenas gemiddeld?
Ik zoek wel wat op internet maar vind nog niet zoveel.
De auto heeft bijna 194.000 gelopen, 4 maanden terug een andere 2e hands versnellingsbak gekregen.
Zou jij hier nog in investeren? Een 2e hands motor met 130.000 heb je al voor 600 euro ( en dat is dan een 16 klepper).
Of zou jij het nog wel aandurven om een andere nokkenas er in te zetten?30 augustus 2013 om 18:15 #18170395Sloperijen afstruinen, Complete nokkenashuis heb je er zo af.
Wel nokkenas GOED Controleren..
Willem
9 september 2013 om 14:15 #18170396Ik ben er mee bezig geweest.
Omdat het getik er in 1 keer was, en tussendoor een keer 2 dagen niet geweest is, vond ik het vreemd dat het de nokkenas was.
Ik dus naar de klepstoters gekeken, en er zaten er 2 goed vast.
Daarom alle klepstoters vervangen, gelijk de koppakking en kopbouten vervangen.
Het getik is volledig weg.In ieder geval bedankt voor alle hulp!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.