Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra c 2004 1.8 16v hoog olieverbruik.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2013 om 11:56 #17260273
Hoi,
Ik vind dat mijn vectra c 1.8 16v een hoog olieverbruik heeft.
Km stand is 153.000 dus dat is niet verschrikkelijk veel kilometers nog
Het schommelt tussen de 1000 en 2000 km per liter.
Ik heb al mijn carter ontluchting gaatje weer open gemaakt wat die zat helemaal dicht en moest ik weer doorsteken(boren) dus hij kan geen overdruk meer hebben.
Ik gebruik nu 5w30 olie (zoals voorgeschreven)
Ook lees ik dat het de kleprubbers (klepseals) kunnen zijn maar dat gaat niet zo makkelijk met vervangen of gaat dat bij de vectra makkelijker?
Laatst leeste ik ergens dat als je er een andere olie in gooit dat het verbrui ervan veeeeeel minder is klopt dat en zja wel olie dan?
hebben mensen hier ervaring mee met dit probleem?
Zoja alle tips en oplossingen enz. zijn welkom :D:D:D:D
Maar vind het een fijne auto en wil hem nog niet weg doen, tenzij het veel kosten gaat maken ;) het trouwe beestje heeft me laatst nog naar italie gebracht en terug
Alvast bedankt28 augustus 2013 om 12:11 #18170188@Markvts wrote:
Hoi,
Maar vind het een fijne auto en wil hem nog niet weg doen mits het veel kosten gaat maken ;)
Geld over? :lol: :lol: :lol: :lol:
Verder kan ik je niet helpen helaas. Dikkere olie wil nog wel eens olieverbruik dempen, maar of dat de aangewezen weg is…
28 augustus 2013 om 13:04 #18170189@Kano wrote:
@Markvts wrote:
Hoi,
Maar vind het een fijne auto en wil hem nog niet weg doen mits het veel kosten gaat maken ;)
Geld over? :lol: :lol: :lol: :lol:
Verder kan ik je niet helpen helaas. Dikkere olie wil nog wel eens olieverbruik dempen, maar of dat de aangewezen weg is…
geld heb je nooit over hahahah ;) :shock:
28 augustus 2013 om 13:13 #18170190Is je blok onder ook ergens nat?
Olie kan op een hoop manieren weg.
Krukaskeering of nokkenas keerring lek, keering van oliedruk sensor willen weleens lekken.
Of via de kop van het blok, carterpanpakking niet goed meer etc etc
28 augustus 2013 om 13:37 #18170191@Markvts wrote:
geld heb je nooit over hahahah ;) :shock:
Je hebt dan vast ‘tenzij’ en ‘mits’ met elkaar verward. :lol:
28 augustus 2013 om 14:23 #1817019228 augustus 2013 om 14:34 #18170193@kimmiej666 wrote:
Is je blok onder ook ergens nat?
Olie kan op een hoop manieren weg.
Krukaskeering of nokkenas keerring lek, keering van oliedruk sensor willen weleens lekken.
Of via de kop van het blok, carterpanpakking niet goed meer etc etc
Me blok is nergens nat en zie voor me deur ook niks op de grond.
en heb ook geen rare kleur rook uit me uitlaat enzo.
me sensor geef wel steeds netjes aan dat als het peil lager word.
Hoopte dat het door die carter ontluchting kwam want die zat volledig dicht en dan dat hij door de druk de olie ergens anders weg perste , maar helaas was dat niet de oplossing.
Maar goed het gaatje is wel weer open ;).
ik las ergens dat iemand 15W40 olie erin gegooid heeft en toen aanzienlijk minder olie verbruik had , maar weet niet echt of dat goed is en of dat het toch andere olie type moet zijn.29 augustus 2013 om 01:18 #18170194Kan je wel een keer doen, maar dan zou ik na 5000 km weer verversen en ff kijken voor “half of vol syntheet”.
Daarna weer afvullen met wat er normaal in hoort.
29 augustus 2013 om 10:58 #18170195@kimmiej666 wrote:
Kan je wel een keer doen, maar dan zou ik na 5000 km weer verversen en ff kijken voor “half of vol syntheet”.
Daarna weer afvullen met wat er normaal in hoort.
ik gooi er nu al vol syntheet in (5w30)
31 augustus 2013 om 06:43 #18170196Zijn er nog mensen met ideeen?
En welke olie zouden jullie erin gooien inplaats van de huidige?31 augustus 2013 om 07:13 #18170197Hoe is je rijgedrag over het algemeen? En welke afstanden leg je af?
Een keer een paar honderd km stampen op de bahn wil ook wel eens helpen tegen olieverbruik. Wel netjes afvullen voordat je zoiets doet en tijdig controleren natuurlijk ;)
Kennis had ook een C met 1l / 4000km. Met een 300km vol gas op de autobahn en inmiddels een andere rijstijl is dat gehalveerd naar 1/8000km.31 augustus 2013 om 07:21 #18170198De Smalblockmotortjes van de wat oudere genereatie vul ik allemaal met 15W40 Volsyntheet als ze olie gaan gebruiken. En dan word het minder of zelfs tot helmaal niets.
Anders zwert hier ook nog een topic rond over een wondermiddeltje, maar geen idee in hoeverre dat werkt. En wat het doet.
31 augustus 2013 om 07:22 #18170199Oja als die echt verbruikt omdat die afgetrapt is gaat dit natuurlijk ook niet werken.
31 augustus 2013 om 07:32 #18170200@Haasje17 wrote:
Oja als die echt verbruikt omdat die afgetrapt is gaat dit natuurlijk ook niet werken.
De auto is zeker niet afgetrapt ben 2e eigenaar en heb hem al bijna 5 jaar en historie en oude eigenaar bekend en hij komt bij dealer vandaan.
En waar staat dat van dat wondermindel?31 augustus 2013 om 07:46 #18170201Wist niet meer wat de naam van het spul was maar wel de laatste post in het topic dus heb even voor je gezocht.
31 augustus 2013 om 08:48 #18170202Valt de Z1.8 XE motor ook onder een smallblockmotortje haasje?
Dus zou ik hem eens met 15w40 vol syn. moeten vullen inplaats van 5w30 vol syn.En @jeroenk dat stampen op de autobahn werkt niet hoor heb namelijk italie op en neer gereden veel kilometers dus, en toen was het verbruik ook hoog .
31 augustus 2013 om 08:50 #18170203Z18XE is een small block motor ja.
31 augustus 2013 om 10:05 #18170204@Opeltje17 wrote:
Z18XE is een small block motor ja.
Zie dat jij dezelfde motor in je astra hebt toch?
Wat voor olie gooi jij erin?31 augustus 2013 om 10:17 #18170205Ja klopt heb ook een Z18XE, ik gooi er 5w40 premium synthetic in van MPM
31 augustus 2013 om 10:45 #18170206@Opeltje17 wrote:
Ja klopt heb ook een Z18XE, ik gooi er 5w40 premium synthetic in van MPM
Wat verbruikt jou auto aan olie weet je dat?
31 augustus 2013 om 12:09 #18170207Zo goed als niks heb laatst 0,2L olie bijgevuld in 5000km
31 augustus 2013 om 13:37 #18170208Ik heb nu dat super charge van wynn’s gekocht anti olie verbruik.
Dus dat even bij de olie gooien en kijken of dat werkt.31 augustus 2013 om 18:00 #18170209half litertje per 1000 km is toch niet zo zorgelijk, een v6 mag het niet hebben maar er staat er 1 voor de deur die met 5 w 30 dat wel heeft en ie gaat nog als de brandweer. Bij een koude start wel iets blauw maar eenmaal warm niks aan de hand.
15 w 40 is wel erg dik, of je klepstoters dat leuk vinden? De Vectra 1.6 je gebruik ook 5 w 40 castrol magnatec een half litertje per 1000 km en die rijd nog prima, net jes 1:13 a 14.
Ik zou me geen zorgen maken.
Wat hem wel eens goed kan doen is zo’n reiniger voor door de olie, bij de Vectra kwam er echt roetzwarte olie uit. Na het reiniger is de olie zelfs na een jaar nog mooi van kleur
31 augustus 2013 om 19:08 #1817021015w40 en 5w40 zijn even dik enkel bij koude start niet. En geen geratel of getik, kunnen je klepstoters prima hebben ook in de winter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.